Kontaktne podatke lahko uredite v spletnem portalu zVEM ali mobilni aplikaciji zVEM. V portalu zVEM kliknite na svoje ime desno zgoraj, nato izberite ‘Osebni profil’ in Urejanje kontaktnih podatkov. V mobilni aplikaciji zVEM kliknite na svoje ime desno zgoraj, nato izberite ‘Nastavitve uporabnika’ in ‘Uredi kontakte’. Odpre se meni ‘Kontaktni podatki’, kjer lahko spremenite oz. vnesete želeni podatek. Kontaktni podatek bo vnesen kot ‘nepotrjen’. Na vneseni e-naslov ali telefonsko številko boste nato prejeli geslo za potrditev kontakta. Potem ko vnesete geslo, bo kontakt označen kot ‘potrjen’.
Archives: FAQ
Kako se kot državljan prijavim v portal zVEM?
Prijava v portal zVEM za državljane poteka prek storitve SI-PASS. Vsi uporabniki so ob prijavi v zVEM preusmerjeni na SI-PASS, kjer lahko za prijavo uporabijo kvalificirano digitalno potrdilo, biometrično osebno izkaznico, mobilno identiteto smsPASS ali drugo digitalno identiteto (npr. SIGOV-CA, Halcom One, Rekono). Uporabniki, ki še nimajo računa SI-PASS, ga morajo ustvariti. Uporabniki, ki imajo težave s storitvijo SI-PASS, se lahko obrnejo na pomoč uporabnikom na brezplačni telefonski številki 080 20 02.
Kako se prijavim in registriram v portal zVEM?
Za registracijo in prijavo v portal zVEM potrebujete račun SI-PASS, ki ga ustvarite tukaj https://sicas.gov.si/IdP-RM-Front/register/start.htm.
V naslednjem koraku v portalu zVEM kliknite ”Če portala zVEM še niste uporabljali, kliknite za prvo prijavo in začetek uporabe.”
V primeru prejšnjih spodletelih poskusov je potrebno izbrati ”prezri navodila” za ponovno pošiljanje potrditvene povezave.
Če uporabljate digitalno kvalificirano potrdilo, bo najbolje, da prejeto povezavo kopirate in prilepite v brskalnik, kjer ste opravili registracijo.
Če potrditveno povezavo odprete v brskalniku, kjer certifikata, ki ga želite registrirati, še niste uporabljali, bo potrebno ponoviti postopek.
Če za dostop do portala zVEM uporabljate smsPASS, izbira brskalnika ni pomembna.
Kaj je SiNCP?
SiNCP (Slovenian National Contact Point for eHealth) je nacionalna kontaktna točka za e-zdravje za podporo čezmejni izmenjavi zdravstvenih podatkov znotraj EU, ki omogoča varen in enostaven dostop do bistvenih pacientovih zdravstvenih podatkov pri zdravstveni obravnavi ali izdaji zdravil v lekarnah, kadar je pacient deležen zdravstvenih storitev ali prejema zdravila zunaj svoje matične države.
Zdravnik mi je izdal e-recept za zdravilo, ki v Sloveniji trenutno ni na voljo. Ga lahko prevzamem v katerikoli drugi državi v EU?
Ali moram plačati za zdravilo, ki mi ga na e-recept predpiše zdravnik v Sloveniji in mi ga izdajo v lekarni v tujini?
Da. Za zdravilo, ki ga na e-recept dvignete v tujini, je treba plačati, nato pa v Sloveniji pri ZZZS vložiti vlogo za povrnitev stroška zdravila.
Med potovanjem mi je zdravnik v tujini predpisal zdravilo. Ga lahko prevzamem v Sloveniji?
V sklopu storitve čezmejne izmenjave podatkov prek SiNCP to ni mogoče.
Ali lahko zdravnik v tujini dostopa do mojih zdravstvenih podatkov?
V okviru SiNCP je mogoča izmenjava povzetka podatkov o pacientu, če so izpolnjeni naslednji pogoji: država, v kateri se nahajate, je na seznamu držav, s katerimi omogočamo izmenjavo povzetka podatkov o pacientu, pacient je v svoji matični državi podal soglasje za čezmejno izmenjavo in zdravnik ima v tej državi za to tehnične možnosti.
Kako so moji podatki zaščiteni pri čezmejni izmenjavi?
Čezmejna izmenjava zdravstvenih podatkov je omogočena prek mreže varnih komunikacijskega vozlišč – nacionalnih kontaktnih točk e-zdravja, ki jih upravljajo države članice. Prenos, zapis in shranjevanje vaših osebnih podatkov se v okviru čezmejne izmenjave izvajajo v skladu s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov in nacionalno zakonodajo držav članic, ki sodelujejo v čezmejni izmenjavi.
Na e-receptu imam predpisano zdravilo, ki ga nujno potrebujem, vendar ga ne morem prevzeti v lekarni v tuji državi, kjer se trenutno nahajam. Kaj naj storim?
V nujnih primerih priporočamo, da poiščete najbližjo zdravniško pomoč.