Klinična stanja pacienta, za katera lahko poteka ePosvet

Klinična stanja pacienta, za katera lahko poteka ePosvet

    • informativni ePosvet: pacient se zaradi svoje bolezni vodi pri zdravniku družinske medicine, ta pa potrebuje zgolj informativni posvet za potrditev svojih opažanj in je pod vprašanjem smiselnost napotitve tako prvega kot kontrolnega pregleda.
    • ePosvet o prvem pregledu: pri neurgentnih pacientih, katerih zdravstveno stanje je resno in pri obravnavi v timu zdravnika družinske medicine potrebujejo ali hitro konzultacijo ali prvi zgodnejši pregled pri zdravniku specialistu.
    • ePosvet o kontrolnem pregledu: pri pacientih s kronično boleznijo, ki so naročeni na kontrolni pregled in je njihovo klinično stanje stabilno oziroma je v poslabšanju in potrebujejo zgodnejši kontrolni pregled.

Kaj so cilji in namen ePosveta?

Cilji in namen ePosveta so:

    • vzpostaviti boljšo komunikacijo med zdravniki družinske medicine in zdravniki specialisti,
    • zmanjšati število napotitev na sekundarni nivo,
    • razbremenitev urgentne ambulante s semi-nujnimi pacienti,
    • vzpostavitev varne izmenjave pacientovih podatkov.

Namen zastavljenih ciljev je skrajšanje čakalnih dob in zagotavljanje pravočasne, učinkovite in kakovostne zdravstvene obravnave pacientov.

Zakaj je potreben ePosvet?

Komunikacija med zdravnikom družinske medicine in zdravnikom specialistom je izredno pomembna za učinkovito in pravočasno zdravstveno obravnavo pacienta. Večinoma komunikacija poteka preko napotnice in odpustnih pisem ter izvidov. Zaradi dolgih čakalnih dob prihaja do prepoznih rešitev zdravstvenih problemov pacientov. Zdravnik družinske medicine ne želi vedno napotiti pacienta k zdravniku specialistu, želi zgolj nasvet glede diagnostičnih postopkov ali nasvet o terapiji. Do sedaj so zdravniki iskali nasvete predvsem preko telefona ali po elektronski pošti. V prvem primeru klinično vprašanje in odgovor nista bila zapisana, v drugem primeru zapis ni zadostil pogojem varovanja podatkov.

Kaj je ePosvet?

ePosvet je elektronska komunikacija med zdravstvenimi delavci, med zdravnikom družinske medicine in zdravnikom specialistom, z namenom pridobitve mnenja zdravnika specialista na zastavljeno klinično vprašanje.

Kako delavnico prenesti iz IPPO v zaledni sistem in jo obračunati ZZZS?

Postopek obračuna delavnice poteka v naslednjih korakih:

  1. KORAK: Izvajalec delavnice na prvem srečanju (ali ponovljenem srečanju) potrdi prisotnost udeležencev v IPPO.
  2. KORAK: Zaposleni, ki izvaja obračun, v zalednem sistemu pokliče servis Delavnice in navede datume od-do. V kolikor ima delavnica iz prejšnje alineje datum začetka znotraj teh dveh datumov, servis vrne podatke o delavnici in udeležencih v zaledni sistem.
  3. KORAK Zaposleni, ki izvaja obračun, v zalednem sistemu kreira obravnavo z ustreznimi podatki glede na vrsto delavnice, poveže udeležence nanjo ter odčita podatke o zavarovanju s kartice zdravstvenega zavarovanja za vsakega posameznega udeleženca.
  4. KORAK: Ob zaključku delavnice izvajalec v IPPO ročno spremeni status delavnice v ‘Zaključena’, v sistemu se zabeleži datum zaključka delavnice. Datum zaključka delavnice pomeni, da so bili izpolnjeni pogoji za obračun, ki jih določa ZZZS (izvedena vsa srečanja, izpolnjeni ustrezni vprašalniki …) in ni nujno enak datumu zadnjega srečanja delavnice.
  5. KORAK: Zaposleni, ki izvaja obračun, v zalednem sistemu znova pokliče servis Delavnice in navede datume od-do. V kolikor ima delavnica iz prejšnje alineje datum zaključka znotraj teh dveh datumov, servis vrne podatke o delavnici in udeležencih v zaledni sistem.
  6. KORAK: Zaposleni, ki izvaja obračun, v zalednem sistemu izvede obračun zaključene delavnice ZZZS-ju.

Ali lahko neizpolnjen vprašalnik ali test shranim in uredim kasneje?

Nedokončan vprašalnik ali test lahko začasno shranite, tudi če ni izpolnjen do konca. Za ta namen obstaja gumb: Odgovori drugič, ki se nahaja v zgornjem desnem kotu vprašalnika/testa. Ko boste naslednjič kliknili na vprašalnik/test, se bodo odgovori, ki ste jih že vnesli in kliknili na gumb Odgovori drugič,  ohranili.

Kje dobim QR kodo za skeniranje s tablico?

Ikona za QR kodo se pojavlja na levi strani naziva vprašalnika ali testa. S klikom nanjo se odpre, nato pa jo poskenirate z aplikacijo, nastavljeno na tablici.  Če QR kode ob vprašalniku ali testu ni, pomeni, da test ali vprašalnik ni mišljen za izpolnjevanje s tablico.

Kaj je vsebina SMS obveščanja in čemu je namenjeno?

SMS obveščanje je implementirano kot opomnik udeležencem na prihajajoča srečanja delavnic, ki jih obiskuje.

Pogoj za avtomatsko generiranje SMS-a je, da ima oseba na ekranu »OS20 – Pregled podrobnosti osebe«, označeno Obveščanje SMS in v pravem formatu vpisano telefonsko številko.

SMS se posreduje za vsako srečanje delavnice posebej, en dan prej, ob 9. uri zjutraj.

Vsebina obvestila je naslednja: Spoštovani! Ne zamudite srečanja, ki bo jutri,  “datum srečanja” ob “ura srečanja“, na lokaciji “naziv lokacije“. CKZ “Naziv CKZ“.

Vsa ostala obveščanja v primeru sprememb urnikov, prekinitvah delavnic, sprememb lokacij ipd. se izvajajo na način, ki ga CKZ uporablja za obveščanje pacientov (telefonski klici, dopisi po pošti ipd.) in ni podrto v aplikaciji IPPO.

Kako se udeležencem določi termin individualnega srečanja na izbrani delavnici?

Na delavnicah, ki niso individualne in imajo razpisana individualna svetovanja ali krajša individualna svatovanja, je potrebno nujno za vsakega udeleženca posebej dogovoriti in evidentirati individualni termin.

Ta se določi na ekranu »NM21 – Evidentiranje udeležbe osebe na srečanju«, tako da se ročno vpiše »Termin srečanja« in označi, da gre za »Individualni termin«. Ko se oseba udeleži srečanja, se status spremeni v »Prisoten«.

Do ekrana dostopate na več načinov:

  • Preko delavnice »NM10 – Pregled podrobnosti delavnice«, zavihka »Izvajanje srečanj« ALI
  • Preko udeležbe »NM20 – Pregled podrobnosti udeležbe«, zavihka »Srečanja«
    • z izbiro individualnega srečanja in s klikom na akcijo , ki se nahaja v vsaki vrstici pri vsakem udeležencu posebej, v stolpcu »Status udeležbe«. Po evidentiranju se poleg zapiše tudi status.