V lokalnem informacijskem sistemu najprej preverite, ali je posodobljena Centralna baza zdravil (CBZ). Težava je največkrat rešena po posodobitvi CBZ. V primeru da se napaka še vedno pojavlja, nam pošljite zaslonsko sliko napake po posodobitvi CBZ.
Archives: FAQ
Ali lahko zdravnik obnovi predpis za medicinske pripomočke brez prisotnosti pacienta oziroma kartice zdravstvenega zavarovanja?
Naročilo medicinskih pripomočkov (sanitetnega materiala) ni del eRecepta. Če pri naročilu medicinskih pripomočkov potrebujete papirnat obrazec, s katerim lahko potem prevzamete material, boste verjetno morali naročilo obnoviti s kartico zdravstvenega zavarovanja.
Kako se izdaja e-recept v odsotnosti pacienta oziroma brez kartice zdravstvenega zavarovanja?
eRecept omogoča preverjanje zdravstvenega zavarovanja brez prisotnosti kartice pacienta. Zahtevana prisotnost pacienta za vsak predpis je strokovna odločitev zdravnika. Če se zdravnik odloči za predpis brez fizične prisotnosti kartice zdravstvenega zavarovanja, je to tehnično možno.
Kako se izdaja e-recepte za novorojenčke, ki še nimajo kartice zdravstvenega zavarovanja (KZZ)?
Dokler novorojenček ne dobi svoje kartice zdravstvenega zavarovanja, se uporablja kartica zdravstvenega zavarovanja enega od staršev. E-recepti se tako zabeležijo na kartici starša, in so vidni pri iskanju e-receptov za starša.
Pri podpisovanju e-recepta se prikaže sporočilo »Notranja napaka knjižnice IK: ključ ne obstaja«.
Predhodni uporabnik naprave ni bil pravilno odjavljen iz lokalnega informacijskega sistema. Ponovno zaženite računalnik in še enkrat poskusite podpisati e-recept.
Kako preklicati e-recept, ki je v stanju »v izdajanju«?
Sistem je načrtovan tako, da ne omogoča razveljavitve predpisa, če je ta v stanju »v izdajanju«. Do tega pride, ko ima lekarna na zalogi premalo zdravila, in naredi le delno izdajo.
Če zdravnik želi razveljaviti predpis, lahko iz centralnega sistema prebere, kdo je naredil izdajo. Zdravnik se obrne na lekarno z obrazložitvijo, zakaj želi razveljaviti predpis. Lekarna potem naredi izdajo v celoti z količino 0, e-recept pa preide v stanje »porabljen«.
Neujemanje količine zdravila pri farmacevtu in zdravniku
Če se količina zdravila v lekarni ne ujema s količino predpisanega zdravila s strani zdravnika, je verjetno vzrok v vizualizaciji eRecepta v lokalni informacijski rešitvi. Programska hiša, ki skrbi za lokalno rešitev, mora poskrbeti, da se v lokalnem sistemu prikaže merodajno število predpisane količine. Stanje v centralnem sistemu se lahko s poizvedbo preveri tako pri zdravniku kot pri farmacevtu, in bo vedno odražalo realno stanje.
Zakaj je prikazanih več zapisov pri izdanih obnovljivih receptih?
Glede na to, da gre za obnovljiv recept, se zabeležijo večkratne izdaje zdravila. Predpisan e-recept pa je en sam.
Kje je možno pridobiti certifikate za uporabo v testnih sistemih?
Obrniti se morate na ZZZS, kjer boste lahko dobili testno digitalno potrdilo in testne kartice (profesionalne in navadne).
Kako lahko uporabnik aktivira kvalificirano digitalno potrdilo (KDP) na profesionalni kartici (PK)?
Za aktivacijo kvalificiranega digitalnega potrdila na profesionalni kartici potrebujete dokument, ki ste ga dobili ob prejemu kartice. V njem se nahajajo kode za aktivacijo. Pri aktivaciji sledite postopku, ki je opisan v navodilih za namestitev rešitve eRecept, ali pa uporabite navodila, ki jih je pripravil ZZZS.
Nasvet ZZZS: pred aktivacijo kvalificiranega digitalnega potrdila na profesionalni kartici posodobite programsko opremo Gemalto na novejšo različico 6.1.
Opozorilo: za aktivacijo kvalificiranega digitalnega potrdila na profesionalni kartici, in vprašanja povezana s tem, je pristojen Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). Če pride do večkratnega nepravilnega vnosa, se kartica lahko zaklene, zato se pred zadnjim od treh poskusov obrnite na tehnično službo ZZZS, ki vam bo dala ustrezna navodila (kontaktni podatki http://ca.zzzs.si/pk/).