Kaj se zgodi ob vnosu rezultata testa v CRPP?

Rezultat testa na COVID-19 je nemudoma dostopen vsem zdravstvenim delavcem, ki imajo preko svojih informacijskih sistemov dostop do CRPP in obravnavajo paciente.

Pacient lahko rezultat vidi na portalu zVEM. Sproži se avtomatsko obveščanje po SMS, v kolikor je pacient izbral ta način obveščanja. Sproži se tudi posredovanje podatkov vstopnim točkam, da lahko same obveščano paciente.

V kolikor je rezultat pozitiven, se avtomatsko prenese v Evidenco nalezljivih bolezni (zbirka NIJZ 48)

Uporabnika zanima, ali lahko dostopa do omrežja zNet?

Pravico do vključitve v varno zdravstveno omrežje zNet imajo vsi izvajalci zdravstvene dejavnosti. Dostop lahko pridobijo tudi drugi deležniki, odvisno od namena vključitve. V kolikor želite izvedeti, ali ste upravičeni do dostopa, posredujte opis vaše organizacije in namen vključitve na naslov e-pošte podpora@ezdrav.si.

Zdravnik mi je izdal e-napotnico. Kako se lahko naročim na zdravstveno storitev?

Pacient pri zdravniku napotovalcu, ki je izdal napotnico, prejme potrdilo o izdani elektronski napotnici. Potrdilo vsebuje 13-mestno številko e-napotnice in številko zdravstvenega zavarovanja. Oba podatka sta nujno potrebna za naročanje na zdravstvene storitve. Če pacient potrdila ni prejel v tiskani obliki, mora zdravnik napotovalec pacientu na drug način posredovati številko napotnice.

Izvajalec zdravstvene dejavnosti, v okviru katerega je bila izdana napotna listina, zagotovi, da se pacienta v ordinacijskem času naroči prek sistema eNaročanje na zdravstveno storitev na prvi prosti termin oziroma okvirni termin pri izvajalcu, ki ga izbere pacient. Navedena obveznost velja, če se pacient strinja, da ga naroči izvajalec. To ne velja za izvajalce zdravstvene dejavnosti z manj kot petimi izdajatelji napotnih listin.

Druge možnosti so:

  • Če želi, pacienta lahko naroči zdravnik, ki je izdal e-napotnico.
  • Če želi, pacienta lahko naroči medicinska sestra v sprejemnici zdravnika, ki je izdal e-napotnico.
  • Pacienta lahko naroči svetovalec v klicnem centru na brezplačni telefonski številki 080 24 45. Pacient mora svetovalcu posredovati ZZZS številko pacienta in številko e-napotnice, ki sta navedeni na potrdilu o izdani e-napotnici.
  • Pacient se lahko naroči sam prek portala zVEM na naslovu https://zvem.ezdrav.si. Lahko se naroči tako, da vnese ZZZS številko pacienta in številko e-napotnice, ki sta navedeni na potrdilu o izdani e-napotnici. Če pacient ima kvalificirano digitalno potrdilo, se lahko registrira v portal zVem, se naroči na zdravstveno storitev, in si ogleda termine naročenih zdravstvenih storitev.
  • Pacient se lahko naroči sam prek portala https://narocanje.ezdrav.si/.
  • Pacient se lahko naroči na info-točki pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti.
  • Pacient še vedno lahko stopi v neposreden stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti, pri katerem se želi naročiti na izbrano zdravstveno storitev, tako kot je bilo potrebno še pred uvedbo rešitve eNaročanje.

Opombe in navodila za naročanje pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti

Nekateri izvajalci zdravstvene dejavnosti imajo poleg podatkov o čakalnih dobah in prostih terminih navedene opombe in posebna navodila za naročanje, ki so prikazana v polju »Dodatna pojasnila«.

V polju »Dodatna pojasnila« so dodatne informacije, ki jih je pripravil izvajalec zdravstvene dejavnosti, kot so podatki o delovnem času in lokaciji, na kateri se opravlja zdravstvena storitev, navodila za pacienta, in povezava na spletno stran, na kateri lahko uporabnik najde še več informacij.

Kaj je centralni register podatkov o pacientu (CRPP)?

Centralni register podatkov o pacientu (CRPP) je enotni sistem za zbiranje in izmenjavo zdravstvenih podatkov o pacientih s stalnim ali začasnim prebivališčem v Republiki Sloveniji in o drugih pacientih, ki v Republiki Sloveniji prejmejo zdravstveno oskrbo. Namenjen je vsem izvajalcem zdravstvenih dejavnosti. Zakonsko podlago ima v členu 14.b Zakona o zbirkah podatkov s področja zdravstvenega varstva, Uradni list RS, št. 65/00, 47/15, 31/18 in 152/20 (ZZPPZ). CRPP vsebuje Povzetek podatkov o pacientu (Povzetek) ter zdravstveno dokumentacijo. Izraz CRPP se v danes okviru eZdravja uporablja tako za poimenovanje zakonsko opredeljene zbirke podatkov kot tudi za poimenovanje storitve eZdravja oz. centralnega informacijskega sistema s pripadajočo informacijsko komunikacijsko infrastrukturo.

Kaj je povzetek podatkov o pacientu (PPoP, Povzetek)?

Povzetek podatkov o pacientu (PPoP, Povzetek) je strukturiran zapis tistih zdravstvenih podatkov, ki so najpomembnejši za zdravstveno obravnavo. Sestavljen je v skladu z mednarodnimi standardi in strokovnimi smernicami. Vsebuje naslednje sklope podatkov: alergije in neželeni učinki, cepljenja, bolezni in zdravstvena stanja, kirurški posegi, medicinski pripomočki vsajeni v telo (implantati), invalidnosti, nosečnost, priporočila zdravljenja, meritve krvnega tlaka, diagnostični postopki in socialna zgodovina. Med podatke o zdravstvenem stanju sodijo tudi rezultati testov na COVID-19.

Kaj je zdravstvena dokumentacija?

Zdravstvena dokumentacija je dokumentarno gradivo, ki nastane ali pa je prejeto pri zdravstveni obravnavi oz. je povezano z zdravstvenim stanjem.

Od uvedbe CRPP se zbirata dve vrsti dokumentov, in sicer ambulantni izvidi in odpustna pisma. V letu 2018 se je začelo postopno uvajanje posebnih vrst izvidov, kot so npr. fizioterapevtska poročila, izvidi patoloških preiskav, izvidi zdravniškega posvetovanja (ePosveta) ter izvidi ultrazvočne in rentgenske diagnostike.

Kaj je Interoperabilna hrbtenica (IH)?

Interoperabilna hrbtenica (IH) je informacijsko komunikacijska infrastruktura, ki omogoča povezovanje registriranih izvajalcev zdravstvenih dejavnosti v Republiki Sloveniji in je temeljna komponenta sistema CRPP. Zagotavlja skupno rabo in izmenjavo podatkov in dokumentov v elektronski obliki. V času uvedbe eZdravja se je ta pojem uporabljal za celoten sistem CRPP in nekateri ga v tem pomenu uporabljajo še danes.

Profesionalna kartica zdravstvenega zavarovanja

Profesionalna kartica (PK) je poleg kartice zdravstvenega zavarovanja ključ za dostop do podatkov o zavarovanih osebah preko on-line sistema. Imetniki PK so zdravniki, farmacevti, medicinske sestre ter drugi pooblaščeni delavci izvajalcev zdravstvenih storitev. PK se uporablja skupaj s pripadajočim geslom/PIN, ki je znano le imetniku PK.

Profesionalna kartica imetniku zagotavlja dostop do tistih podatkov, ki jih pri svojem delu potrebuje in za katere je pooblaščen.

https://sl.wikipedia.org/wiki/Profesionalna_kartica_zdravstvenega_zavarovanja

PK izdaja in z njimi upravlja ZZZS.

https://partner.zzzs.si/wps/portal/portali/aizv/e-poslovanje/kartice_in_citalniki/prof_kartica/

Zloraba PK ni možna brez poznavanja gesla in PIN kode, zato mora imetnik PK skrbno varovati svojo kartico, geslo in PIN kodo.

Za preklic PK je zadolžen ZZZS, ki je izdajatelj profesionalnih kartic. Po deaktivaciji na ZZZS bodo kvalificirana digitalna potrdila iz PK deaktivirana tudi na eZdravju v roku 24 ur.