PCR-testi so zahtevnejši, in se izvajajo v mikrobioloških laboratorijih. Laboratoriji izdajajo izvide v obliki zapisa PDF tako za teste na covid-19 kot tudi za druge mikrobiološke preiskave. Pri testu na covid-19 laboratorij poleg klasičnega izvida zabeleži tudi rezultat testa v strukturirani obliki, kar omogoča enotno sistematično spremljanje rezultatov in njihovo primerjavo z rezultati hitrih testov. Izvajalci hitrih testov zapisujejo samo rezultat testa v strukturirani obliki, dodatnih izvidov pa ne izdajajo.
Archives: FAQ
Napotnica je v napačnem statusu. Ali je možna reaktivacija?
V različicah V2 in V3 centralnega sistema eNaročanja (COS v2/COS v3) je izvajalcem zdravstvene dejavnosti v dveh primerih omogočena reaktivacija napotnic, ki so bile neustrezno zaključene. Za uporabo omenjenih funkcionalnosti je potrebno implementirati spremembe v lokalnih ambulantnih oz. bolnišničnih sistemih.
Napotnico izvajalec zdravstvene dejavnosti lahko reaktivira v roku 30 dni od datuma, ko jo je centralni sistem eNaročanja zaključil. Reaktivacija napotnic je mogoča le v teh dveh primerih:
- Ob realizaciji naročila je bila poslana oznaka, da kontrola ni potrebna – ControlNotNeeded = ‘1’.
- Naročilo je odpovedano zaradi neupravičenega razloga, to je »Brez navedbe razlogov«.
V prvem primeru, ko je med zaključkom naročila z uporabo metode ReferralUsed (v2)/ AppointmentRealisation (v3) napotnica zaključena z oznako, da kontrola ni več potrebna ( ControlNotNeeded = ‘1’), in je status napotnice »Izkoriščena«, se lahko napotnico reaktivira z metodo CancelReferralUsage (v2)/CancelAppointmentRealisation (v3). Po uspešni izvedbi metode se status napotnice spremeni v »V uporabi«. Uporabnik lahko naročilo ponovno zaključi z isto napotnico z metodo ReferralUsed (v2)/AppointmentRealisation (v3), vendar brez oznake ControlNotNeeded. V tem primeru napotnica ostane aktivna.
Če je napotnico centralni sistem zaključil zato, ker je bilo naročilo odpovedano zaradi neupravičenega razloga »Brez navedbe razlogov«, se napotnico lahko reaktivira s ponovno »odpovedjo« že odpovedanega naročila. Uporabnik lahko status napotnice spremeni v »Izdana« tako, da uporabi metodo CancelAppointmentForReferral (v2)/CancelAppointments (v3) z IDT-jem odpovedanega naročila, ob tem pa izbere ta razlog za preklic naročila:
- »Reaktivacija napotnice znotraj 35 dni od datuma termina in v primeru neupravičenega razloga za preklic naročila«
Število reaktivacij napotnice ni omejeno, zato je določeno napotnico možno reaktivirati večkrat.
Izvajalec zdravstvene dejavnosti pri prvi odpovedi naročila nima na voljo zgoraj navedenega razloga za preklic naročila, ker je ta namenjen samo za reaktivacijo napotnice.
V lokalnih ambulantnih oz. bolnišničnih sistemih je potrebno uporabnikom omogočiti izbiro zgoraj navedenega razloga za ponovno odpoved naročila, tako da lahko spremenijo neupravičen razlog odpovedi naročila, s tem pa tudi reaktivirajo napotnico.
Kako omogočiti delo s profesionalnimi karticami ZZZS za prijavo v spletne aplikacije
Zanima me, kako se lahko vključim v omrežje zNet.
Če se želite vključiti v omrežje zNet, morate oddati vlogo in pridobiti odobritev NIJZ. Najprej se morate registrirati s kvalificiranim digitalnim potrdilom na portalu zVem na naslovu https://zvem.ezdrav.si/. Elektronsko vlogo lahko oddate na naslovu https://zvem.ezdrav.si/obrazci. Po pregledu vaše vloge in potrditvi s strani NIJZ bo sprožen dejanski postopek vključitve v omrežje zNet.
Možni načini priklopa v omrežje zNET za zasebne izvajalce zdravstvene dejavnosti
Možni načini priklopa v omrežje zNET za zasebne izvajalce zdravstvene dejavnosti
Zasebnim izvajalcem zdravstvene dejavnosti so na voljo naslednji načini priklopa:
- VPN (Virtual Private Network) povezava preko navideznega zasebnega omrežja, ki omogoča vzpostavitev varne zasebne povezave v omrežje zNET z uporabo programske opreme Cisco AnyConnect. Storitev je brezplačna.
- Dostop preko najema storitve in opreme pri ponudniku telekomunikacijskih storitev.Izvajalec mesečno plačuje telekomunikacijsko storitev na podlagi pogodbe, sklenjene s ponudnikom storitve.
- Priklop z lastno namensko opremo, ki ustreza tehničnim zahtevam dostopa do omrežja zNET. Tip opreme je predpisan s strani NIJZ. Lastnik opreme je izvajalec zdravstvene dejavnosti, ki nosi stroške nakupa in vzdrževanja opreme ter enkratni strošek priklopa.
- Dostop preko opreme drugega izvajalca zdravstvene dejavnosti, ki je že vključen v zNET.
- Posredni dostop preko ponudnika informacijske rešitve, ki se povezuje z eZdravjem.
- VPN – povezava preko navideznega zasebnega omrežja
Uporabnik rešitev eZdravja mora na svoji delovni postaji namestiti brezplačno programsko opremo Cisco AnyConnect z uporabniškim profilom SMS. Ob vsakokratni vzpostavitvi povezave se mora uporabnik predstaviti z uporabniškim imenom in geslom, dodatno pa še z enkratnim geslom, ki ga prejme preko sporočila SMS. Dvostopenjska avtentikacija je potrebna za vsako posamezno uporabniško povezavo oz. vsako delovno postajo, in sicer ob pričetku delovnika oz. pred prvo uporabo eZdravja. V primeru, da je pri posameznem izvajalcu več hkratnih uporabnikov eZdravja (delovnih postaj), mora le-ta vzdrževati več vzporednih povezav.
Omenjeni način povezave priporočamo za manjše izvajalce, ki imajo enostavna lokalna omrežja in manjše število uporabnikov eZdravja.
- Dostop preko najema storitve pri ponudniku telekomunikacijskih storitev
Storitev vključuje najem povezave in tehnične opreme, ki le-to omogoča. Mesečni strošek storitve je odvisen od hitrosti in zanesljivosti prenosa podatkov ter od tega, ali zainteresirani izvajalec pri ponudniku uporablja tudi druge storitve (internet, televizija, telefon). Izvajalec plačuje mesečne stroške v skladu s pogodbo, ki jo sklene s ponudnikom. Zainteresiranim izvajalcem predlagamo, da se za podrobnejše informacije obrnejo neposredno na ponudnike telekomunikacijskih storitev, ki ponujajo najem tovrstnih povezav. Trenutno je to možno pri podjetjih Telekom Slovenije, Stelkom, Telemach in T2. Izvajalec, ki se odloči za tovrstno povezavo, ali pa želi pridobiti dodatne informacije, naj se obrne neposredno na ponudnika storitve. Ponudnikove kontaktne podatke je možno pridobiti na prvem nivoju podpore.
Omenjeni način povezave priporočamo uporabnikom, ki želijo čim preprostejšo ureditev priklopa oz. čim manj lastnega angažiranja pri vzdrževanju in uporabi storitve. Svetujemo ga tudi uporabnikom na območjih s slabimi možnostmi žičnih povezav.
- Priklop z namensko opremo v zasebni lasti izvajalca zdravstvene dejavnosti
NIJZ v skladu s tehničnimi in varnostnimi zahtevami omrežja zNET predpiše znamko oz. tip opreme. Trenutno sta potrjena modela usmerjevalnikov Cisco FPR1010-ASA-K9 in Cisco ISR 1100.
Izvajalec opremo nabavi sam, pri čemer nosi stroške opreme in vzdrževanja ter enkratni strošek priklopa v lastnem okolju. Stroške nastavitve namenske opreme krije upravljavec omrežja zNET (NIJZ). Stroške fizičnega priklopa na svoji lokaciji in nastavitve lokalnega omrežja plača izvajalec svojemu izbranemu vzdrževalcu lokalnega omrežja. V primeru okvar opreme stroške zamenjave oz. popravila nosi izvajalec (lastnik opreme). Ne glede na lastništvo je upravljanje usmerjevalnika, vključenega v omrežje zNET, izključno v odgovornosti upravljavca NIJZ.
V kolikor se več zainteresiranih izvajalcev nahaja na isti fizični lokaciji, si lahko isti usmerjevalnik deli več izvajalcev (pravnih oseb), pri čemer morajo vsi uradno zaprositi za dostop do omrežja zNET in posredovati vlogo na NIJZ. Vse nadaljnje stroške, ki nastanejo zaradi dodatnih priklopov oz. odklopov na usmerjevalniku, nosijo izvajalci sami.
Pri tem načinu priklopa je nujno, da ima izvajalec zdravstvene dejavnosti urejeno kompetentno tehnično podporo pri vzdrževanju lokalnega omrežja. Vzdrževalec lokalnega omrežja mora pri vzpostavitvi in vzdrževanju povezave sodelovati z vzdrževalcem omrežja zNET.
Omenjeni način priklopa priporočamo izvajalcem s kompleksnejšim lokalnim omrežjem (npr. ambulante na različnih lokacijah) ter tistim, pri katerih je na eni lokaciji večje število uporabnikov eZdravja.
- Dostop preko opreme drugega izvajalca zdravstvene dejavnosti
Javni zavodi dostopajo do omrežja zNET preko opreme, ki je v lasti drugega izvajalca. V kolikor obstajajo tehnične možnosti in obojestranski poslovni interes, se lahko izvajalec s sedežem v prostorih javnega zavoda dogovori, da bo v omrežje zNET dostopal preko opreme le-tega. Poslovni dogovor se v tem primeru sklene med javnim zavodom – gostiteljem in izvajalcem – gostujočim zasebnikom. Z namenom evidentiranja uporabnikov morajo tudi v tem primeru javni zavodi in gostujoči zasebniki posredovati relevantne informacije upravljavcu omrežja zNET.
Izvajalec zdravstvene dejavnosti, ki je že vključen v omrežje zNET, lahko omogoči drugemu izvajalcu zdravstvene dejavnosti dostop do zNET preko svoje povezave. V kolikor obstajajo tehnične možnosti in obojestranski poslovni interes, se lahko izvajalec s sedežem v prostorih drugega izvajalca zdravstvene dejavnosti, dogovori, da bo v omrežje zNET dostopal preko opreme le-tega. Poslovni dogovor se v tem primeru sklene med obema izvajalcem zdravstvene dejavnosti – gostiteljem in gostujočim. Z namenom evidentiranja uporabnikov omrežja zNET, morajo tudi v tem primeru izvajalci zdravstvene dejavnosti posredovati relevantne informacije upravljavcu omrežja zNET in pridobiti dovoljenje za dostop do omrežja zNET.
- Posredni dostop
Nekateri ponudniki informacijskih rešitev omogočajo uporabnikom oddaljeni dostop do aplikativne programske opreme (t. i. hosting rešitve, rešitve v oblaku). Na podlagi predhodnega dogovora med NIJZ ter ponudnikom oddaljenega dostopa se lahko uporabniku dodeli posredni dostop do omrežja zNET preko namenske opreme, ki je nameščena na lokaciji ponudnika. Izvajalec zdravstvene dejavnosti naj se o tej možnosti pozanima pri ponudniku svojega informacijskega sistema. Zainteresirani ponudniki se morajo predhodno posvetovati z NIJZ ter uskladiti tehnične in varnostne pogoje priklopa.
Kakšne so prednosti povezave v zNET s pomočjo namenske omrežne opreme?
Povezava v zNET s pomočjo namenske omrežne opreme je bolj prijazna do uporabnika in omogoča stalno povezavo izvajalca zdravstvene dejavnosti v varno zdravstveno omrežje zNET, kar v primeru povezave prek navideznega zasebnega omrežja (VPN) ni možno. V primeru uporabe namenske omrežne opreme je povezava v zNET stalno vzpostavljena, kar med drugim omogoča pacientom naročanje na preglede prek eNaročanja v režimu 24/7. Povezava s pomočjo navideznega zasebnega omrežja (VPN) je zaradi varnosti časovno omejena na osem ur. Vzpostavitev povezave prek navideznega zasebnega omrežja (VPN) je za zaposlene pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti sicer enostavna, vendar kljub temu predstavlja odvečen korak, ki zmanjšuje njihovo produktivnost. Poleg tega pri vzpostavitvi navideznega zasebnega omrežja (VPN) pride do prekinitev in omejitev dostopa osebnega računalnika do lokalnega omrežja, kar moti delovanje, zato vsem izvajalcem zdravstvene dejavnosti priporočamo povezavo v zNET s pomočjo namenske omrežne opreme.
Postopek vključitve v omrežje zNET
Varno zdravstveno omrežje zNET je komunikacijska infrastruktura tako za centralizirane IT storitve nacionalnega pomena kakor tudi za storitve IT, ki jih bodo zagotavljali posamezni akterji v zdravstvu prek certificiranih točk. Omrežje zNET zagotavlja varne in zanesljive povezave med vstopno točko, drugimi certificiranimi točkami in ključnimi akterji v zdravstvu.
Omrežje zNET ne vključuje lokalnih omrežij posameznih končnih točk ter sistemov (strežnikov in drugih naprav), ki so povezani na ta lokalna omrežja. Meja upravljanja omrežja zNET je vmesnik vstopne opreme omrežja zNET proti lokalnemu omrežju.
Kje lahko pridobim potrdilo o cepljenju proti COVID-19?
Digitalno potrdilo o cepljenju proti COVID-19 je bilo umaknjeno iz portala zVEM. Nadomešča ga EU digitalno COVID potrdilo. V portal se prijavite na naslovu https://zvem.ezdrav.si. Za registracijo in prijavo potrebujete SI-PASS ali smsPASS.
Kateri so ponudniki posrednega dostopa do omrežja zNET?
Ponudniki, ki izpolnjujejo predpisane tehnične in varnostne zahteve ter imajo z NIJZ sklenjeno ustrezno pogodbo za ponujanje storitev posrednega dostopa do omrežja zNET so:
- Pharmaco informacijski inženiring d.o.o.
- AUDAX d.o.o.
- ZupO.si d.o.o.
- Hakl IT d.o.o.
- SRC Infonet d.o.o.
- Gospodar zdravja d.o.o.
- Medifit d.o.o.
Izvajalec zdravstvene obravnave je v CRPP posredoval zapis, ki ga je potrebno popraviti (npr. dokument z napačno identifikacijo pacienta, napaka v vsebini dokumenta, napaka pri zapisu v PPoP). Kdo in na kakšen način izvede izbris ali popravek?
Zapis v CRPP lahko popravi samo avtor zapisa. Avtor mora najprej razveljaviti zapis po predpisanem postopku, nato pa posredovati nov dokument. Navodila za izvedbo tega postopka pridobi pri vzdrževalcu svojega informacijskega sistema, ki ga uporablja za povezovanje s CRPP.
NIJZ upravlja informacijsko strukturo CRPP, nima pa pristojnosti za poseganje v vsebino.