Kaj je Telekap?

TeleKap je eden izmed najuspešnejših projektov v okviru eZdravja, saj močno pripomore k učinkovitejšemu zdravljenju možganske kapi, ki je sicer tretji najpogostejši vzrok smrti in prvi vzrok invalidnosti v razvitem svetu. Možgansko kap lahko s hitro diagnostiko in čim hitrejšo strokovno obravnavo učinkovito zdravimo. Zato je nacionalna mreža TeleKap, ki omogoča takojšnjo obravnavo bolnikov tudi v bolnišnicah, kjer nevrološka služba ni na razpolago, dostikrat odločilna za boljši izid te akutne bolezni. TeleKap deluje preko avdio-videokonferenčnega pregleda bolnikov in deluje v 12 bolnišnicah po celi Sloveniji.

Proces obravnave možganske kapi oz. njenih simptomov, pri katerem z elektronskimi, vizualnimi in avdio komunikacijami preskrbimo diagnostično in konzultacijsko podporo zdravstvenim delavcem v oddaljenih krajih, asistiramo in neposredno zdravimo bolnike v oddaljenih krajih in izboljšamo strokovno znanje oddaljenih centrov z medicinsko oskrbo.

Varnost in odgovornost uporabnika eZdravja

Pri uporabi določenih storitev eZdravja je nujno potrebno, da se uporabnik identificira s kvalificiranim digitalnim potrdilom. To potrdilo je lahko shranjeno na profesionalni kartici ali na drugem mestu, npr. če uporabnik ima SIGEN-CA ali drugi certifikat. Pri tem je uporabnik sam odgovoren za ustrezno varovanje potrdila, ki služi za dokazovanje njegove identitete. Rešitve eZdravja ne delajo razlik med različnimi kvalificiranimi digitalnimi potrdili, ki so v uporabi v Sloveniji, in jih uporabljajo kot orodje za dokazovanje identitete uporabnika in za preverjanje ustreznih pooblastil.
Uporabniki so osebno odgovorni za uporabo svojih profesionalnih kartic, digitalnih potrdil in gesel oz. PIN kod. Če svoje potrdilo, profesionalno kartico, geslo ali PIN kodo predajo drugi osebi, ji s tem predajo svojo digitalno identiteto in ravnajo malomarno. S takim dejanjem so odgovorni za morebitne zlorabe svoje identitete (npr. predpis receptov s strani nepooblaščene osebe ipd.)
Odgovornost uporabnikov (oz. ustanove) je, da uporablja posodobljene različice opreme, tako programske kot strojne, saj s tem zmanjša varnostna tveganja. Prav tako je odgovornost uporabnika oz. ustanove, da uporablja programsko opremo, ki upošteva predmetno zakonodajo, predpise in dobre prakse.

Kako je z varnostno politiko omrežja zNET?

Ministrstvo za zdravje za zagotavljanje informacijske varnosti predlaga uvedbo Sistema za upravljanje z informacijsko varnostjo – SUVI.  Sistem SUVI predstavlja nabor organizacijskih postopkov, odločitev in tehničnih ukrepov, ki jih za vzpostavitev določene informacijske varnosti izvaja organizacija zaradi varovanja podatkov in informacij (osebni, občutljivi, interni), in sicer tako v elektronski obliki kakor tudi v drugih materialnih oblikah (npr. na papirju). Minimalne varnostne zahteve za priklop v omrežje zNET so na voljo na spletni strani zNET.

Kako lahko prekličem termin pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti, ali pa ga spremenim?

Za določene zdravstvene storitve, za katere velja eNaročanje, lahko naročilo prekličete prek spleta. Za ostale zdravstvene storitve, za katere eNaročanje ni omogočeno, pa naročilo prekličete tako, da stopite v stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti, pri katerem ste bili naročeni.

Termin lahko prekličete na podoben način, kot se na njega naročite:

  • Lahko pokličete brezplačno telefonsko številko 080 24 45, kjer svetovalcu posredujete ZZZS številko pacienta in številko e-napotnice, ki sta navedeni na potrdilu o izdani e-napotnici. Svetovalec lahko prekliče izbrani termin.
  • Lahko obiščete portal https://zvem.ezdrav.si, kjer imate dve izbiri. Lahko prekličete le termin za eno napotnico, tako da vnesete ZZZS številko pacienta in številko e-napotnice, ki sta navedeni na potrdilu o izdani e-napotnici. Če imate kvalificirano digitalno potrdilo, se lahko registrirate v portal zVEM, prekličete termin zdravstvene storitve, in si ogledate tudi druge termine naročenih zdravstvenih storitev.
  • Lahko stopite v stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti, ki vam lahko prekliče termin.

Če želite spremeniti termin, je potrebno najprej odpovedati obstoječi termin, nato pa se ponovno naročiti na nov termin. Pri tem pa velja opomniti, da to spremembo lahko storite v roku pet koledarskih dni, drugače napotnica poteče.

Prednosti in slabosti ePosveta

V projektu ePosvet sodelujejo pacient, zdravnik družinske medicine in zdravnik specialist.

Elektronska komunikacija v okviru ePosveta med zdravnikom družinske medicine in zdravnikom specialistom prinaša v primerjavi z direktnim srečanjem zdravnik specialist in pacient določene prednosti in določene slabosti.

 

Prednosti in slabosti ePosveta

 

Prednosti in slabosti ePosveta

Kako poteka proces ePosveta pri napotnem zdravniku?

Postopek, ki poteka pri napotnem zdravniku (klinični zdravnik specialist)

  • V bolnišnici ali specialistični ambulanti koordinator (ali oseba, ki je zadolžena za sprejemanje in organizacijo ePosveta) sprejme eVprašanje in ga posreduje ustreznemu specialistu. Potek je odvisen od notranje organizacije.
  • Zdravnik specialist pregleda zdravstveno dokumentacijo pacienta, zapiše eOdgovor na zastavljeno klinično vprašanje v bolnišničnem informacijskem sistemu v obliki izvida »izvid za ePosvet« in ga pošlje v CRPP! Izvidu za ePosvet je na strani CRPP dodeljen nov tip dokumenta 11499-4.
  • Napotni zdravnik (oziroma oseba glede na notranjo organizacijo) mora zaključiti napotnico, torej jo postaviti v status »izkoriščena«. V tem trenutku bo napotovalcu samodejno poslano elektronsko sporočilo na e-naslov, ki ga je ob izdelavi napotnice navedel v polju “Podrobna navodila”. Na ta način bo obveščen, da je ePosvet zaključen in da ga v CRPP čaka izvid z odgovori na zastavljena vprašanja.
  • Slika predstavlja primer postopka v Splošni bolnišnici Jesenice.

Primer postopka ePosveta na sekundarnem nivoju

Ponovni postopek pri napotovalcu (zdravnik družinske medicine)

  • Napotovalec prejme elektronsko sporočilo o poslanem odgovoru ePosveta
  • V CRPP poišče odgovor specialista na zastavljeno klinično vprašanje
  • Vzpostavi kontakt s pacientom in se z njim dogovori za nadaljnjo obravnavo, če ga ni specialist že povabil k sebi na pregled.

Kako poteka proces ePosveta pri napotovalcu?

Elektronski posvet (ePosvet) poteka preko sistema eZdravje, po istih poteh, kot poteka eNapotnica. Komunikacija poteka brezpapirno.

Proces ePosveta

Postopek, ki poteka pri napotovalcu (zdravnik družinske medicine)

Pot ePosveta se prične pri zdravniku družinske medicine, ki po pogovoru s svojim pacientom zapiše klinično eVprašanje na elektronski obrazec eNapotnice

  • Na obrazcu eNapotnice pod VZS izbere eno od storitev iz šifranta »Vrste zdravstvenih storitev« za ePosvet, ki so v novem šifrantu označene z vrednostjo “5” v stolpcu “Tip VZS po eNaročanju” (v spodnji tabeli).
  • V polje »PodrobnaNavodila« zapiše elektronski naslov, na katerega želi prejeti obvestilo o končanem eOdgovoru na zastavljeno eVprašanje.
  • Pod stopnjo nujnosti izbere zelo hitro, pooblastila označi 1,2,3.
  • Na drugi strani eNapotnice lahko v prvi vrstici napiše želenega kliničnega specialista, če gre za obravnavo pacienta, ki se vodi pri določenem specialistu.
  • Na drugi strani napotnice opiše klinični problem, priloži ali zapiše znana dejstva (laboratorij, druge izvide..) in zastavi vprašanje kliničnemu specialistu.
  • Napotovalec nato sam pošlje eNapotnico – ePosvet k specialistu, od katerega želi odgovor na zastavljeno vprašanje. To pomeni, da mora napotovalec sam izvesti postopek e-naročanja!

 

2573 ePosvet na področju tirologije
2600 ePosvet na področju abdominalne kirurgije
2601 ePosvet na področju alergologije in klinične imunologije
2602 ePosvet na področju anesteziologije, reanimatologije in periooperativne intenzivne medicine
2603 ePosvet na področju dermatovenerologije
2604 ePosvet na področju diabetologije
2605 ePosvet na področju endokrinologije
2606 ePosvet na področju fizikalne in rehabilitacijske medicine (fiziatrije)
2607 ePosvet na področju gastroenterologije
2608 ePosvet na področju ginekologije in porodništva
2609 ePosvet na področju hematologije
2610 ePosvet na področju infektologije
2611 ePosvet na področju splošne interne medicine
2612 ePosvet na področju onkologije
2613 ePosvet na področju kardiologije in vaskularne medicine
2614 ePosvet na področju kardiovaskularne kirurgije
2615 ePosvet na področju klinične genetike
2616 ePosvet na področju maksilofacialne kirurgije
2617 ePosvet na področju nefrologije
2618 ePosvet na področju nevrokirurgije
2619 ePosvet na področju nevrologije
2620 ePosvet na področju nuklearne medicine
2621 ePosvet na področju oftalmologije
2622 ePosvet na področju ortopedije
2623 ePosvet na področju otorinolaringologije
2624 ePosvet na področju otroške in mladostniške psihiatrije (pedopsihiatrije)
2625 ePosvet na področju otroške kirurgije
2626 ePosvet na področju otroške nevrologije
2627 ePosvet na področju pediatrije
2628 ePosvet na področju plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije
2629 ePosvet na področju pnevmologije
2630 ePosvet na področju psihiatrije
2631 ePosvet na področju revmatologije
2632 ePosvet na področju splošne kirurgije
2634 ePosvet na področju torakalne kirurgije
2635 ePosvet na področju travmatologije
2636 ePosvet na področju urologije
2637 ePosvet na področju žilne kirurgije
2638 ePosvet na področju radiologije
2738 ePosvet na področju dentalne medicine

 

Primer postopka ePosveta na primarnem nivoju

Pogoji za obračun ePosveta na ZZZS

Okrožnica ZAE 18/18: Storitev Q0242 »ePosvet« na primarni, sekundarni ter terciarni ravni 16.2.2018

S sklepi Vlade Republike Slovenije za sprejem Splošnega dogovora za pogodbeno leto 2018 je bilo sprejeto, da storitev Q0242 »ePosvet«, ki sta jo do takrat v skladu z Okrožnico ZAE 45/16 lahko obračunavala le OZG Kranj in SB Jesenice, od 01.04.2018 dalje beležijo ter obračunavajo vsi izvajalci na primarni, sekundarni in terciarni ravni, če bodo izpolnjeni naslednji pogoji za obračun:

a) primarni nivo:

Podlaga za obračun je k izvajalcu na sekundarni ali terciarni ravni, ki izvaja »ePosvet«, poslana e-napotnica z izpolnjeno zadnjo stranjo (opis problematike bolnika s kliničnim vprašanjem in izpolnjene druge, za odgovor na vprašanje, pomembne rubrike), zapis v zdravstveni dokumentaciji (prejeti odgovor na klinično vprašanje in nadaljnji pogovor z bolnikom/svojci), zdravnik na primarnem nivoju nadaljnjega pogovora  z bolnikom in/ali svojci v zvezi s problematiko ne more dodatno obračunati.

b) sekundarni nivo:

Podlaga za obračun je avtoriziran izvid »ePosveta« (opis problematike bolnika s kliničnim vprašanjem in izpolnjene druge, za odgovor na vprašanje pomembne rubrike), poslan v Centralni register podatkov o pacientih, zapis v zdravstveni dokumentaciji (poslani odgovor), odgovor na postavljeno klinično vprašanje je bil poslan znotraj dveh delovnih dni.

Zgodovina ePosveta

Elektronski posvet je v slovenski prostor prinesel nov način zdravstvene obravnave pacientov. V letu 2017 je v gorenjski regiji, s sodelovanjem Splošne bolnišnice Jesenice in Osnovnega zdravstva Gorenjske, potekal pilotni projekt z naslovom »Elektronski posvet med zdravnikom družinske medicine in zdravnikom specialistom«, ki je bil s strani Ministrstva za zdravje in Zavoda za zdravstveno zavarovanje prepoznan kot primer dobre prakse. Na podlagi izkušenj gorenjskega projekta je bilo s sklepom vlade Republike Slovenije za sprejem Splošnega dogovora za pogodbeno leto 2018 odločeno, da se storitev ePosvet razširi na področje celotne Slovenije.