Kako deluje eRCO?

Takoj po opravljenem cepljenju zdravnik vpiše podatke o opravljenih cepljenjih in zaščiti s specifičnimi imunoglobulini v elektronski računalniški sistem, ki je v zdravstveni ustanovi v uporabi za beleženje podatkov o obravnavani osebi, zdravstvenih posegov in storitev (tako tistih, ki jih plača ZZZS, kot tudi samoplačniških). Podatki o opravljenih cepljenjih se nato prepišejo v Povzetek podatkov o pacientu in prenesejo v Register cepljenih oseb in neželenih učinkov po cepljenju (eRCO).

Zdravnik ima možnost, da za osebo, ki je prišla na cepljenje, vpogleda v zgodovino predhodnih cepljenj (cepilni status osebe), ki so zapisana v Povzetku podatkov o pacientu in so bila vnesena tudi v eRCO, pri kateremkoli zdravniku kjerkoli v Sloveniji. Če se cepljena oseba oglasi pri zdravniku zaradi neželenih učinkov po cepljenju, je informacija o predhodnih cepljenjih zdravniku na voljo.

Zdravnik posreduje podatke o neželenih učinkih po cepljenju v Register cepljenih oseb in neželenih učinkov po cepljenju takoj po obravnavi osebe, pri kateri se je neželeni učinek pojavil. Prijava neželenega učinka (učinkov) se mora, če je le mogoče (cepljenje je bilo opravljeno v RS; cepljenje je bilo opravljeno v času, ko je eRCO že obstajal), vezati na opravljeno cepljenje, ki je že zavedeno v Povzetku podatkov o pacientu in v eRCO.

Kako lahko sporočam podatke o cepljenju v eRCO?

Če želite podatke o cepljenju sporočati v eRCO,  se morate najprej priklopiti v omrežje zNET. Za priklop se obrnite na Center za pomoč uporabnikom eZdravja na podpora at ezdrav.si.

Poleg dostopa do omrežja zNET, morate imeti še primerno programsko opremo (lokalni informacijski sistem, ambulantni program) za pošiljanje podatkov v eRCO in veljavno digitalno kvalificirano potrdilo. Vse infomacije lahko dobite pri obstoječem ponudniku vašega lokalnega informacijskega sistema (ambulantnega programa) ali pa se pozanimate pri dobaviteljih programske opreme za ambulante. Ponudniki vam morajo zagotoviti program za vodenje ambulatne dejavnosti in tehnično tudi pošiljanje podatkov o cepljenju v eRCO.

Pravna oseba mora pridobiti veljavno certificirano digitalno potrdilo SIGEN-CA (https://www.si-trust.gov.si/sl/) ali potrdilo drugega overitelja (POŠTA®CA, Halcom, AC-NLB …). Vsaka pravna oseba mora imeti svoje digitalno potrdilo. Potrdilo je potrebno obnoviti po določenem obdobju, npr. 5 let, zato bodite pozorni, kdaj poteče veljavnost.

Priklop enega računalnika lahko izvedete z uporabo aplikacije za VPN CiscoAnyConnect, ki računalnik priklopi v omrežje zNET. Vsak računalnik se priklaplja posebej prek varne povezave VPN v omrežje zNET. Postopek ni samodejen in ga je potrebno izvesti vsak dan posebej za vsak računalnik. Priklop je časovno omejen, in ko čas poteče, je potreben ponoven priklop.

Če imate več računalnikov oz. večje računalniško omrežje v katerem delate z ambulantnim programom na isti lokaciji, lahko to storite tudi tako, da kupite usmerjevalnik zNET ali storitev priklopa najamete pri ponudnikih omrežja zNET. V tem primeru so vsi računalniki v omrežju neprestano povezani v zNET, in ne potrebujete ročnih priklopov. Če imate/boste imeli ambulantni program v strežniku, se o najboljšem načinu priklopa v zNET posvetujte z obstoječim ali novim ponudnikom programske opreme.

Ko boste enkrat povezani v omrežje zNET, morate imeti še primerno programsko opremo (ambulantni/bolnišnični program) za pošiljanje in dostop do podatkov v eRCO. Trenutno je dostop do eRCO omogočen s programsko opremo podjetij Comtrade, DSvet, Infonet, LIST, Nova vizija in Pinna. Ponudniki programske opreme vam morajo zagotoviti program za ambulantno dejavnost in tehnično tudi pošiljanje/dostop do podatkov o cepljenju v eRCO.

Kaj je IPPO?

IPPO je Informacijska podpora preventivnih obravnav, namenjena Centrom za krepitev zdravja (CKZ).
Program integrirane preventive kroničnih nenalezljivih bolezni (KNB) in zmanjšanja neenakosti v
zdravju (Preventivni program) pri odraslih je namenjen izboljšanju zdravja odraslih prebivalcev
Slovenije.
V okviru Preventivnega programa v centrih za krepitev zdravja (CKZ) poteka obravnava odraslih oseb z
vedenjskimi, biološkimi in psihosocialnimi dejavniki tveganja, oseb, ogroženih za razvoj KNB in oseb z
že prisotno KNB. Aktivnosti CKZ obsegajo izvajanje nemedikamentoznih delavnic (NMD ) v okviru
Programa za krepitev zdravja, individualnih nemedikamentoznih obravnav (NMO), ter aktivnosti za
udejanjanje javnozdravstvenih ciljev v lokalnih skupnostih.

Pravila naročanja za e-napotnice

Za napotnice s stopnjo nujnosti »redno« in »hitro« veljajo ta pravila:

  • Pacient lahko sam odpove termin prek portala zVem https://zvem.ezdrav.si/ ali spletne strani https://narocanje.ezdrav.si/.
  • Pacient lahko z upravičenim razlogom večkrat odpove termin in se ponovno naroči.
  • Pacient lahko odpove termin brez navedbe razloga najkasneje 10 dni pred terminom, vendar le enkrat za eno napotnico. Če to stori še drugič, bo napotnica preklicana, pacient pa bo potreboval novo napotnico.
  • Če pacient neupravičeno odpove termin manj kot 10 dni pred terminom, bo napotnica preklicana, pacient pa bo potreboval novo napotnico.
  • Če pacient odpove termin, se mora ponovno naročiti v roku 3 dni.

Za napotnice s stopnjo nujnosti »zelo hitro« pa dodatno veljajo še ta pravila:

  • Če pacient kadar koli neupravičeno odpove termin, bo napotnica preklicana, pacient pa bo potreboval novo napotnico.
  • Ostalo velja tako, kot pri rednih in hitrih napotnicah.

Naročanje ni potrebno za napotnice s stopnjo nujnosti »nujno«.

  • Napotnica »zelo hitro« se lahko predloži v sedmih dneh, hitro in redno pa v 21 dneh.
  • Rok za zamenjavo izvajalca zdravstvene dejavnosti je pet dni.

Kaj se zgodi, če naročilo odpovem brez navedbe razlogov?

Kaj se zgodi, če pacient pri odpovedi naročila na seznamu razlogov izbere “Brez navedbe razlogov”?

Če napotnica ima stopnjo nujnosti “redno” ali “hitro”:

– Pacient lahko enkrat neupravičeno (brez navedbe razlogov) odpove naročilo do 10 dni pred terminom.
– Če pacient drugič neupravičeno (brez navedbe razlogov) odpove naročilo do 10 dni pred terminom, bo naročilo odpovedano, napotnica pa preide v stanje “neizkoriščena”.
– Če pacient neupravičeno (brez navedbe razlogov) odpove naročilo manj kot 10 dni pred terminom, bo naročilo odpovedano,  napotnica pa preide v stanje “neizkoriščena”.

Če napotnica ima stopnjo nujnosti “zelo hitro”:

– Če pacient neupravičeno (brez navedbe razlogov) odpove naročilo ne glede na to, koliko je dni pred terminom, bo naročilo odpovedano,  napotnica pa preide v stanje “neizkoriščena”.

Zakaj sistem eNaročanja prekliče e-napotnico?

Vsak izvajalec zdravstvene dejavnosti uporablja lokalni informacijski sistem za beleženje obravnav in naročanje pacientov. Lokalni informacijski sistem vse spremembe stanj e-napotnice in terminov naročenih obravnav sporoča centralnemu sistemu eNaročanja.

Če pride do odpovedi termina, je NUJNO potrebno v lokalnem informacijskem sistemu navesti upravičen razlog odpovedi termina.

Neupravičen je samo razlog »Brez navedbe razlogov«, v primeru izbire tega razloga napotnica ne bo več veljavna.

Če centralni sistem eNaročanja 35 dni po naročenem terminu obravnave ne dobi nikakršne informacije o opravljeni obravnavi ali o upravičenem razlogu za odpoved termina, bo centralni sistem eNaročanja samodejno preklical napotnico.

Seznam upravičenih razlogov za odpoved termina:

  • Zaradi sprememb medicinskih indikacij storitev za pacienta ni več potrebna
  • Pacient bo opravil storitev drugje (pri drugi ustanovi, zasebniku, …)
  • Pacient je opravil storitev drugje (v drugi ustanovi, zasebniku, v tujini, …)
  • Pacient odpovedal storitev na lastno željo
  • Pacient ni odpovedal termina
  • Storitev opravljena kot nujna
  • Smrt pacienta
  • Ostalo
  • Uvrstitev napotnice v napačno čakalno knjigo, urnik, seznam,
  • Nepričakovana hospitalizacija pacienta ali ožjega družinskega člana, ki onemogoča prihod pacienta na termin ali izvedbo zdravstvene storitve
  • Nenadna bolezen, poškodba ali zdravstveno stanje pacienta ali ožjega družinskega člana, ki onemogoča prihod pacienta na termin ali izvedbo zdravstvene storitve
    Smrt ožjega družinskega člana pacienta
  • Želja pacienta po črtanju s čakalnega seznama
  • Pacientova zavrnitev izvedbe zdravstvene storitve
  • Zdravstveno stanje pacienta ne omogoča izvedbe zdravstvene storitve, zaradi katere je uvrščen na čakalni seznam
  • Neopravičena odsotnost od termina
  • Druga ali katera koli naslednja uvrstitev na čakalni seznam za isto zdravstveno storitev

Ali me mora izvajalec zdravstvene dejavnosti, pri katerem je bila izdana e-napotnica, tudi naročiti na zdravstveno storitev?

Izvajalec zdravstvene dejavnosti, v okviru katerega je bila izdana napotna listina, zagotovi, da se pacienta v ordinacijskem času naroči prek sistema eNaročanje na zdravstveno storitev na prvi prosti termin oziroma okvirni termin pri izvajalcu, ki ga izbere pacient. Navedena obveznost velja, če se pacient strinja, da ga naroči izvajalec. To ne velja za izvajalce zdravstvene dejavnosti z manj kot tremi izdajatelji napotnih listin.

Ali moram potrdilo o izdani e-napotnici posredovati izvajalcu zdravstvene dejavnosti, kjer sem se naročil?

Ne, potrdila ni potrebno posredovati izvajalcu zdravstvene dejavnosti, niti ga ni potrebno prinesti s seboj na dogovorjeni termin izvedbe storitve. Potrdilo o izdani e-napotnici je namenjeno pacientu kot pomoč pri e-naročanju, in vsebuje 13-mestno številko e-napotnice, številko ZZZS, ter podrobna navodila, kako se lahko pacient naroči na izbrano zdravstveno storitev.

eNaročanje je omogočeno samo za določen nabor zdravstvenih storitev. Na izpisu »Potrdilo o izdani eNapotnici št:« se nahaja informacija o tem, ali je za storitev, na katero ste napoteni, omogočeno elektronsko naročanje. Ta informacija je veljavna v trenutku izpisa potrdila.

V bodoče bo pacient obvestilo o terminu lahko prejel tudi prek elektronske pošte ali SMS sporočila.

Ali se lahko prenaročim k izvajalcu zdravstvene storitve, ki ima krajšo čakalno dobo za predpisano storitev?

Pacient lahko zamenja izvajalca ali napotnega zdravnika za že naročeno in neopravljeno zdravstveno storitev z veljavno napotnico.

Postopek spremembe:

1. Korak: Pacient odpove naročeni termin pri izbranem izvajalcu zdravstvene storitve (veljajo roki in pogoji za odpoved termina brez navajanja razloga navedeni v »Kakšne so posledice, če se ne morem oglasiti v dogovorjenem terminu?«).
2. Korak: Pacient se v roku pet koledarskih dni po odpovedi termina naroči pri drugem izbranem izvajalcu.