Vključevanje izvajalcev zdravstvene dejavnosti v CRPP poteka postopno in nekateri izvajalci še niso začeli pošiljati podatkov. Najpogostejši razlogi, zaradi katerih se podatki ne pošiljajo, so naslednji:
- Izvajalec zdravstvene dejavnosti ni ustrezno nadgradil in konfiguriral svojega lokalnega informacijskega sistema za povezavo s CRPP.
- Lokacija zdravstvene ustanove oz. zasebne ambulante ni vključena v varno zdravstveno omrežje zNET, zato nima tehničnih pogojev za dostop do CRPP.
- Delovni procesi še niso prilagojeni in zdravstveni delavci še ne pošiljajo podatkov, tudi če imajo za to tehnične možnosti. Podatke sicer zapisujejo v lokalne informacijske sisteme, a jih ne posredujejo v CRPP.
Če potrebujete več informacij, zakaj določeni dokumenti in povzetki niso objavljeni v CRPP, se obrnite na izvajalca zdravstvenih dejavnosti, kjer ste bili obravnavani.
Predpogoj za dostop do podatkov je posebna profesionalna kartica zdravnika ali lekarnarja, ki jo izdaja ZZZS. Zdravniku ali lekarnarju njegova ustanova dodeli pravice oz. pooblastila za uporabo rešitve eZdravja – v tem primeru eRecepta. Pooblaščena oseba s pomočjo profesionalne kartice prek lokalnega informacijskega sistema lahko dostopa do podatkov o pacientu. Vsi dostopi in spremembe podatkov, vezani na eRecept, se beležijo, tako da se točno ve kdo, kdaj, kako in do česa je dostopal oz. spreminjal podatke.
Pacient lahko prek spleta dobi vpogled v izdaje in predpise zdravil. Pogoj za vpogled je kvalificirano digitalno potrdilo. S pomočjo kvalificiranega digitalnega potrdila se pacient lahko registrira v portal zVEM na strani https://zvem.ezdrav.si. Na zavihku eRecept so prikazani podatki o predpisanih zdravilih in dvigih ter tudi revizijske sledi o dostopih do podatkov (kdaj, kdo, kaj in kako je dostopal do podatkov posameznega pacienta). Podobno informacijo (brez revizijskih sledi) pod podobnimi pogoji je možno pridobiti tudi na https://moj.zzzs.si/.
Za prevzem zdravila v lekarni pacient potrebuje kartico zdravstvenega zavarovanja, za katero mu je zdravnik predpisal zdravilo. Brez kartice zdravstvenega zavarovanja izdaja zdravil v lekarni ni mogoča.
Za motnje pri dostopu do centralne baze eRecepta obstaja več razlogov: motnje v delovanju lokalnih informacijskih sistemov (pri zdravniku ali v lekarni), motnje v komunikacijskih poteh ali pa motnje delovanja same centralne baze eRecepta. Zdravnik v takšnih primerih izda papirni recept.
Lekarnar na osnovi papirnega recepta lahko izda zdravilo samo v primeru nujne izdaje. V ostalih primerih brez dostopa do centralne baze eRecepta lekarnar ne sme izdati zdravila. V primeru nedelovanja lokalnega lekarniškega informacijskega sistema lahko pacienta napoti v drugo lekarno.
Da, papirni recepti se še izdajajo v teh primerih:
- Za nujne izdaje, kar predpiše zdravnik, se poleg elektronskega izda še papirni recept s številko predpisa eRecepta. V primeru nujne izdaje, brez papirnega recepta ni možno dvigniti zdravila v lekarni. Papirni recept omogoča nujno izdajo tudi v primeru, če ni mogoč dostop do centralnega sistema.
- V primeru nedelovanja lokalnega ali centralnega informacijskega sistema, zdravnik predpiše papirni recept, na osnovi katerega je možna izdaja zdravila v lekarni.
- »Beli« recepti se izdajajo v papirni obliki, lahko pa se zabeležijo tudi v elektronski obliki.
Zdravnik vnese predpis zdravila v lokalni informacijski sistem, istočasno pa se predpis zdravila zapiše še v centralno bazo eRecepta. Pacient s pomočjo kartice zdravstvenega zavarovanja lahko zdravilo prevzame v lekarni. Ob predložitvi kartice zdravstvenega zavarovanja lekarnar prek lekarniškega informacijskega sistema dobi seznam neizdanih zdravil (novi predpisi, delne izdaje posameznega predpisa ali podatki o obnovljivih receptih). Ob izdaji zdravila se prevzem zdravila istočasno zabeleži tudi v centralni bazi eRecepta.
eRecept je elektronska oblika recepta, ki je obvezna za dosedanje »zelene« recepte. Ima vse lastnosti, ki jih je imel papirni recept. »Beli« recepti se še vedno izdajajo v papirni obliki in se lahko zapišejo tudi v elektronski obliki.
V kolikor lekarna po novi zakonodaji o lekarniški dejavnosti spremeni svoj pravni status, pravno-formalno postane nov izvajalec zdravstvene dejavnosti z novo šifro RIZDDZ. Pravočasno mora urediti tudi status vseh zaposlenih. »Nova« lekarna ne more prevzeti »starih« receptov, zato pred preoblikovanjem mora poskrbeti vsaj za naslednje:
– Vse recepte (tako elektronske kot papirnate), ki so v statusu »v pripravi« ali »v izdajanju« mora zaključiti (vrniti v začetni status, tako da bo ta recept viden vsem ostalim lekarnam).
– Morebitne recepte, ki so bili izdani in še niso podpisani, mora takoj podpisati, in jim v sistemu eRecept spremeniti stanje na »izdan«. Če lekarna upošteva pravila, se recepte pri izdaji vedno sproti podpisuje in pošilja v eRecept.
– Za e-recepte, za katere je pacient izbral izdajo v določeni lekarni, mora obvestiti pacienta, da nadaljnje izdaje ne bodo več možne.
Rešitev eRecept za podpisovanje e-receptov omogoča uporabo vseh veljavnih kvalificiranih digitalnih potrdil (KDP), ki so izdana v Sloveniji. Primarno je predvidena uporaba certifikata, ki se nahaja na profesionalni kartici (PK) zdravnika, saj ga imajo vsi imetniki profesionalnih kartic. Potrebno ga je le aktivirati v skladu z navodili ZZZS.
Zdravniki si lahko priskrbijo tudi kvalificirano digitalno potrdilo, ki se namesti na delovno postajo (npr. Sigen-CA), saj je uporabniška izkušnja boljša kot pri certifikatu na profesionalni kartici, kjer je potreben vsakokratni vnos PIN kode pri podpisovanju receptov.