Kako preklicati e-recept, ki je v stanju »v izdajanju«?

Sistem je načrtovan tako, da ne omogoča razveljavitve predpisa, če je ta v stanju »v izdajanju«. Do tega pride, ko ima lekarna na zalogi premalo zdravila, in naredi le delno izdajo.

Če zdravnik želi razveljaviti predpis, lahko iz centralnega sistema prebere, kdo je naredil izdajo. Zdravnik se obrne na lekarno z obrazložitvijo, zakaj želi razveljaviti predpis. Lekarna potem naredi izdajo v celoti z količino 0, e-recept pa preide v stanje »porabljen«.

Neujemanje količine zdravila pri farmacevtu in zdravniku

Če se količina zdravila v lekarni ne ujema s količino predpisanega zdravila s strani zdravnika, je verjetno vzrok v vizualizaciji eRecepta v lokalni informacijski rešitvi. Programska hiša, ki skrbi za lokalno rešitev, mora poskrbeti, da se v lokalnem sistemu prikaže merodajno število predpisane količine. Stanje v centralnem sistemu se lahko s poizvedbo preveri tako pri zdravniku kot pri farmacevtu, in bo vedno odražalo realno stanje.

Kako lahko uporabnik aktivira kvalificirano digitalno potrdilo (KDP) na profesionalni kartici (PK)?

Za aktivacijo kvalificiranega digitalnega potrdila na profesionalni kartici potrebujete dokument, ki ste ga dobili ob prejemu kartice. V njem se nahajajo kode za aktivacijo. Pri aktivaciji sledite postopku, ki je opisan v navodilih za namestitev rešitve eRecept, ali pa uporabite navodila, ki jih je pripravil ZZZS.
Nasvet ZZZS: pred aktivacijo kvalificiranega digitalnega potrdila na profesionalni kartici posodobite programsko opremo Gemalto na novejšo različico 6.1.
Opozorilo: za aktivacijo kvalificiranega digitalnega potrdila na profesionalni kartici, in vprašanja povezana s tem, je pristojen Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). Če pride do večkratnega nepravilnega vnosa, se kartica lahko zaklene, zato se pred zadnjim od treh poskusov obrnite na tehnično službo ZZZS, ki vam bo dala ustrezna navodila (kontaktni podatki http://ca.zzzs.si/pk/).

Zakaj po vstavitvi pametne kartice v čitalec v prikazanem seznamu digitalnih potrdil ne vidim KDP (kvalificiranega digitalnega potrdila) za uporabo v sistemu eRecept?

Novejša različica knjižnice IK omogoča branje KDP direktno iz pametne kartice, zato uporabniki ne potrebujejo vklopljenega orodja regtool.exe. Če sistem še vedno ne prepozna KDP, je lahko vzrok v nepravilni nastavitvi zaledne aplikacije, vstavljena je kartica, ki ne vsebuje KDP, ali pa je kvalificirano digitalno potrdilo na kartici zaklenjeno.

Dodaten opis scenarija za recepte za nujno izdajo zdravil

Pri receptih, ki so označeni z oznako “nujno“, je potrebno zagotoviti, da je mogoča izdaja zdravila v lekarni ne glede na to, ali farmacevt v tistem trenutku lahko dostopa do eRecepta ali ne, vendar pa je še vedno potrebno preprečiti zlorabo recepta in izdajo v dveh lekarnah. Zato je potrebno pri predpisu recepta z oznako »nujno« natisniti recept na papirni obrazec in pri izdaji zahtevati papirnati obrazec.

Predvideni pozitivni scenarij, ko vse deluje:

  1. Zdravnik predpiše e-recept in natisne papirni obrazec z oznako »nujno«. Farmacevt prebere podatke iz sistema in naredi izdajo. Papirni obrazec zadrži. V eRecept se zabeleži izdaja in elektronski recept je v stanju »porabljen«.

Predvideni negativni scenarij, ko eRecept v lekarni ne deluje:

  1. Zdravnik predpiše e-recept in stiska papirni obrazec z oznako “nujno”. Pacient gre v lekarno, kjer pa eRecept v tistem trenutku ne deluje. Kljub temu mu lekarna izda zdravilo, farmacevt pa zadrži papirnati obrazec. Poraba se zabeleži v sistem eRecept s časovnim zamikom, ko se povezava z eReceptom ponovno vzpostavi.

Papirnati obrazec je varovalo, ki poskrbi, da ne more priti do ponovne izdaje v drugi lekarni.

Dokler povezava z eReceptom ne deluje, ostaja elektronski recept v stanju »predpisan«. Lekarna potem, ko ponovno vzpostavi povezavo z eReceptom, pošlje podatke o izdaji v eRecept, s čemer uredi tudi stanje elektronskega zapisa.

Lekarnar mora v teh primerih ročno vnesti šifro ZP, sistem pa ga opozori, če tega ne stori (opozorilo, če je recept označen kot »nujno«). Najkasneje ob koncu izmene (oz. ko se eRecept vzpostavi) mora farmacevt podpisati vse čakajoče izdaje za pošiljanje v eRecept.

Postopki v primeru nedelovanja eRecepta

Vzroki, zakaj lekarna ali zdravnik ne more dostopati do eRecepta, so lahko lokalni:

  • Ni internetne povezave
  • Delovna postaja uporabnika ne deluje
  • Zaledna aplikacija ne deluje

Reševanje teh težav je v domeni lokalnega skrbnika sistema oz. ponudnika povezave.

Vzroki, zakaj lekarna ali zdravnik ne more dostopati do eRecepta, so lahko povezani z nedelovanjem centralne infrastrukture. Reševanje teh težav je v domeni eZdravja.

Možni scenariji:

  1. Zdravnik nima povezave do sistema eRecept. Zdravnik predpiše zdravilo na papirnati recept brez vpisa v eRecept. V lekarni imajo dostop do sistema eRecept. Lekarna izda zdravilo in v eRecept zapiše izdajo brez e-predpisa. Scenarij je identičen scenariju, ko zdravnik ne uporablja sistema eRecept.
  1. Zdravnik in lekarna nimata povezave do sistema eRecept. Zdravnik predpiše zdravilo na papirnati recept brez vpisa v eRecept. V lekarni nimajo dostopa do sistema eRecept. Lekarna izda zdravilo na podlagi papirnega obrazca in izdajo zabeleži v lokalni sistem. Ko se povezava z eReceptom v lekarni spet vzpostavi, se izvede asinhrono pošiljanje podatkov o izdajah iz lokalnega sistema v eRecept.

 

  1. Zdravnik ima povezavo do sistema eRecept, lekarna pa ne. Zdravnik predpiše zdravilo v eRecept. V lekarni nimajo dostopa do sistema eRecept. Lekarna ne more dostopati do podatkov o predpisu in zdravila ne sme izdati. Če gre za nedelovanje lokalnega sistema, se pacienta usmeri v drugo lekarno. Če gre za nedelovanje centralnega sistema eRecept, pa pacienta prosimo, da počaka do ponovnega delovanja sistema.
  1. Zdravnik ima povezavo do sistema eRecept, lekarna pa v trenutku obiska pacienta ne. Zdravnik predpiše zdravilo v eReceptu in ga označi z oznako »nujno«. V lekarni nimajo dostopa do sistema eRecept, zato lekarna ne more dostopati do podatkov o predpisu. Lekarna izda zdravila na podlagi papirnatega obrazca z oznako »nujno« (farmacevt v lokalni sistem prepiše tudi številko eRecepta – ZP). Podatki se v tem primeru zapišejo v vrsto za pošiljanje, najkasneje ob koncu izmene (sicer pa takoj, ko začne eRecept iz lekarne ponovno delovati) pa farmacevt podpiše vse recepte, ki se pošljejo v eRecept.