Ali se EU digitalno COVID potrdilo o testiranju izdaja tudi samoplačnikom in pod kakšnimi pogoji?

EU digitalno COVID potrdilo o testiranju se lahko izda vsem osebam, za katere je bil rezultat testa pravilno zabeležen. Pri tem mora biti izvajalec testiranja pozoren na identifikacijske podatke osebe. Za osebe, ki imajo v Sloveniji stalno ali začasno prebivališče, naj se uporabi bodisi številka ZZZS bodisi EMŠO. Uporabi se lahko tudi številka ZZZS tuje zavarovane osebe (tovrstne številke se začnejo s 7), ob kateri je potrebno v rezultat testa dosledno zabeležiti ime, priimek in datum rojstva. V kolikor ni mogoče pridobiti nobenega drugega identifikacijskega podatka, se lahko rezultat zabeleži z lokalnim identifikatorjem (Local_ID), ob obveznem vnosu imena, priimka in datuma rojstva. Posebej velja opozoriti na teste PCR , kjer mora izvajalec, ki odvzame bris, sporočiti lokalni identifikator laboratoriju, laboratorij pa mora istega uporabiti pri beleženju rezultata. Potrdilo o testiranju ali potrdilo o prebolelosti je mogoče pridobiti izključno na podlagi znanega identifikatorja osebe. Več informacij o identifikacijskih podatkih tujih državljanov najdete tukaj.

Kateri identifikacijski podatki se uporabljajo za tuje državljane oz. osebe, ki nimajo kartice in številke zdravstvenega zavarovanja ZZZS?

Za osebe, ki nimajo številke ZZZS, se uporabi EMŠO. EMŠO imajo vse osebe, ki imajo v Sloveniji bodisi stalno bodisi začasno prebivališče, dodeli pa se ob prijavi v Centralni register prebivalstva (CRP). Prijava v CRP in s tem pridobitev EMŠO se izvede ob prijavi prebivališča ali zdravstvenega zavarovanja tujcev. To so npr. osebe na začasnem delu v Sloveniji, osebe z diplomatskim statusom in prosilci za mednarodno zaščito. Možno je, da oseba svoje številke EMŠO ne pozna, zato je potrebno tuje državljane ob naročilu na cepljenje ali testiranje pozvati, naj preverijo svoje prijavne dokumente oz. naj EMŠO pridobijo od uradne osebe, ki je zanje izvedla prijavo. EMŠO imajo tudi slovenski državljani, ki bivajo v tujini. Vse osebe, ki imajo EMŠO, so vpisane v Centralni register podatkov o pacientu (CRPP), kar pomeni, da sistem eZdravja že ima njihove osebne podatke (ime, priimek, datum rojstva, naslov). Ob vnosu zapisa za to osebo se ti podatki avtomatsko izpolnijo na podlagi številke EMŠO. Vse osebe, ki so v Sloveniji upravičene do cepljenja proti COVID-19, imajo EMŠO, kot je opisano v dokumentu Navodila za cepljenje tujcev.

Osebe z evropsko kartico zdravstvenega zavarovanja ob prejemu zdravstvene storitve praviloma pridobijo številko ZZZS tuje zavarovane osebe (TZO). Tovrstne številke se začnejo s 7 in se dodeljujejo tekoče. V podatke o rezultatu testa na COVID je obvezno vpisati osebne podatke (ime, priimek, datum rojstva, naslov). Na podlagi teh podatkov se lahko izda EU digitalno COVID potrdilo o negativnem testu ali prebolelosti. Zapis o cepljenju z uporabo številke TZO trenutno ni možen, zato EU digitalnega COVID potrdila o cepljenju ni mogoče izdati za osebe z številko TZO.

Za osebe, ki nimajo niti številke TZO, se za vnos podatkov o testu na COVID lahko uporabi lokalni identifikator (Local ID), ki se dodeli v informacijskem sistemu izvajalca testiranja. V podatke o rezultatu testa na COVID je obvezno vpisati osebne podatke (ime, priimek, datum rojstva, naslov). Na podlagi teh podatkov se lahko izda EU digitalno COVID potrdilo o negativnem testu ali prebolelosti. Zapis o cepljenju z uporabo Local ID ni možen, zato EU digitalnega COVID potrdila o cepljenju ni mogoče izdati. Digitalno potrdilo o cepljenju je mogoče izdati izključno na podlagi EMŠO ali ZZZS številke.

Ali zasebni izvajalci zdravstvene dejavnosti lahko uporabljajo rešitve eZdravja?

Zasebni izvajalci zdravstvene dejavnosti lahko uporabljajo rešitve eZdravja, kot so na primer CRPP, eRCO in druge rešitve.
Vsi izvajalci zdravstvene dejavnosti, ki želijo uporabljati rešitve eZdravja, morajo za to izpolnjevati pogoje, ki so predpisani za uporabo rešitev eZdravja. Eden izmed teh pogojev je tudi vključitev v varno zdravstveno omrežje zNET. Več informacij je na voljo na https://znet.ezdrav.si.
Uporaba rešitev eZdravja znatno prispeva k varnejši izmenjavi zdravstvenih podatkov in kakovostni zdravstveni obravnavi pacientov.

Ali moram po priklopu v omrežje zNet spremeniti še kakšno nastavitev?

Izvajalci zdravstvene dejavnosti morajo po priklopu v omrežje zNET implementirati spremembo v svojih lokalnih informacijskih sistemih, prek katerih dostopajo do eNaročanja.

Izvajalce zdravstvene dejavnosti, ki so povezani s sistemom eNaročanja, in bodo v naslednjih dneh prešli na zNet, opozarjamo, da morajo spremeniti COS URL na naslednji način:

Kje lahko pridobim potrdilo o opravljenih testih na COVID-19?

Potrdilo o opravljenih testih na COVID-19 pacienti lahko pridobijo v portalu zVEM v razdelku “Dokumenti”, “Seznam testiranj na Covid-19”.
Dostop do dokumenta o opravljenih testih imajo tudi zdravstveni delavci prek svojih lokalnih informacijskih sistemov.
Dokument vsebuje rezultate vseh opravljenih PCR in hitrih testov ne glede na rezultat in vrsto testa. Za teste pred 24.6.2021 je naveden samo datum, za novejše pa tudi ura odvzema vzorca.

seznam testov covid
EU digitalno COVID potrdilo (EU DCP) je mogoče pridobiti samo za zadnji negativni test, od katerega ni preteklo več kot 8 dni. Na voljo sta ločeni potrdili za PCR test in hitri antigenski test.
DCP je na voljo samo za tiste hitre antigenske teste, ki se na hajajo na skupni listi EU medsebojno primerljivih in priznanih testov.

Kako se prijavim in registriram v portal zVEM?

Za registracijo in prijavo v portal zVEM potrebujete račun SI-PASS, ki ga ustvarite tukaj https://sicas.gov.si/IdP-RM-Front/register/start.htm.

V naslednjem koraku v portalu zVEM kliknite ”Če portala zVEM še niste uporabljali, kliknite za prvo prijavo in začetek uporabe.”

V primeru prejšnjih spodletelih poskusov je potrebno izbrati ”prezri navodila” za ponovno pošiljanje potrditvene povezave.

Če uporabljate digitalno kvalificirano potrdilo, bo najbolje, da prejeto povezavo kopirate in prilepite v brskalnik, kjer ste opravili registracijo.

Če potrditveno povezavo odprete v brskalniku, kjer certifikata, ki ga želite registrirati, še niste uporabljali, bo potrebno ponoviti postopek.

Če za dostop do portala zVEM uporabljate smsPASS, izbira brskalnika ni pomembna.

V ambulanti družinske medicine smo prejeli poročilo o napaki pri poročanju kazalnikov kakovosti.

V ambulantah družinske medicine so nekateri prejeli sporočilo s spodnjo vsebino:

Spoštovani! Vaše poročilo kazalnikov kakovosti ADM vsebuje kritične napake in je bilo zavrnjeno! Sporočilo je avtomatsko generirano, zato nanj ne odgovarjajte. Za vsa vprašanja v zvezi s poročanjem kazalnikov kakovosti se lahko obračate na elektronski naslov referencna-ambulanta@nijz.si. Napaka: Izvajalec glede na vnesen certifikat nima pravice vnosa kazalnikov za ambulanto s šifro XY.

Sporočilo je bilo poslano, ker je od 1.6.2021 ponovno vklopljeno preverjanje skladnosti certifikatov, ki pošiljajo podatke, s tistimi, ki so zapisani v bazi poročevalcev. Ambulante, ki v bazi nimajo zabeležene prave številke certifikata, so dobile obvestilo o napaki.

Dne 7.6.2021 bo začasno predvidoma do konca meseca kontrola ponovno izklopljena. V tem času bodo ambulante, ki so dobile sporočilo o napaki, sporočile pravo številko certifikata v pisarno za podporo ambulantam družinske medicine. Ambulante družinske medicine od 8.6.2021 lahko ponovno pošljejo mesečno poročilo o kazalnikih kakovosti.

Kaj je okvirni termin?

V nekaterih primerih vam izvajalec zdravstvene dejavnosti, pri katerem se želite naročiti na zdravstveno storitev, ne more takoj dodeliti točnega termina z datumom in uro izvedbe storitve.

V takih primerih vam izvajalec lahko sporoči okvirni termin, s katerim vas obvesti o približnem terminu, ko bo mogoče izvesti storitev. Izvajalec vam mora glede na zakonske roke pravočasno določiti točen termin in vas o njem obvestiti.

Če se izvajalec zdravstvene dejavnosti pri dodeljevanju okvirnih terminov in obveščanju o točnem terminu zdravstvene storitve ne drži zakonsko določenih rokov, se lahko obrnete na zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije ali zastopnika pacientovih pravic.

Zakonska osnova:

Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP) v 2. členu navaja, da je termin čas, izražen z datumom, uro in minuto, predviden za izvedbo zdravstvene storitve. V primeru operativnih postopkov se termin določi na dan natančno. Okvirni termin pa je termin, določen na mesec natančno, razen za operativne postopke, za katere je določen na tri mesece natančno.

Pravilnik o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah v 7. členu določa:

(3) Pooblaščena oseba za čakalni seznam pacientu ob uvrstitvi na čakalni seznam določi za:

  • operativne postopke in vse druge zdravstvene storitve, kjer čakalna doba znaša več kot šest mesecev: okvirni termin ali termin,
  • zdravstvene storitve, ki ne spadajo v prejšnjo alinejo: termin.

(4) Pacientu, ki ima določen okvirni termin, se termin določi:

  • pri operativnih postopkih: v 30 dneh pred izvedbo zdravstvene storitve,
  • pri vseh drugih zdravstvenih storitvah: v 90 dneh pred izvedbo zdravstvene storitve.

(5) Pacienta se o okvirnem terminu oziroma terminu obvesti v treh dneh po uvrstitvi na čakalni seznam. V primeru iz prejšnjega odstavka se pacienta o terminu obvesti v treh dneh po določitvi termina.

(6) Pacient lahko ob določitvi termina oziroma okvirnega termina zahteva poznejši prosti termin (nadomestni termin), ki je v 30 dneh od prvotno predlaganega. Pacient lahko to možnost uveljavi v okviru iste napotitve samo za stopnjo nujnosti hitro ali redno. Če se pacient ne strinja ne s prvotno predlaganim ne pozneje ponujenim terminom, izvajalec takega pacienta ne uvrsti na čakalni seznam, napotno listino pa z obrazložitvijo vrne izdajatelju. Ta odstavek ne velja v primeru določitve termina iz četrtega odstavka tega člena.

(7) Če se izvajalcu iz kateregakoli razloga sprosti že zasedeni termin ali določi nov termin, se na ta termin takoj oziroma najpozneje naslednji delovni dan uvrsti prvega naslednjega pacienta, ki ima na čakalnem seznamu določen okvirni termin. Če takega pacienta ni ali če je v trenutku sprostitve termina oziroma določitve novega termina do termina manj kot tri dni, se na ta termin lahko uvrsti prvega naslednjega pacienta, ki se naroča.

Obvestilo o spremembah in dopolnitvah Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja

V začetku maja 2021 je začel veljati spremenjeni 196. člen Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja (POZZ). Tudi specialisti določenih specialnosti lahko izdajo napotnico, ne da bi pred tem prejeli napotnico s pooblastilom 3, torej lahko izdajo tako imenovano “prvo” napotnico.
V ta namen je bila v evidenci uporabnikov eZdravja izdelana nova vloga “zdravnik specialist napotovalec”. Če ima zdravnik to vlogo, lahko izda prvo napotnico brez predhodne napotnice s pooblastilom 3. Vloga se zdravnikom ne bo dodeljevala avtomatsko, pač pa mora ta po ustaljenem postopku zaprositi za vlogo, nadzornik organizacije pa mu jo potrdi ali zavrne. V centralni sistem eNaročanja je vgrajena uporaba vloge “zdravnik specialist napotovalec”.
Več podatkov o spremembah OZZ je na voljo na spletni strani ZZZS.