Ali moram po priklopu v omrežje zNet spremeniti še kakšno nastavitev?

Izvajalci zdravstvene dejavnosti morajo po priklopu v omrežje zNET implementirati spremembo v svojih lokalnih informacijskih sistemih, prek katerih dostopajo do eNaročanja.

Izvajalce zdravstvene dejavnosti, ki so povezani s sistemom eNaročanja, in bodo v naslednjih dneh prešli na zNet, opozarjamo, da morajo spremeniti COS URL na naslednji način:

Kje lahko pridobim potrdilo o opravljenih testih na COVID-19?

Potrdilo o opravljenih testih na COVID-19 pacienti lahko pridobijo v portalu zVEM v razdelku “Dokumenti”, “Seznam testiranj na Covid-19”.
Dostop do dokumenta o opravljenih testih imajo tudi zdravstveni delavci prek svojih lokalnih informacijskih sistemov.
Dokument vsebuje rezultate vseh opravljenih PCR in hitrih testov ne glede na rezultat in vrsto testa. Za teste pred 24.6.2021 je naveden samo datum, za novejše pa tudi ura odvzema vzorca.

seznam testov covid
EU digitalno COVID potrdilo (EU DCP) je mogoče pridobiti samo za zadnji negativni test, od katerega ni preteklo več kot 8 dni. Na voljo sta ločeni potrdili za PCR test in hitri antigenski test.
DCP je na voljo samo za tiste hitre antigenske teste, ki se na hajajo na skupni listi EU medsebojno primerljivih in priznanih testov.

Zanima me, ali lahko uporabljam portal zVEM tudi za otroka. Kako lahko pridobim digitalno potrdilo zanj?

Starši in skrbniki imajo samodejno dostop do otrokovih podatkov v svojem profilu do otrokovega dopolnjenega 15. leta. Oče, mati oz. skrbnik, ki se prijavi v portal, ima možnost vpogleda v podatke svojega otroka tako, da izbere razdelek desno zgoraj (ime, priimek in ZZZS številka otroka). Pravica vpogleda v podatke ni vezana na zdravstveno zavarovanje otroka. Oba starša imata vpogled, ne glede na to, po kateri osebi je otrok zavarovan.

Če je otrok star 15 let ali več, lahko na upravni enoti sam pridobi brezplačno digitalno potrdilo SIGEN-CA, do portala zVEM pa lahko dostopa tudi z biometrično osebno izkaznico. Otrok, ki je dopolnil 15 let, ima tudi možnost za dostop do svojih zdravstvenih podatkov na portalu zVEM pooblastiti svoje starše, skrbnike ali drugo osebo. Več informacij o zVEM pooblastilih najdete tukaj.

V ambulanti družinske medicine smo prejeli poročilo o napaki pri poročanju kazalnikov kakovosti.

V ambulantah družinske medicine so nekateri prejeli sporočilo s spodnjo vsebino:

Spoštovani! Vaše poročilo kazalnikov kakovosti ADM vsebuje kritične napake in je bilo zavrnjeno! Sporočilo je avtomatsko generirano, zato nanj ne odgovarjajte. Za vsa vprašanja v zvezi s poročanjem kazalnikov kakovosti se lahko obračate na elektronski naslov referencna-ambulanta@nijz.si. Napaka: Izvajalec glede na vnesen certifikat nima pravice vnosa kazalnikov za ambulanto s šifro XY.

Sporočilo je bilo poslano, ker je od 1.6.2021 ponovno vklopljeno preverjanje skladnosti certifikatov, ki pošiljajo podatke, s tistimi, ki so zapisani v bazi poročevalcev. Ambulante, ki v bazi nimajo zabeležene prave številke certifikata, so dobile obvestilo o napaki.

Dne 7.6.2021 bo začasno predvidoma do konca meseca kontrola ponovno izklopljena. V tem času bodo ambulante, ki so dobile sporočilo o napaki, sporočile pravo številko certifikata v pisarno za podporo ambulantam družinske medicine. Ambulante družinske medicine od 8.6.2021 lahko ponovno pošljejo mesečno poročilo o kazalnikih kakovosti.

Kaj je okvirni termin?

V nekaterih primerih vam izvajalec zdravstvene dejavnosti, pri katerem se želite naročiti na zdravstveno storitev, ne more takoj dodeliti točnega termina z datumom in uro izvedbe storitve.

V takih primerih vam izvajalec lahko sporoči okvirni termin, s katerim vas obvesti o približnem terminu, ko bo mogoče izvesti storitev. Izvajalec vam mora glede na zakonske roke pravočasno določiti točen termin in vas o njem obvestiti.

Če se izvajalec zdravstvene dejavnosti pri dodeljevanju okvirnih terminov in obveščanju o točnem terminu zdravstvene storitve ne drži zakonsko določenih rokov, se lahko obrnete na zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije ali zastopnika pacientovih pravic.

Zakonska osnova:

Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP) v 2. členu navaja, da je termin čas, izražen z datumom, uro in minuto, predviden za izvedbo zdravstvene storitve. V primeru operativnih postopkov se termin določi na dan natančno. Okvirni termin pa je termin, določen na mesec natančno, razen za operativne postopke, za katere je določen na tri mesece natančno.

Pravilnik o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah v 7. členu določa:

(3) Pooblaščena oseba za čakalni seznam pacientu ob uvrstitvi na čakalni seznam določi za:

  • operativne postopke in vse druge zdravstvene storitve, kjer čakalna doba znaša več kot šest mesecev: okvirni termin ali termin,
  • zdravstvene storitve, ki ne spadajo v prejšnjo alinejo: termin.

(4) Pacientu, ki ima določen okvirni termin, se termin določi:

  • pri operativnih postopkih: v 30 dneh pred izvedbo zdravstvene storitve,
  • pri vseh drugih zdravstvenih storitvah: v 90 dneh pred izvedbo zdravstvene storitve.

(5) Pacienta se o okvirnem terminu oziroma terminu obvesti v treh dneh po uvrstitvi na čakalni seznam. V primeru iz prejšnjega odstavka se pacienta o terminu obvesti v treh dneh po določitvi termina.

(6) Pacient lahko ob določitvi termina oziroma okvirnega termina zahteva poznejši prosti termin (nadomestni termin), ki je v 30 dneh od prvotno predlaganega. Pacient lahko to možnost uveljavi v okviru iste napotitve samo za stopnjo nujnosti hitro ali redno. Če se pacient ne strinja ne s prvotno predlaganim ne pozneje ponujenim terminom, izvajalec takega pacienta ne uvrsti na čakalni seznam, napotno listino pa z obrazložitvijo vrne izdajatelju. Ta odstavek ne velja v primeru določitve termina iz četrtega odstavka tega člena.

(7) Če se izvajalcu iz kateregakoli razloga sprosti že zasedeni termin ali določi nov termin, se na ta termin takoj oziroma najpozneje naslednji delovni dan uvrsti prvega naslednjega pacienta, ki ima na čakalnem seznamu določen okvirni termin. Če takega pacienta ni ali če je v trenutku sprostitve termina oziroma določitve novega termina do termina manj kot tri dni, se na ta termin lahko uvrsti prvega naslednjega pacienta, ki se naroča.

Obvestilo o spremembah in dopolnitvah Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja

V začetku maja 2021 je začel veljati spremenjeni 196. člen Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja (POZZ). Tudi specialisti določenih specialnosti lahko izdajo napotnico, ne da bi pred tem prejeli napotnico s pooblastilom 3, torej lahko izdajo tako imenovano “prvo” napotnico.
V ta namen je bila v evidenci uporabnikov eZdravja izdelana nova vloga “zdravnik specialist napotovalec”. Če ima zdravnik to vlogo, lahko izda prvo napotnico brez predhodne napotnice s pooblastilom 3. Vloga se zdravnikom ne bo dodeljevala avtomatsko, pač pa mora ta po ustaljenem postopku zaprositi za vlogo, nadzornik organizacije pa mu jo potrdi ali zavrne. V centralni sistem eNaročanja je vgrajena uporaba vloge “zdravnik specialist napotovalec”.
Več podatkov o spremembah OZZ je na voljo na spletni strani ZZZS.

Zakaj izvajalec cepljenja ne vidi podatkov o cepljenju v modulu eRCO?

Izvajalec cepljenja naj se najprej obrne na programsko hišo, ki vzdržuje lokalni ambulantni program (informacijsko rešitev). Programska hiša mora izvajalcu pokazati, na kakšen način lahko preveri, ali so podatki o cepljenju bili poslani v Centralni register podatkov o pacientu in register cepljenja eRCO. Če so podatki bili poslani, mora izvajalec preveriti, ali je prišlo do napake pri pošiljanju.
Izvajalec cepljenja (zdravnik) lahko preveri vpis cepljenja tudi v Povzetku podatkov o pacientu (PPOP). Če podatka o cepljenju ni v PPOP, ga ne bo tudi v registru cepljenja eRCO. Če je podatek o cepljenju na voljo v PPOP, v modulu eRCO pa ne, se obrnite na podporo eZdravja na podpora@ezdrav.si. Enako velja za popravke na podatkih o cepljenjih in brisanje cepljenj.
Izvajalce cepljenja prosimo, da najprej vedno preverijo, ali so bili podatki o cepljenju poslani iz lokalnega ambulantnega programa v eZdravje (CRPP in eRCO). Če so podatki bili poslani, v eRCO pa niso na voljo, se obrnite na podporo eZdravja. Za hitrejše reševanje zahtevka, na varen način sporočite tudi številko KZZ pacienta.

Zakaj pacient v portalu zVEM ne vidi vpisanega cepljenja za COVID-19?

Izvajalec cepljenja za COVID-19 je odgovoren za pošiljanje podatkov v register cepljenja eRCO. Če pacient v portalu zVEM ne vidi vpisanega cepljenja, naj se najprej obrne na izvajalca cepljenja, ki bo preveril, ali so bili podatki o cepljenju poslani v Centralni register podatkov o pacientu in v register cepljenja eRCO.