Pri nekaterih izvajalcih zdravstvene dejavnosti je bilo zaznano neskladje med podatki o cepljenju v PPoP (Povzetek podatkov o pacientih) in registrom cepljenja eRCO. Neskladja se bodo uredila do 11.6.21. Če po tem datumu še vedno pride do neskladja, se je potrebno obrniti na izvajalca cepljenja.
Archives: FAQ
Kaj je okvirni termin?
V nekaterih primerih vam izvajalec zdravstvene dejavnosti, pri katerem se želite naročiti na zdravstveno storitev, ne more takoj dodeliti točnega termina z datumom in uro izvedbe storitve.
V takih primerih vam izvajalec lahko sporoči okvirni termin, s katerim vas obvesti o približnem terminu, ko bo mogoče izvesti storitev. Izvajalec vam mora glede na zakonske roke pravočasno določiti točen termin in vas o njem obvestiti.
Če se izvajalec zdravstvene dejavnosti pri dodeljevanju okvirnih terminov in obveščanju o točnem terminu zdravstvene storitve ne drži zakonsko določenih rokov, se lahko obrnete na zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije ali zastopnika pacientovih pravic.
Zakonska osnova:
Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP) v 2. členu navaja, da je termin čas, izražen z datumom, uro in minuto, predviden za izvedbo zdravstvene storitve. V primeru operativnih postopkov se termin določi na dan natančno. Okvirni termin pa je termin, določen na mesec natančno, razen za operativne postopke, za katere je določen na tri mesece natančno.
Pravilnik o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah v 7. členu določa:
(3) Pooblaščena oseba za čakalni seznam pacientu ob uvrstitvi na čakalni seznam določi za:
- operativne postopke in vse druge zdravstvene storitve, kjer čakalna doba znaša več kot šest mesecev: okvirni termin ali termin,
- zdravstvene storitve, ki ne spadajo v prejšnjo alinejo: termin.
(4) Pacientu, ki ima določen okvirni termin, se termin določi:
- pri operativnih postopkih: v 30 dneh pred izvedbo zdravstvene storitve,
- pri vseh drugih zdravstvenih storitvah: v 90 dneh pred izvedbo zdravstvene storitve.
(5) Pacienta se o okvirnem terminu oziroma terminu obvesti v treh dneh po uvrstitvi na čakalni seznam. V primeru iz prejšnjega odstavka se pacienta o terminu obvesti v treh dneh po določitvi termina.
(6) Pacient lahko ob določitvi termina oziroma okvirnega termina zahteva poznejši prosti termin (nadomestni termin), ki je v 30 dneh od prvotno predlaganega. Pacient lahko to možnost uveljavi v okviru iste napotitve samo za stopnjo nujnosti hitro ali redno. Če se pacient ne strinja ne s prvotno predlaganim ne pozneje ponujenim terminom, izvajalec takega pacienta ne uvrsti na čakalni seznam, napotno listino pa z obrazložitvijo vrne izdajatelju. Ta odstavek ne velja v primeru določitve termina iz četrtega odstavka tega člena.
(7) Če se izvajalcu iz kateregakoli razloga sprosti že zasedeni termin ali določi nov termin, se na ta termin takoj oziroma najpozneje naslednji delovni dan uvrsti prvega naslednjega pacienta, ki ima na čakalnem seznamu določen okvirni termin. Če takega pacienta ni ali če je v trenutku sprostitve termina oziroma določitve novega termina do termina manj kot tri dni, se na ta termin lahko uvrsti prvega naslednjega pacienta, ki se naroča.
Obvestilo o spremembah in dopolnitvah Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja
Zakaj izvajalec cepljenja ne vidi podatkov o cepljenju v modulu eRCO?
Zakaj pacient v portalu zVEM ne vidi vpisanega cepljenja za COVID-19?
Imam vprašanje v zvezi s cepljenjem.
Objavljamo začasen seznam vprašanj in odgovorov, ki smo jih zbrali. Seznam bo v kratkem urejen in dopolnjen.
Ali se v CRPP pošiljajo tudi rezultati samotestiranja? Kaj naj stori pacient, pri katerem je rezultat samotestiranja pozitiven?
Rezultati samotestiranja oziroma testiranja, ki ga niso izvedli strokovno usposobljeni zdravstveni delavci, se ne posredujejo v CRPP. V primeru pozitivnega rezultata naj pacient pokliče svojega osebnega zdravnika, ki ga bo naročil na potrditveni PCR-test.
Zakaj v primeru PCR-testa pacient dobi izvid v obliki zapisa PDF, pri hitrih testih pa ni dodatnega izvida?
PCR-testi so zahtevnejši, in se izvajajo v mikrobioloških laboratorijih. Laboratoriji izdajajo izvide v obliki zapisa PDF tako za teste na covid-19 kot tudi za druge mikrobiološke preiskave. Pri testu na covid-19 laboratorij poleg klasičnega izvida zabeleži tudi rezultat testa v strukturirani obliki, kar omogoča enotno sistematično spremljanje rezultatov in njihovo primerjavo z rezultati hitrih testov. Izvajalci hitrih testov zapisujejo samo rezultat testa v strukturirani obliki, dodatnih izvidov pa ne izdajajo.
Napotnica je v napačnem statusu. Ali je možna reaktivacija?
V različicah V2 in V3 centralnega sistema eNaročanja (COS v2/COS v3) je izvajalcem zdravstvene dejavnosti v dveh primerih omogočena reaktivacija napotnic, ki so bile neustrezno zaključene. Za uporabo omenjenih funkcionalnosti je potrebno implementirati spremembe v lokalnih ambulantnih oz. bolnišničnih sistemih.
Napotnico izvajalec zdravstvene dejavnosti lahko reaktivira v roku 30 dni od datuma, ko jo je centralni sistem eNaročanja zaključil. Reaktivacija napotnic je mogoča le v teh dveh primerih:
- Ob realizaciji naročila je bila poslana oznaka, da kontrola ni potrebna – ControlNotNeeded = ‘1’.
- Naročilo je odpovedano zaradi neupravičenega razloga, to je »Brez navedbe razlogov«.
V prvem primeru, ko je med zaključkom naročila z uporabo metode ReferralUsed (v2)/ AppointmentRealisation (v3) napotnica zaključena z oznako, da kontrola ni več potrebna ( ControlNotNeeded = ‘1’), in je status napotnice »Izkoriščena«, se lahko napotnico reaktivira z metodo CancelReferralUsage (v2)/CancelAppointmentRealisation (v3). Po uspešni izvedbi metode se status napotnice spremeni v »V uporabi«. Uporabnik lahko naročilo ponovno zaključi z isto napotnico z metodo ReferralUsed (v2)/AppointmentRealisation (v3), vendar brez oznake ControlNotNeeded. V tem primeru napotnica ostane aktivna.
Če je napotnico centralni sistem zaključil zato, ker je bilo naročilo odpovedano zaradi neupravičenega razloga »Brez navedbe razlogov«, se napotnico lahko reaktivira s ponovno »odpovedjo« že odpovedanega naročila. Uporabnik lahko status napotnice spremeni v »Izdana« tako, da uporabi metodo CancelAppointmentForReferral (v2)/CancelAppointments (v3) z IDT-jem odpovedanega naročila, ob tem pa izbere ta razlog za preklic naročila:
- »Reaktivacija napotnice znotraj 35 dni od datuma termina in v primeru neupravičenega razloga za preklic naročila«
Število reaktivacij napotnice ni omejeno, zato je določeno napotnico možno reaktivirati večkrat.
Izvajalec zdravstvene dejavnosti pri prvi odpovedi naročila nima na voljo zgoraj navedenega razloga za preklic naročila, ker je ta namenjen samo za reaktivacijo napotnice.
V lokalnih ambulantnih oz. bolnišničnih sistemih je potrebno uporabnikom omogočiti izbiro zgoraj navedenega razloga za ponovno odpoved naročila, tako da lahko spremenijo neupravičen razlog odpovedi naročila, s tem pa tudi reaktivirajo napotnico.