Možni načini priklopa v omrežje zNET za zasebne izvajalce zdravstvene dejavnosti

Možni načini priklopa v omrežje zNET za zasebne izvajalce zdravstvene dejavnosti

Zasebnim izvajalcem zdravstvene dejavnosti so na voljo naslednji načini priklopa:

 

  1. VPN (Virtual Private Network) povezava preko navideznega zasebnega omrežja, ki omogoča vzpostavitev varne zasebne povezave v omrežje zNET z uporabo programske opreme Cisco AnyConnect. Storitev je brezplačna.
  2. Dostop preko najema storitve in opreme pri ponudniku telekomunikacijskih storitev.Izvajalec mesečno plačuje telekomunikacijsko storitev na podlagi pogodbe, sklenjene s ponudnikom storitve.
  3. Priklop z lastno namensko opremo, ki ustreza tehničnim zahtevam dostopa do omrežja zNET. Tip opreme je predpisan s strani NIJZ. Lastnik opreme je izvajalec zdravstvene dejavnosti, ki nosi stroške nakupa in vzdrževanja opreme ter enkratni strošek priklopa.
  4. Dostop preko opreme drugega izvajalca zdravstvene dejavnosti, ki je že vključen v zNET.
  5. Posredni dostop preko ponudnika informacijske rešitve, ki se povezuje z eZdravjem.

 

  1. VPN – povezava preko navideznega zasebnega omrežja

Uporabnik rešitev eZdravja mora na svoji delovni postaji namestiti brezplačno programsko opremo Cisco AnyConnect z uporabniškim profilom SMS. Ob vsakokratni vzpostavitvi povezave se mora uporabnik predstaviti z uporabniškim imenom in geslom, dodatno pa še z enkratnim geslom, ki ga prejme preko sporočila SMS. Dvostopenjska avtentikacija je potrebna za vsako posamezno uporabniško povezavo oz. vsako delovno postajo, in sicer ob pričetku delovnika oz. pred prvo uporabo eZdravja. V primeru, da je pri posameznem izvajalcu več hkratnih uporabnikov eZdravja (delovnih postaj), mora le-ta vzdrževati več vzporednih povezav.

Omenjeni način povezave priporočamo za manjše izvajalce, ki imajo enostavna lokalna omrežja in manjše število uporabnikov eZdravja.

  1. Dostop preko najema storitve pri ponudniku telekomunikacijskih storitev

Storitev vključuje najem povezave in tehnične opreme, ki le-to omogoča. Mesečni strošek storitve je odvisen od hitrosti in zanesljivosti prenosa podatkov ter od tega, ali zainteresirani izvajalec pri ponudniku uporablja tudi druge storitve (internet, televizija, telefon). Izvajalec plačuje mesečne stroške v skladu s pogodbo, ki jo sklene s ponudnikom. Zainteresiranim izvajalcem predlagamo, da se za podrobnejše informacije obrnejo neposredno na ponudnike telekomunikacijskih storitev, ki ponujajo najem tovrstnih povezav. Trenutno je to možno pri podjetjih Telekom Slovenije, Stelkom, Telemach in T2. Izvajalec, ki se odloči za tovrstno povezavo, ali pa želi pridobiti dodatne informacije, naj se obrne neposredno na ponudnika storitve. Ponudnikove kontaktne podatke je možno pridobiti na prvem nivoju podpore.

Omenjeni način povezave priporočamo uporabnikom, ki želijo čim preprostejšo ureditev priklopa oz. čim manj lastnega angažiranja pri vzdrževanju in uporabi storitve. Svetujemo ga tudi uporabnikom na območjih s slabimi možnostmi žičnih povezav.

  1. Priklop z namensko opremo v zasebni lasti izvajalca zdravstvene dejavnosti

NIJZ v skladu s tehničnimi in varnostnimi zahtevami omrežja zNET predpiše znamko oz. tip opreme. Trenutno sta potrjena modela usmerjevalnikov Cisco FPR1010-ASA-K9 in Cisco ISR 1100.

Izvajalec opremo nabavi sam, pri čemer nosi stroške opreme in vzdrževanja ter enkratni strošek priklopa v lastnem okolju. Stroške nastavitve namenske opreme krije upravljavec omrežja zNET (NIJZ). Stroške fizičnega priklopa na svoji lokaciji in nastavitve lokalnega omrežja plača izvajalec svojemu izbranemu vzdrževalcu lokalnega omrežja. V primeru okvar opreme stroške zamenjave oz. popravila nosi izvajalec (lastnik opreme). Ne glede na lastništvo je upravljanje usmerjevalnika, vključenega v omrežje zNET, izključno v odgovornosti upravljavca NIJZ.

V kolikor se več zainteresiranih izvajalcev nahaja na isti fizični lokaciji, si lahko isti usmerjevalnik deli več izvajalcev (pravnih oseb), pri čemer morajo vsi uradno zaprositi za dostop do omrežja zNET in posredovati vlogo na NIJZ. Vse nadaljnje stroške, ki nastanejo zaradi dodatnih priklopov oz. odklopov na usmerjevalniku, nosijo izvajalci sami.

Pri tem načinu priklopa je nujno, da ima izvajalec zdravstvene dejavnosti urejeno kompetentno tehnično podporo pri vzdrževanju lokalnega omrežja. Vzdrževalec lokalnega omrežja mora pri vzpostavitvi in vzdrževanju povezave sodelovati z vzdrževalcem omrežja zNET.

Omenjeni način priklopa priporočamo izvajalcem s kompleksnejšim lokalnim omrežjem (npr. ambulante na različnih lokacijah) ter tistim, pri katerih je na eni lokaciji večje število uporabnikov eZdravja.

  1. Dostop preko opreme drugega izvajalca zdravstvene dejavnosti

Javni zavodi dostopajo do omrežja zNET preko opreme, ki je v lasti drugega izvajalca. V kolikor obstajajo tehnične možnosti in obojestranski poslovni interes, se lahko izvajalec s sedežem v prostorih javnega zavoda dogovori, da bo v omrežje zNET dostopal preko opreme le-tega. Poslovni dogovor se v tem primeru sklene med javnim zavodom – gostiteljem in izvajalcem – gostujočim zasebnikom. Z namenom evidentiranja uporabnikov morajo tudi v tem primeru javni zavodi in gostujoči zasebniki posredovati relevantne informacije upravljavcu omrežja zNET.

Izvajalec zdravstvene dejavnosti, ki je že vključen v omrežje zNET, lahko omogoči drugemu izvajalcu zdravstvene dejavnosti dostop do zNET preko svoje povezave. V kolikor obstajajo tehnične možnosti in obojestranski poslovni interes, se lahko izvajalec s sedežem v prostorih drugega izvajalca zdravstvene dejavnosti, dogovori, da bo v omrežje zNET dostopal preko opreme le-tega. Poslovni dogovor se v tem primeru sklene med obema izvajalcem zdravstvene dejavnosti – gostiteljem in gostujočim. Z namenom evidentiranja uporabnikov omrežja zNET, morajo tudi v tem primeru izvajalci zdravstvene dejavnosti posredovati relevantne informacije upravljavcu omrežja zNET in pridobiti dovoljenje za dostop do omrežja zNET.

  1. Posredni dostop

Nekateri ponudniki informacijskih rešitev omogočajo uporabnikom oddaljeni dostop do aplikativne programske opreme (t. i. hosting rešitve, rešitve v oblaku). Na podlagi predhodnega dogovora med NIJZ ter ponudnikom oddaljenega dostopa se lahko uporabniku dodeli posredni dostop do omrežja zNET preko namenske opreme, ki je nameščena na lokaciji ponudnika. Izvajalec zdravstvene dejavnosti naj se o tej možnosti pozanima pri ponudniku svojega informacijskega sistema. Zainteresirani ponudniki se morajo predhodno posvetovati z NIJZ ter uskladiti tehnične in varnostne pogoje priklopa.

 

Kakšne so prednosti povezave v zNET s pomočjo namenske omrežne opreme?

Povezava v zNET s pomočjo namenske omrežne opreme je bolj prijazna do uporabnika in omogoča stalno povezavo izvajalca zdravstvene dejavnosti v varno zdravstveno omrežje zNET, kar v primeru povezave prek navideznega zasebnega omrežja (VPN) ni možno.  V primeru uporabe namenske omrežne opreme je povezava v zNET stalno vzpostavljena, kar med drugim omogoča pacientom naročanje na preglede prek eNaročanja v režimu 24/7. Povezava s pomočjo navideznega zasebnega omrežja (VPN) je zaradi varnosti časovno omejena na osem ur. Vzpostavitev povezave prek navideznega zasebnega omrežja (VPN) je za zaposlene pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti sicer enostavna, vendar kljub temu predstavlja odvečen korak, ki zmanjšuje njihovo produktivnost. Poleg tega pri vzpostavitvi navideznega zasebnega omrežja (VPN) pride do prekinitev in omejitev dostopa osebnega računalnika do lokalnega omrežja, kar moti delovanje, zato vsem izvajalcem zdravstvene dejavnosti priporočamo povezavo v zNET s pomočjo namenske omrežne opreme.

Postopek vključitve v omrežje zNET

Varno zdravstveno omrežje zNET je komunikacijska infrastruktura tako za centralizirane IT storitve nacionalnega pomena kakor tudi za storitve IT, ki jih bodo zagotavljali posamezni akterji v zdravstvu prek certificiranih točk. Omrežje zNET zagotavlja varne in zanesljive povezave med vstopno točko, drugimi certificiranimi točkami in ključnimi akterji v zdravstvu.

Omrežje zNET ne vključuje lokalnih omrežij posameznih končnih točk ter sistemov (strežnikov in drugih naprav), ki so povezani na ta lokalna omrežja. Meja upravljanja omrežja zNET je vmesnik vstopne opreme omrežja zNET proti lokalnemu omrežju.

Postopek vključitve v zNET omrežje

Navodila za priklop za koncesionarje – za končne uporabnike

Kje lahko pridobim potrdilo o cepljenju proti COVID-19?

Digitalno potrdilo o cepljenju proti COVID-19 je bilo umaknjeno iz portala zVEM. Nadomešča ga EU digitalno COVID potrdilo. V portal se prijavite na naslovu https://zvem.ezdrav.si. Za registracijo in prijavo potrebujete SI-PASS ali smsPASS.

 

Kateri so ponudniki posrednega dostopa do omrežja zNET?

Ponudniki, ki izpolnjujejo predpisane tehnične in varnostne zahteve ter imajo z NIJZ sklenjeno ustrezno pogodbo za ponujanje storitev posrednega dostopa do omrežja zNET so:

  • Pharmaco informacijski inženiring d.o.o.
  • AUDAX d.o.o.
  • ZupO.si d.o.o.
  • Hakl IT d.o.o.
  • SRC Infonet d.o.o.
  • Gospodar zdravja d.o.o.
  • Medifit d.o.o.

Izvajalec zdravstvene obravnave je v CRPP posredoval zapis, ki ga je potrebno popraviti (npr. dokument z napačno identifikacijo pacienta, napaka v vsebini dokumenta, napaka pri zapisu v PPoP). Kdo in na kakšen način izvede izbris ali popravek?

Zapis v CRPP lahko popravi samo avtor zapisa. Avtor mora najprej razveljaviti zapis po predpisanem postopku, nato pa posredovati nov dokument. Navodila za izvedbo tega postopka pridobi pri vzdrževalcu svojega informacijskega sistema, ki ga uporablja za povezovanje s CRPP.

NIJZ upravlja informacijsko strukturo CRPP, nima pa pristojnosti za poseganje v vsebino.

Na koga naj se obrnem za natančnejše podatke o vpogledih v svojo zdravstveno dokumentacijo? Ali lahko pridobim poimenske podatke oseb (zdravstvenih delavcev), ki dostopajo do mojih podatkov?

NIJZ kot skrbnik sistema eZdravje nima pooblastil niti za vprašanja o konkretni vsebini zdravstvene dokumentacije niti za razkrivanje osebnih podatkov zdravstvenih delavcev, ki obdelujejo zdravstveno dokumentacijo. Revizijska sled, ki je pacientom na voljo v portalu zVEM, vsebuje podatke o zdravstveni ustanovi (pravni osebi), ne pa tudi o zdravstvenem delavcu (fizični osebi).
V kolikor menite, da gre za nepooblaščen dostop, se obrnite na zdravstveno ustanovo, kjer ste bili obravnavani oz. kjer je bil izveden vpogled v vaše podatke.
V kolikor bi po pojasnilu zdravstvene ustanove utemeljeno sumili, da gre za kršitev zakonodaje o varstvu osebnih podatkov, lahko sprožite prijavo pri Informacijskem pooblaščencu. Informacije o postopku najdete na njihovi spletni strani (https://www.ip-rs.si/obrazci/varstvo-osebnih-podatkov/)

Kako lahko uredim podatke o cepljenju, ki je že bilo vpisano v eRCO?

Če želite urediti podatke o že vpisanih cepljenjih, morate najprej preveriti, na kakšen način ste cepljenja vpisali v eRCO – ali so bila vpisana prek lokalnega ambulantnega programa, ki ga uporabljate, ali pa prek spletne aplikacije https://cepi.ezdrav.si.
Če je cepljenje bilo v eRCO vpisano prek lokalnega ambulantnega programa, se obrnite na vašo programsko hišo, ki bo priskrbela navodila za urejanje vpisanega cepljenja. Če ste cepljenja vnesli prek spletne aplikacije https://cepi.ezdrav.si, je možno podatke urediti, popraviti ali brisati 30 dni po vnosu posameznega cepljenja. Prikaz in urejanje vpisanih cepljenj je omogočeno samo, če je v spletno aplikacijo prijavljen zdravnik, ki je cepljenja vpisal.
Ni možno cepljenja vpisovati prek ambulantnega programa, potem pa jih urejati prek spletne strani, ali obratno.

Ali je posredovanje rezultatov hitrih testov v CRPP obvezno za vse izvajalce?

Posredovanje rezultatov hitrih testov v CRPP je obvezno za vse izvajalce zdravstvene dejavnosti, ki za testiranja prejemajo javne vire financiranja. Ne glede na vir financiranja, je obvezno v primeru, da je rezultat testa pozitiven, saj je potrebno vse pozitivne primere sporočiti NIJZ za evidenco nalezljivih bolezni.

Sem izvajalec hitrih antigenskih testov na COVID-19. Katere pogoje moram izpolnjevati za posredovanje rezultatov v CRPP?

  1. Prijava v RIZDDZ

Vsi izvajalci zdravstvene dejavnosti (pravne osebe) se morajo registrirati, pri čemer pridobijo enolični identifikator (šifro izvajalca).

Več informacij najdete tukaj https://www.nijz.si/sl/podatki/izvajalci-zdravstvene-dejavnosti.

  1. Vključitev v varno zdravstveno omrežje zNET

Informacije o  postopku in možnih načinih vključitve najdete na spletnih straneh eZdravja:

https://podpora.ezdrav.si/?faq=zanima-me-kako-se-lahko-vkljucim-v-omrezje-znet

https://podpora.ezdrav.si/?faq=mozni-nacini-priklopa-v-omrezje-znet-za-zasebne-izvajalce-zdravstvene-dejavnosti

Izvajalci zdravstvene dejavnosti naj se za pomoč pri oddaji vloge za dostop do zNET obrnejo na podporo eZdravja (podpora@ezdrav.si). Oseba, ki oddaja vlogo, potrebuje kvalificirano digitalno potrdilo (npr. SIGEN-CA, POSTArCA,  Halcom, NLB).

  1. Pridobitev aplikacijskega ključa (API Key)

Vsak izvajalec zdravstvene dejavnosti za svoj lokalni informacijski sistem pridobi identifikacijski ključ, t.i. API key, ki označuje njegove  transakcije v CRPP in pomeni vstopnico za aplikacijski vmesnik. Dodeljuje ga vzdrževalec CRPP, vzdrževalec lokalnega informacijskega sistema pa ga mora vgraditi v programsko rešitev. V kolikor je izvajalec že vključen v eNaročanje, API Key že ima in istega uporabi tudi za zapisovanje rezultatov COVID testov. Za pridobitev API Key se obrnite na podporo eZdravja  na e-naslov podpora@ezdrav.si.

  1. Pridobitev ustrezno prilagojenega informacijskega sistema oziroma nadgradnja obstoječega lokalnega informacijskega sistema za posredovanje podatkov v CRPP

Lokalni informacijski sistem se za obdelavo zdravstvene dokumentacije mora povezati s CRPP tako, da bo omogočil posredovanje strukturiranih podatkov, kar vključuje uporabo predpisanih šifrantov. Informacijski sistem mora podpreti posredovanje podatkov o rezultatih testa ter popravljanje oz. brisanje v primeru napak.  Informacije za razvijalce informacijskih sistemov so na voljo v tehnični dokumentaciji. Za pridobitev dostopa do tehnične dokumentacije naj se razvijalci obrnejo na e-naslov crpp@nijz.si.

V kolikor izvajalec podatke posreduje v CRPP izključno zaradi hitrih testov in ne ustvarja nobene druge zdravstvene dokumentacije, lahko uporabi spletno rešitev zVEM+ za vnos rezultat testov COVID-19. Več informacij lahko najdete tukaj Uporabniška navodila za poročanje rezultatov testov COVID v CRPP.

Splošne informacije o CRPP najdete na spletnih straneh eZdravja (CRPP) ter v uporabniškem priročniku.