Archives: FAQ
Reševanje težav z dostopom do zVEM za fizične osebe v primeru težav z odjemalskim potrdilom
Nekateri končni uporabniki imajo težave z dostopom do portala zVEM. Pogosto je vzrok odsotnost odjemalskega potrdila.
Ob taki težavi se lahko najprej preveri stanje pošiljanja odjemalskega digitalnega potrdila za tiste, ki prijavljajo težave s prijavo v zVEM:
Prvi korak:
- Preverite delovanje na naslovu https://storitve.ezdrav.si/servis/preveriDostopnost, in centru za pomoč uporabnikom posredujte rezultat preizkusa.
- Predlagamo tudi, da delovanje preizkusite v različnih brskalnikih.
Če je vsebina SSL_CLIENT_CERT: <vrednost> prazna, to pomeni, da uporabnikov sistem ne posreduje kvalificiranega digitalnega potrdila.
Drugi korak (če je vrednost SSL_CLIENT_CERT prazna, ali če je prisotna napaka, da ni bilo posredovano odjemalsko potrdilo):
- Preverite veljavnost digitalnega potrdila, ali je morda poteklo.
- Če je potrdilo veljavno, preverite delovanje dostopa z digitalnim potrdilom v drugem brskalniku.
- Če dostop do zVEM še vedno ne deluje, preverite delovanje dostopa z digitalnim potrdilom v drugem računalniku.
- Preverite delovanje dostopa z digitalnim potrdilom do drugih javnih storitev z istim digitalnim potrdilom
Če uporabljate rešitev za napredno zaščito spletnih mest kot je na primer »Avast Web shield« morate med izjeme dodati naslov https://zvem.ezdrav.si in https://storitve.ezdrav.si.
Kakšne so posledice, če se ne morem oglasiti v dogovorjenem terminu?
Če se pacient ne bo mogel zglasiti na dogovorjeni termin, ki mu ga je dodelila ustanova, mora to sporočiti izvajalcu zdravstvene dejavnosti ali termin preklicati na portalu zVem (zvem.ezdrav.si). Do 10 dni pred dogovorjenim terminom lahko brez navajanja razlogov odpove termin pacient ali v njegovem imenu njegov ožji družinski član. Poznejša odpoved termina (manj kot deset dni pred terminom) je dopustna le iz pacientovih objektivnih razlogov. Če termina ne odpove preko portala zVem, mora odpoved sporočiti pisno izvajalcu zdravstvene dejavnosti, pri katerem je naročen. Po preteku 30 dni od termina odpoved ni mogoča niti v primeru pacientovih objektivnih razlogov.
V skladu z drugim odstavkom 15b. člena Zakona o pacientovih pravicah (Uradni list RS, št. 15/08 in 55/17, v nadaljnjem besedilu: ZPacP) lahko pacient ali v njegovem imenu njegov ožji družinski član:
- odpove termin brez navajanja razlogov: najpozneje deset dni pred izvedbo zdravstvene storitve, in sicer le enkrat v okviru iste napotitve in le v okviru napotitve s stopnjo nujnosti hitro ali redno;
- kasneje (manj kot deset dni pred terminom) odpove termin z navedbo razloga: v pisni obliki in le iz objektivnih razlogov:
- nepričakovana hospitalizacija pacienta ali ožjega družinskega člana, ki onemogoča prihod pacienta na termin ali izvedbo zdravstvene storitve,
- nenadna bolezen, poškodba ali zdravstveno stanje pacienta ali ožjega družinskega člana, ki onemogoča prihod pacienta na termin ali izvedbo zdravstvene storitve,
- smrt ožjega družinskega člana pacienta.
V primeru objektivnih razlogov ne veljajo omejitve glede odpovedi termina le enkrat v okviru iste napotitve in napotitve v okviru stopnje nujnosti hitro ali redno.
Obvestilo o posledicah zaradi neopravičene odsotnosti od določenega termina:
Posledice neupravičene odsotnosti (tretji odstavek 15b. člena ZPacP):
- Če pacient ne pride na termin in termina ne odpove (neopravičena odsotnost), se ga črta s čakalnega seznama in napotna listina preneha veljati.
- Če je pacient neupravičeno odsoten na enem izmed terminov v okviru iste napotitve, se zdravstvena obravnava v okviru te napotitve konča.
- Pacienta se lahko ponovno uvrsti na čakalni seznam pri istem izvajalcu zdravstvene dejavnosti za isto vrsto zdravstvene storitve šele po poteku treh mesecev od termina, na katerem je bil neopravičeno odsoten. Navedeni rok se ne upošteva, če izvajalec zdravstvene dejavnosti presodi, da bi taka omejitev neposredno ogrožala pacientovo zdravstveno stanje ali zdravstveno obravnavo.
Navedeno se smiselno uporablja tudi za okvirni termin.
Kaj je eRCO?
eRCO (elektronski register cepljenih oseb) je informacijska rešitev za vodenje podatkov o cepljenju in neželenih učinkih cepljenja, ki se uporablja od začetka leta 2017. Gre za centralno zbirko podatkov, ki je namenjena zbiranju podatkov o vseh opravljenih cepljenjih, neželenih učinkih in opustitvah cepljenj. Na podlagi podatkov registra lahko izračunamo bistvene indikatorje, kot sta popolnost in pravočasnost cepljenja proti posamezni nalezljivi bolezni ter iz njiju izhajajoč kazalec precepljenosti na nacionalni ravni. Ti podatki so odločilnega pomena za oceno splošnega stanja in pravočasno zagotavljanje strokovnih ukrepov.
Prejel sem e-napotnico. Koliko časa imam, da se naročim na zdravstveno storitev?
Ko prejmete e-napotnico, se morate, glede na nujnost obravnave in v skladu z zakonodajo, na zdravstveno storitev naročiti:
- stopnja nujnosti »nujno« – najpozneje naslednji dan
- stopnja nujnosti »zelo hitro« – v sedmih koledarskih dneh
- stopnja nujnosti »hitro« – v enaindvajsetih koledarskih dneh
- stopnja nujnosti »redno« – v enaindvajsetih koledarskih dneh
Rok za predložitev e-napotnice začne teči naslednji dan po njeni izdaji, iztek roka na dela prost dan na roke ne vpliva.
Če e-napotnica izvajalcu ni predložena v navedenem roku, preneha veljati. Roki za predložitev e-napotnice veljajo za prvi pregled ali storitev, in so vezani na stopnjo nujnosti.
Po veljavnih predpisih za stopnjo nujnosti »redno« mora pacient dobiti termin v roku 6 mesecev, za stopnjo nujnosti »hitro« pa v roku 3 mesecev, medtem ko za stopnjo nujnosti »zelo hitro« v roku 14 dni. Obstajajo določene izjeme, in roki za te izjeme so navedeni v šifrantu vrst zdravstvenih storitev (VZS) pri posamezni storitvi. Če je stopnja nujnosti »nujno«, mora pacient dobiti termin v 24 urah. Nujni pacienti se ne naročajo prek eNaročanja, ampak pridejo neposredno v zdravstveno ustanovo.
Kako lahko natisnem potrdilo o izdani e-napotnici in potrdilo o naročilu?
Pacient pri osebnem zdravniku prejme natisnjeno potrdilo o izdani e-napotnici.
Na portalu zVEM ima pacient vpogled v izdane napotnice in naročene termine zdravstvenih storitev.
Po uspešno opravljenem postopku eNaročanja je v zadnjem koraku na naslovu https://narocanje.ezdrav.si/ možno natisniti ali shraniti potrdilo o naročilu.
Komu je namenjen Telekap?
Uporabniki informacijske rešitve Telekap so zdravniki specialisti, zdravniki in drugo zdravstveno osebje.
Kako deluje sistem Telekap?
Sistem TeleKap tvorita videokonferenčni sistem in spletna aplikacija za podporo diagnosticiranju. Sistema lahko delujeta kot celota in sta s pomočjo spletnih storitev integrirana med seboj. Ob enem pa lahko vsak od sistemov deluje samostojno.
Katere zdravstvene ustanove so vključene v sistem Telekap?
Št. | Lokacija | Zdravstvena ustanova |
1. | Ljubljana | UKC Ljubljana (RCTK in urgenca) |
2. | Maribor | UKC Maribor (rezervni RCTK in urgenca) |
3. | Celje | SB Celje |
4. | Nova Gorica | Splošna bolnišnica dr. Franca Derganca Nova Gorica |
5. | Izola | SB Izola |
6. | Novo mesto | SB Novo mesto |
7. | Jesenice | SB Jesenice |
8. | Murska Sobota | SB Murska Sobota |
9. | Slovenj Gradec | SB Slovenj Gradec |
10. | Trbovlje | SB Trbovlje |
11. | Brežice | SB Brežice |
12. | Ptuj | SB Ptuj |
Kaj pomenijo kratice?
AES | Advanced Encryption Standard – standard za kodiranje elektronskih podatkov |
CDA | Clinical Document Architecture – HL7 XML standard, ki določa strukturo, semantiko in zapis klinične informacije/dokumentov, namenjenih izmenjavi |
DICOM | Digital Imaging and Communication in Medicine – standard za upravljanje, shranjevanje, tiskanje in prenos slikovnih medicinskih informacij |
HL7 | Health Level 7 International – mednarodno standardizacijsko telo za interoperabilnost zdravstvene informatike (www.hl7.org) |
IHE | Integrating the Healthcare Enterprise – mednarodna iniciativa za informatizacijo zdravstva (www.ihe.net) |
RCTK | Republiški center “TeleKap” |
SIP | Session Initiation Protocol – protokol za nadzor video in glasovnih klicev v IP omrežjih |
SITS | Safe Implementation of Treatments in Stroke – mednarodna iniciativa za izboljšanje kliničnega raziskovanja in obravnavanja možganske kapi (www.sitsinternational.org) |