Zakaj sistem eNaročanja prekliče e-napotnico?

Vsak izvajalec zdravstvene dejavnosti uporablja lokalni informacijski sistem za beleženje obravnav in naročanje pacientov. Lokalni informacijski sistem vse spremembe stanj e-napotnice in terminov naročenih obravnav sporoča centralnemu sistemu eNaročanja.

Če pride do odpovedi termina, je NUJNO potrebno v lokalnem informacijskem sistemu navesti upravičen razlog odpovedi termina.

Neupravičen je samo razlog »Brez navedbe razlogov«, v primeru izbire tega razloga napotnica ne bo več veljavna.

Če centralni sistem eNaročanja 35 dni po naročenem terminu obravnave ne dobi nikakršne informacije o opravljeni obravnavi ali o upravičenem razlogu za odpoved termina, bo centralni sistem eNaročanja samodejno preklical napotnico.

Seznam upravičenih razlogov za odpoved termina:

  • Zaradi sprememb medicinskih indikacij storitev za pacienta ni več potrebna
  • Pacient bo opravil storitev drugje (pri drugi ustanovi, zasebniku, …)
  • Pacient je opravil storitev drugje (v drugi ustanovi, zasebniku, v tujini, …)
  • Pacient odpovedal storitev na lastno željo
  • Pacient ni odpovedal termina
  • Storitev opravljena kot nujna
  • Smrt pacienta
  • Ostalo
  • Uvrstitev napotnice v napačno čakalno knjigo, urnik, seznam,
  • Nepričakovana hospitalizacija pacienta ali ožjega družinskega člana, ki onemogoča prihod pacienta na termin ali izvedbo zdravstvene storitve
  • Nenadna bolezen, poškodba ali zdravstveno stanje pacienta ali ožjega družinskega člana, ki onemogoča prihod pacienta na termin ali izvedbo zdravstvene storitve
    Smrt ožjega družinskega člana pacienta
  • Želja pacienta po črtanju s čakalnega seznama
  • Pacientova zavrnitev izvedbe zdravstvene storitve
  • Zdravstveno stanje pacienta ne omogoča izvedbe zdravstvene storitve, zaradi katere je uvrščen na čakalni seznam
  • Neopravičena odsotnost od termina
  • Druga ali katera koli naslednja uvrstitev na čakalni seznam za isto zdravstveno storitev

Ali me mora izvajalec zdravstvene dejavnosti, pri katerem je bila izdana e-napotnica, tudi naročiti na zdravstveno storitev?

Izvajalec zdravstvene dejavnosti, v okviru katerega je bila izdana napotna listina, zagotovi, da se pacienta v ordinacijskem času naroči prek sistema eNaročanje na zdravstveno storitev na prvi prosti termin oziroma okvirni termin pri izvajalcu, ki ga izbere pacient. Navedena obveznost velja, če se pacient strinja, da ga naroči izvajalec. To ne velja za izvajalce zdravstvene dejavnosti z manj kot tremi izdajatelji napotnih listin.

Ali moram potrdilo o izdani e-napotnici posredovati izvajalcu zdravstvene dejavnosti, kjer sem se naročil?

Ne, potrdila ni potrebno posredovati izvajalcu zdravstvene dejavnosti, niti ga ni potrebno prinesti s seboj na dogovorjeni termin izvedbe storitve. Potrdilo o izdani e-napotnici je namenjeno pacientu kot pomoč pri e-naročanju, in vsebuje 13-mestno številko e-napotnice, številko ZZZS, ter podrobna navodila, kako se lahko pacient naroči na izbrano zdravstveno storitev.

eNaročanje je omogočeno samo za določen nabor zdravstvenih storitev. Na izpisu »Potrdilo o izdani eNapotnici št:« se nahaja informacija o tem, ali je za storitev, na katero ste napoteni, omogočeno elektronsko naročanje. Ta informacija je veljavna v trenutku izpisa potrdila.

V bodoče bo pacient obvestilo o terminu lahko prejel tudi prek elektronske pošte ali SMS sporočila.

Ali se lahko prenaročim k izvajalcu zdravstvene storitve, ki ima krajšo čakalno dobo za predpisano storitev?

Pacient lahko zamenja izvajalca ali napotnega zdravnika za že naročeno in neopravljeno zdravstveno storitev z veljavno napotnico.

Postopek spremembe:

1. Korak: Pacient odpove naročeni termin pri izbranem izvajalcu zdravstvene storitve (veljajo roki in pogoji za odpoved termina brez navajanja razloga navedeni v »Kakšne so posledice, če se ne morem oglasiti v dogovorjenem terminu?«).
2. Korak: Pacient se v roku pet koledarskih dni po odpovedi termina naroči pri drugem izbranem izvajalcu.

Kako lahko pacient preveri točnost svojih kontaktnih podatkov?

Pacient lahko pri osebnem zdravniku preveri točnost svojih kontaktnih podatkov, kot so naslov, mobilna telefonska številka ali naslov elektronske pošte. V primeru spremembe kontaktnih podatkov, ali pa če so le-ti neveljavni ali manjkajoči, je osebni zdravnik tisti, ki lahko podatke posodobi v lokalnem informacijskem sistemu.

Pacient lahko preveri svoje kontaktne podatke tudi na potrdilu o izdani e-napotnici. Pomembno je, da so kontaktni podatki točni, ker se uporabljajo za obveščanje pacienta o naročenem terminu.

Ali mi zdravnik lahko napiše tudi papirnato napotnico?

Po veljavni zakonodaji je izdaja e-napotnice obvezna. Le v izjemnih primerih, npr. ob motenem delovanju storitve eNaročanja, lahko izvajalec izda tudi papirnato napotnico.

V primeru napotnic s stopnjo nujnosti »nujno«, mora zdravnik zaradi varnosti pacienta obvezno poleg e-napotnice izdati tudi papirnato napotnico.

Papirnato napotnico zdravnik izda tudi v primeru hišnega obiska pri pacientu.

Veljavnost izdane papirnate napotnice je sicer popolnoma enakovredna elektronski. Papirnato napotnico je izbranemu specialistu potrebno predložiti osebno ali po pošti.

Kje lahko dobim pomoč in več informacij o eNaročanju?

Za pomoč in dodatne informacije o sistemu eNaročanja in drugih storitvah eZdravja se lahko obrnete na center za pomoč uporabnikom eZdravja.

Kontaktni podatki centra:

  • brezplačna telefonska številka: 080 24 45
  • spletni portal: https://podpora.ezdrav.si
  • elektronski poštni naslov: podpora@ezdrav.si

Kako lahko izvajalec zdravstvene dejavnosti obvesti pacienta o naročenem terminu?

Kontaktni podatki pacienta, kot so naslov, mobilna telefonska številka in naslov elektronske pošte, so zabeleženi v lokalnem informacijskem sistemu pri njegovem osebnem zdravniku.

Med pripravo e-napotnice se pacientovi kontaktni podatki iz lokalnega informacijskega sistema prepišejo na e-napotnico. Napotovalec lahko na e-napotnici spremeni nekatere kontaktne podatke, na primer mobilno telefonsko številko ali naslov elektronske pošte.

Izvajalec zdravstvene dejavnosti, pri katerem je pacient naročen na zdravstveno storitev, lahko pacientove kontaktne podatke uporabi za obveščanje o terminu storitve, in za pošiljanje drugih obvestil, kot je na primer obvestilo o odpovedi ali zamenjavi termina.

Kdaj pride do spremembe stopnje nujnosti in triaže napotnice?

Pri uvrščanju v čakalni seznam se upošteva stopnja nujnosti, ki je zapisana na e-napotnici, oziroma stopnja nujnosti, določena pri triaži e-napotnice, ki jo opravi izvajalec zdravstvene storitve (le na podlagi dokumentacije ali podatkov, ki so navedeni na e-napotnici). Če se stopnja nujnosti, navedena na e-napotnici, in stopnja nujnosti, ki se ugotovi ob triaži, razlikujeta, velja stopnja nujnosti, ki se ugotovi ob triaži.

Kaj če izvajalca zdravstvene dejavnosti, kamor bi se želel naročiti, ni na seznamu izvajalcev, ki neko storitev opravljajo?

Če pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti znaša čakalna doba na izbrano zdravstveno storitev več kot 7 let, ta izvajalec ne bo prikazan na seznamu izvajalcev, ki opravljajo to storitev.

Možno je, da izvajalec storitve, na katero ste napoteni, res ne opravlja.

Morda izvajalec, zaradi kakršnih koli vzrokov, podatkov o storitvi še ni posredoval v centralni sistem eNaročanja.

Mogoče pa je tudi, da zaradi tehničnih težav izvajalec podatkov le trenutno ne more posredovati v eNaročanje.

V vseh teh in podobnih primerih vam svetujemo, da se obrnete neposredno na izvajalca zdravstvene dejavnosti.