Izvajalec zdravstvene dejavnosti želi umik iz sistema eNaročanje. Kaj mora storiti in kako prenesti paciente k drugemu izvajalcu?

Izvajalec zdravstvene dejavnosti, ki želi, da se ga umakne iz sistema eNaročanje zaradi prenehanja izvajanja dejavnosti, upokojitve, smrti ali drugih razlogov, se mora najprej obrniti na ZZZS, s katerim ima sklenjeno pogodbo o koncesiji. ZZZS bo o umiku obvestil NIJZ. Nato se mora izvajalec obrniti na svojo programsko hišo, ki bo skupaj z vzdrževalcem centralnega sistema eNaročanja poskrbela za prenos pacientov k novemu izvajalcu.

Navodila za pridobitev digitalnih potrdil za strežnike eNaročanja pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti

1. Digitalno potrdilo za strežnike naj ima obliko izvajalec.enarocanje.ss.ezdrav.si.
2. Digitalno potrdilo naj bo izdano od izdajatelja SIGEN-CA.
4. NIJZ kot lastnik domene ezdrav.si preveri in potrdi izdajo digitalnega potrdila.
5. Za sisteme, ki so že povezani z eNaročanjem velja, da se ime strežnika in digitalnega potrdila ne sme spremeniti.
6. Morebitne izjeme bodo obravnavane posamično.

Kakšne so prednosti e-naročanja, glede na to, da še vedno potrebujem papirnato potrdilo s številko e-napotnice, in da se na nekatere zdravstvene storitve ni mogoče naročiti elektronsko?

Ena od glavnih prednosti eNaročanja je možnost pregleda prvih prostih terminov pri vseh izvajalcih zdravstvene dejavnosti, ki opravljajo napoteno storitev. Podatki se urno osvežujejo. Pacient lahko izbere izvajalca zdravstvene dejavnosti, glede na svoje želje, kjer koli v Sloveniji.

Številni izvajalci zdravstvene dejavnosti imajo omogočeno eNaročanje za svoje zdravstvene storitve. Nabor takih storitev se širi iz meseca v mesec.

Pomembna prednost eNaročanja in e-napotnice je naročanje na zdravstveno storitev brez fizičnega pošiljanja napotnice izvajalcu zdravstvene dejavnosti, ne glede na to, ali se je pacient naročil po elektronski ali klasični poti. E-napotnice ni mogoče založiti, in je pacientu vedno na razpolago, če ima dostop do spleta. S pomočjo eNaročanja pacient vedno lahko preveri svoje termine, in je o njih obveščen (če je posredoval naslov elektronske pošte ali mobilno telefonsko številko). Prav tako termine lahko spremeni ali pa zamenja izvajalca zdravstvene dejavnosti, pri katerem je naročen.

Trenutno je še priporočljivo, da se ob izdaji e-napotnice izda tudi papirnato potrdilo o izdani e-napotnici. Podatek, ki je potreben za izvedbo e-naročanja, je številka e-napotnice, navedena na potrdilu. Načrtovano je, da bo v prihodnosti pacient lahko posredoval elektronski naslov ali mobilno telefonsko številko, tako da bodo potrebne informacije poslane pacientu tudi na druge načine. Ta možnost še ni realizirana. Na potrdilu o izdani e-napotnici so navedena tudi dodatna navodila o možnostih e-naročanja.

Pacienti imajo več možnosti za dostop do e-napotnic. Če pacienti nimajo kvalificiranega digitalnega potrdila, je zaradi varnosti potrebno za vsako e-napotnico vnesti potrebne podatke. Če pacient ima kvalificirano digitalno potrdilo, se lahko registrira v portal zVEM na naslovu https://zvem.ezdrav.si, kjer pa ima na voljo več možnosti, med drugim tudi pregled vseh e-napotnic in naročenih terminov na zdravstvene storitve.

Pacientu ob uporabi možnosti eNaročanja ni potrebno klicati pogosto zasedene telefonske številke izvajalca zdravstvene dejavnosti, da bi se naročil na termin. E-naroči se lahko kadar koli, ne glede na ordinacijski čas izvajalca, in od kjer koli, le da ima dostop do spleta.

Kaj je e-karton, elektronska kartoteka?

e-karton, elektronska kartoteka je pacientova zdravstvena kartoteka v elektronski obliki, v lokalnem sistemu izvajalca zdravstvenih dejavnosti (izbranega osebnega zdravnika).

V kontekstu eZdravja pojmu e-karton oz. e-kartoteka po vsebini in namenu ustreza Centralni register podatkov o pacientih (CRPP).

Opomba: V slovenskem zdravstvenem sistemu se uporabljajo pojmi elektronski zdravstveni zapis (EZZ), elektronski karton, e-karton, elektronska kartoteka, pri čemer se lahko nanašajo bodisi na centralizirane zbirke in informacijske sisteme na nacionalni ravni bodisi na lokalne zbirke in sisteme pri izvajalcih zdravstvenih dejavnosti.

Kako se lahko seznanim s podatki, ki se o meni zbirajo v CRPP?

S podatki, ki se o vas zbirajo, se seznanite preko portala zVEM. Pogoj je, da se registrirate z digitalnim potrdilom. V razdelku »Dokumenti« lahko poiščete svoj »Povzetek podatkov o pacientu« ter vašo zdravstveno dokumentacijo, ki je bila posredovana v CRPP.

Zakaj nimam nobenih dokumentov, čeprav je moj zdravnik nedavno ugotovil alergijo, sem opravil cepljenje, sem imel kirurški poseg v bolnišnici ali pa sem opravil specialistični pregled?

Vključevanje izvajalcev zdravstvene dejavnosti v CRPP poteka postopno in nekateri izvajalci še niso začeli pošiljati podatkov. Najpogostejši razlogi, zaradi katerih se podatki ne pošiljajo, so naslednji:

  • Izvajalec zdravstvene dejavnosti ni ustrezno nadgradil in konfiguriral svojega lokalnega informacijskega sistema za povezavo s CRPP.
  • Lokacija zdravstvene ustanove oz. zasebne ambulante ni vključena v varno zdravstveno omrežje zNET, zato nima tehničnih pogojev za dostop do CRPP.
  • Delovni procesi še niso prilagojeni in zdravstveni delavci še ne pošiljajo podatkov, tudi če imajo za to tehnične možnosti. Podatke sicer zapisujejo v lokalne informacijske sisteme, a jih ne posredujejo v CRPP.

Če potrebujete več informacij, zakaj določeni dokumenti in povzetki niso objavljeni v CRPP, se obrnite na izvajalca zdravstvenih dejavnosti, kjer ste bili obravnavani.

Kdo ima vpogled v podatke eRecepta? Ali obstajajo sledi, kdo je in kako uporabljal podatke?

Predpogoj za dostop do podatkov je posebna profesionalna kartica zdravnika ali lekarnarja, ki jo izdaja ZZZS. Zdravniku ali lekarnarju njegova ustanova dodeli pravice oz. pooblastila za uporabo rešitve eZdravja – v tem primeru eRecepta. Pooblaščena oseba s pomočjo profesionalne kartice prek lokalnega informacijskega sistema lahko dostopa do podatkov o pacientu. Vsi dostopi in spremembe podatkov, vezani na eRecept, se beležijo, tako da se točno ve kdo, kdaj, kako in do česa je dostopal oz. spreminjal podatke.  

Kako pacient lahko dobi informacije o izdajah in predpisih zdravil?

Pacient lahko prek spleta dobi vpogled v izdaje in predpise zdravil. Pogoj za vpogled je kvalificirano digitalno potrdilo. S pomočjo kvalificiranega digitalnega potrdila se pacient lahko registrira v portal zVEM na strani https://zvem.ezdrav.si. Na zavihku eRecept so prikazani podatki o predpisanih zdravilih in dvigih ter tudi revizijske sledi o dostopih do podatkov (kdaj, kdo, kaj in kako je dostopal do podatkov posameznega pacienta). Podobno informacijo (brez revizijskih sledi) pod podobnimi pogoji je možno pridobiti tudi na https://moj.zzzs.si/.

Kaj je potrebno za prevzem zdravila v lekarni?

Za prevzem zdravila v lekarni pacient potrebuje kartico zdravstvenega zavarovanja, za katero mu je zdravnik predpisal zdravilo. Brez kartice zdravstvenega zavarovanja izdaja zdravil v lekarni ni mogoča.