Nekateri termini, ki so prikazani na straneh eNaročanja, so napačni. Kako to? Komu lahko sporočim ugotovljene nepravilnosti?

Vsi podatki o prvih prostih terminih in čakalnih dobah, ki so prikazani na spletnih straneh eNaročanja, so taki, kot so jih posredovali izvajalci zdravstvene dejavnosti. Ti so za pravilnost podatkov tudi odgovorni.

Če menite, da vam je izvajalec zdravstvene dejavnosti ponudil termin, ki se ne ujema s terminom, objavljenim na spletnih straneh eNaročanja, se obrnite na Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije.

Ali lahko eNaročanje uporabljam tudi za otroka?

Starši imajo vpogled v otrokove zdravstvene podatke prek portala zVEM na naslovu https://zvem.ezdrav.si do otrokovega dopolnjenega 15. leta starosti. Na portalu so prikazane otrokove e-napotnice in naročeni termini zdravstvenih storitev.

Po dopolnjenem 15. letu pa otrok lahko na upravni enoti odda vlogo za izdajo brezplačnega kvalificiranega digitalnega potrdila, s katerim se lahko registrira na portalu zVEM.

Izvajalec zdravstvene dejavnosti želi umik iz sistema eNaročanje. Kaj mora storiti in kako prenesti paciente k drugemu izvajalcu?

Izvajalec zdravstvene dejavnosti, ki želi, da se ga umakne iz sistema eNaročanje zaradi prenehanja izvajanja dejavnosti, upokojitve, smrti ali drugih razlogov, se mora najprej obrniti na ZZZS, s katerim ima sklenjeno pogodbo o koncesiji. ZZZS bo o umiku obvestil NIJZ. Nato se mora izvajalec obrniti na svojo programsko hišo, ki bo skupaj z vzdrževalcem centralnega sistema eNaročanja poskrbela za prenos pacientov k novemu izvajalcu.

Navodila za pridobitev digitalnih potrdil za strežnike eNaročanja pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti

1. Digitalno potrdilo za strežnike naj ima obliko izvajalec.enarocanje.ss.ezdrav.si.
2. Digitalno potrdilo naj bo izdano od izdajatelja SIGEN-CA.
4. NIJZ kot lastnik domene ezdrav.si preveri in potrdi izdajo digitalnega potrdila.
5. Za sisteme, ki so že povezani z eNaročanjem velja, da se ime strežnika in digitalnega potrdila ne sme spremeniti.
6. Morebitne izjeme bodo obravnavane posamično.

Kakšne so prednosti e-naročanja, glede na to, da še vedno potrebujem papirnato potrdilo s številko e-napotnice, in da se na nekatere zdravstvene storitve ni mogoče naročiti elektronsko?

Ena od glavnih prednosti eNaročanja je možnost pregleda prvih prostih terminov pri vseh izvajalcih zdravstvene dejavnosti, ki opravljajo napoteno storitev. Podatki se urno osvežujejo. Pacient lahko izbere izvajalca zdravstvene dejavnosti, glede na svoje želje, kjer koli v Sloveniji.

Številni izvajalci zdravstvene dejavnosti imajo omogočeno eNaročanje za svoje zdravstvene storitve. Nabor takih storitev se širi iz meseca v mesec.

Pomembna prednost eNaročanja in e-napotnice je naročanje na zdravstveno storitev brez fizičnega pošiljanja napotnice izvajalcu zdravstvene dejavnosti, ne glede na to, ali se je pacient naročil po elektronski ali klasični poti. E-napotnice ni mogoče založiti, in je pacientu vedno na razpolago, če ima dostop do spleta. S pomočjo eNaročanja pacient vedno lahko preveri svoje termine, in je o njih obveščen (če je posredoval naslov elektronske pošte ali mobilno telefonsko številko). Prav tako termine lahko spremeni ali pa zamenja izvajalca zdravstvene dejavnosti, pri katerem je naročen.

Trenutno je še priporočljivo, da se ob izdaji e-napotnice izda tudi papirnato potrdilo o izdani e-napotnici. Podatek, ki je potreben za izvedbo e-naročanja, je številka e-napotnice, navedena na potrdilu. Načrtovano je, da bo v prihodnosti pacient lahko posredoval elektronski naslov ali mobilno telefonsko številko, tako da bodo potrebne informacije poslane pacientu tudi na druge načine. Ta možnost še ni realizirana. Na potrdilu o izdani e-napotnici so navedena tudi dodatna navodila o možnostih e-naročanja.

Pacienti imajo več možnosti za dostop do e-napotnic. Če pacienti nimajo kvalificiranega digitalnega potrdila, je zaradi varnosti potrebno za vsako e-napotnico vnesti potrebne podatke. Če pacient ima kvalificirano digitalno potrdilo, se lahko registrira v portal zVEM na naslovu https://zvem.ezdrav.si, kjer pa ima na voljo več možnosti, med drugim tudi pregled vseh e-napotnic in naročenih terminov na zdravstvene storitve.

Pacientu ob uporabi možnosti eNaročanja ni potrebno klicati pogosto zasedene telefonske številke izvajalca zdravstvene dejavnosti, da bi se naročil na termin. E-naroči se lahko kadar koli, ne glede na ordinacijski čas izvajalca, in od kjer koli, le da ima dostop do spleta.

Kaj je e-karton, elektronska kartoteka?

e-karton, elektronska kartoteka je pacientova zdravstvena kartoteka v elektronski obliki, v lokalnem sistemu izvajalca zdravstvenih dejavnosti (izbranega osebnega zdravnika).

V kontekstu eZdravja pojmu e-karton oz. e-kartoteka po vsebini in namenu ustreza Centralni register podatkov o pacientih (CRPP).

Opomba: V slovenskem zdravstvenem sistemu se uporabljajo pojmi elektronski zdravstveni zapis (EZZ), elektronski karton, e-karton, elektronska kartoteka, pri čemer se lahko nanašajo bodisi na centralizirane zbirke in informacijske sisteme na nacionalni ravni bodisi na lokalne zbirke in sisteme pri izvajalcih zdravstvenih dejavnosti.

Kako se lahko seznanim s podatki, ki se o meni zbirajo v CRPP?

S podatki, ki se o vas zbirajo, se seznanite preko portala zVEM. Pogoj je, da se registrirate z digitalnim potrdilom. V razdelku »Dokumenti« lahko poiščete svoj »Povzetek podatkov o pacientu« ter vašo zdravstveno dokumentacijo, ki je bila posredovana v CRPP.