Kakšne so prednosti e-naročanja, glede na to, da še vedno potrebujem papirnato potrdilo s številko e-napotnice, in da se na nekatere zdravstvene storitve ni mogoče naročiti elektronsko?

Ena od glavnih prednosti eNaročanja je možnost pregleda prvih prostih terminov pri vseh izvajalcih zdravstvene dejavnosti, ki opravljajo napoteno storitev. Podatki se urno osvežujejo. Pacient lahko izbere izvajalca zdravstvene dejavnosti, glede na svoje želje, kjer koli v Sloveniji.

Številni izvajalci zdravstvene dejavnosti imajo omogočeno eNaročanje za svoje zdravstvene storitve. Nabor takih storitev se širi iz meseca v mesec.

Pomembna prednost eNaročanja in e-napotnice je naročanje na zdravstveno storitev brez fizičnega pošiljanja napotnice izvajalcu zdravstvene dejavnosti, ne glede na to, ali se je pacient naročil po elektronski ali klasični poti. E-napotnice ni mogoče založiti, in je pacientu vedno na razpolago, če ima dostop do spleta. S pomočjo eNaročanja pacient vedno lahko preveri svoje termine, in je o njih obveščen (če je posredoval naslov elektronske pošte ali mobilno telefonsko številko). Prav tako termine lahko spremeni ali pa zamenja izvajalca zdravstvene dejavnosti, pri katerem je naročen.

Trenutno je še priporočljivo, da se ob izdaji e-napotnice izda tudi papirnato potrdilo o izdani e-napotnici. Podatek, ki je potreben za izvedbo e-naročanja, je številka e-napotnice, navedena na potrdilu. Načrtovano je, da bo v prihodnosti pacient lahko posredoval elektronski naslov ali mobilno telefonsko številko, tako da bodo potrebne informacije poslane pacientu tudi na druge načine. Ta možnost še ni realizirana. Na potrdilu o izdani e-napotnici so navedena tudi dodatna navodila o možnostih e-naročanja.

Pacienti imajo več možnosti za dostop do e-napotnic. Če pacienti nimajo kvalificiranega digitalnega potrdila, je zaradi varnosti potrebno za vsako e-napotnico vnesti potrebne podatke. Če pacient ima kvalificirano digitalno potrdilo, se lahko registrira v portal zVEM na naslovu https://zvem.ezdrav.si, kjer pa ima na voljo več možnosti, med drugim tudi pregled vseh e-napotnic in naročenih terminov na zdravstvene storitve.

Pacientu ob uporabi možnosti eNaročanja ni potrebno klicati pogosto zasedene telefonske številke izvajalca zdravstvene dejavnosti, da bi se naročil na termin. E-naroči se lahko kadar koli, ne glede na ordinacijski čas izvajalca, in od kjer koli, le da ima dostop do spleta.