Ne, administrator nima pooblastil za vpogled v CRPP.
Archives: FAQ
Ali pacient lahko prepove posredovanje svojih podatkov v CRPP?
Veljavna zakonodaja ne predvideva možnosti, da bi pacient sam odločal o objavi svojih podatkov. Zakon o zbirkah podatkov s področja zdravstvenega varstva Zakon o zbirkah podatkov s področja zdravstvenega varstva v členu 14.c določa, da je obdelava podatkov iz CRPP pri izvajalcih v Republiki Sloveniji dopustna brez privolitve pacienta. To pa ne pomeni, da imajo vsi zdravstveni delavci prost dostop do podatkov. Vgrajene so privzete kontrole in omejitve. Dostop do vse zdravstvene dokumentacije ima zgolj pacientov izbrani osebni zdravnik. Ostali zdravniki imajo dostop na podlagi veljavne napotnice ali pacientove privolitve.
Kako lahko prepovem vpogled v svoje podatke?
V času vzpostavitve CRPP/IH oz. pred uveljavitvijo Zakona o zbirkah podatkov s področja zdravstvenega varstva (ZZPPZ) so imeli pacienti pravico omejiti izmenjavo svoje zdravstvene dokumentacije na podlagi pisne izjave, ki so jo predložili izvajalcu zdravstvene dejavnosti. Glede na pravno podlago CRPP takšna omejitev ni več mogoča. Pacient torej ne more preprečiti, da bi se njegov ambulantni izvid ali odpustno pismo poslala v CRPP. Pacient ima zgolj pravico prepovedi vpogleda v določene podatke (Povzetek podatkov o pacientu), ne more pa podati izrecne prepovedi pošiljanja dokumentov v centralno infrastrukturo.
V CRPP se shranjujeta dve vrsti podatkov, za katere veljajo različne možnosti omejevanja dostopa.
- Povzetek podatkov o pacientu (zbirka osnovnih zapisov – alergije, cepljenja bolezni itd.). Za te podatke pacient lahko prepove dostop.
- Zdravstvena dokumentacija (izvidi, odpustna pisma). Za te dokumente pacient ne more prepovedati dostopa, vendar veljajo omejitve glede na strokovna pooblastila zdravnikov (prost dostop ima le osebni zdravnik, specialist pa na podlagi napotnice). Če je izvid shranjen v Centralnem registru podatkov o pacientih, bo dostopen izključno tistim zdravnikom, ki so upravičeni do seznanitve ob konkretni obravnavi pacienta.
Vsakdo ima pravico prepovedati vpogled v Povzetek podatkov o pacientu. Na portalu zVEM izpolnite in oddajte obrazec »Prepoved vpogleda v povzetek podatkov o pacientu«.
Kako v varnostni shemi dodelimo pravice za eNaročanje medicinski sestri, administratorju ali nekomu, ki nima številke RIZDDZ (nekdanje BPI)?
Vsak zdravstveni delavec oz. delavec v zdravstvu potrebuje številko RIZDD za uporabo eZdravja. Le-to pridobi z vpisom v register RIZDDZ po navodilih (https://www.nijz.si/sl/podatki/izvajalci-zdravstvene-dejavnosti).
Z vpisom v RIZDDZ se vloge samodejno dodelijo za prijavljeno zaposlitev.
V kolikor želi uporabnik pridobiti začasne pravice, lahko postopek izvede na spletnem mestu https://euez.ezdrav.si/VS.web/
Pri oddaji začasnih pravic bo potreboval kvalificirano digitalno potrdilo (KDP).
Prednosti za uporabnike
eTriaža prinaša razvoj skupin določil nujnosti, zmanjšuje napake pri triažnem postopku z manjšim številom administrativnih napak, omogoča spremljanje dela, predvsem pa prinaša večjo varnost pacientov.
eTriaža
eTriaža je informacijska podpora za triažni postopek v zdravstvenih domovih in bolnišnicah. Z uporabo manchestrskega triažnega postopka in urejanjem čakalnih seznamov pacientov s prioriteto obravnave na podlagi triažnega postopka zmanjšuje tveganja za paciente v primerih, ko zaradi velikega števila pacientov zdravstveno osebje ne zmore sprotne obravnave vseh pacientov. Po končanem postopku eTriaže je pacient uvrščen na čakalni seznam posameznega izvajalca, ki ima možnost razvrščanja pacientov po statusih obravnave, kot so čakanje, laboratorijski izvidi in podobno.
Na kakšen način lahko prepovem vpogled v svoj »Povzetek podatkov o pacientu«?
Pacient lahko odda prepoved vpogleda v »Povzetek podatkov o pacientu« preko portala zVEM. Prepoved se lahko nanaša na posameznega izvajalca zdravstvene dejavnosti (ustanovo, pravno osebo) ali na vse izvajalce. Prepovedi ni mogoče podati za posameznega zdravstvenega delavca. Vsi zdravstveni delavci v ustanovi, za katero je podana prepoved, ne bodo videli pacientovih zapisov o boleznih, cepljenjih, alergijah, kirurških posegih in izdanih zdravilih.
V razdelku “Moji dokumenti” izberite “Izdelava novih dokumentov” in “Izdelaj dokument”.
Če želite podati prepoved samo za določenega izvajalca zdravstvene dejavnosti (pravno osebo), v spustni seznam vtipkajte del imena, da poiščete izvajalca.
Če želite prepoved podati vsem, izberite “Vsi izvajalci”.
Kje lahko pridobim kvalificirana digitalna potrdila SiGEN-CA in SiGOV-CA?
Kvalificirana digitalna potrdila SiGEN-CA in SiGOV-CA lahko posamezniki, pravne osebe in državni organi pridobijo na naslovu SI-TRUST Državni center za storitve zaupanja.
Oddaja vloge v varnostno shemo ni uspela. Razpoložljivi certifikati niso prikazani.
Če se ob vstavljeni profesionalni kartici na spletni strani ne prikažejo razpoložljivi certifikati, je vzrok težave v lokalnem informacijskem sistemu. Svetujemo, da se uporabnik obrne na pooblaščenega informatika, ki bo težavo odpravil v lokalnem informacijskem sistemu.
Če so nastavitve v lokalnem informacijskem sistemu posodobljene, in so prikazani razpoložljivi certifikati, vloge pa ni mogoče oddati, se obrnite na center za pomoč uporabnikom eZdravja.
Na profesionalni kartici (številka kartice 12345678) uporabnik potrebuje pooblastila za branje e-napotnic za storitev eNaročanja. Na ZZZS so uporabnika napotili na skrbnike varnostne sheme. Uporabnika zanima, kakšen je postopek za registracijo.
Za branje prve strani e-napotnice uporabnik potrebuje vsaj vlogo sestre (administratorja) zdravstvene ustanove. Pridobitev tega pooblastila je potrebno urediti ročno preko portala Varnostne sheme. Preostala pooblastila se uredijo samodejno na podlagi vpisanih zaposlitev v RIZDDZ.
Na portalu varnostne sheme (https://euez.ezdrav.si/VS.web/) uporabnik mora oddati prošnjo za vlogo SESTRA (ADMINISTRATOR) ZDRAVSTVENE USTANOVE tako, da uporabi profesionalno kartico.
Ko bo prošnja oddana, bo nadzornik varnostne sheme pri zdravstveni ustanovi dobil obvestilo, in nato potrdil vlogo. Nadzornik ustanove se v varnostno shemo prijavi s svojo profesionalno kartico oz. digitalnim potrdilom, mora pa imeti dodeljena ustrezna pooblastila.