Do napake pride, če ima uporabnik enako ime in priimek, kot že obstoječi uporabnik v varnostni shemi, nima pa istega certifikata (lahko je tudi brez), niti ni uspela uskladitev glede na številko ZZZS, EMŠO ali RIZDDZ (nekdanjo BPI) številko.
Archives: FAQ
Uporabnik ne more dostopati do spletnega obrazca za oddajo vloge v varnostni shemi. Kako lahko odpravi težavo?
Če je uporabnik po vpisu naslova spletne strani varnostne sheme izbral digitalno potrdilo, in se je prikazalo obvestilo, da spletne strani ni mogoče prikazati, potem je morda prišlo do težave pri dostopu do digitalnega potrdila. Če uporabnik uporablja digitalno potrdilo na pametni kartici, je potrebno pri upravitelju kartičnih potrdil preveriti, ali je dostop omogočen. V primeru, da uporabnik uporablja čitalec pametnih kartic Gemalto, lahko to preveri tako, da na zavihku »Potrdila« poišče potrdilo »HPC-Qualified« potrdilo, klikne gumb »Prijava« in vnese številko PIN.
Kako lahko zdravnik pridobi pravice v varnostni shemi za daljše obdobje in ne samo za 21 dni?
V kolikor je potrebno, da ima zdravnik pravice v varnostni shemi dlje časa, in ne samo 21 dni, je potrebno v območni enoti NIJZ prijaviti zaposlitev za daljše obdobje v register RIZDDZ. Seznam kontaktnih oseb je na naslovu http://www.nijz.si/sl/podatki/izvajalci-zdravstvene-dejavnosti/.
Uporabnik pri oddaji prošnje za pridobitev pravic ne najde svoje organizacije v seznamu v varnostni shemi. Kaj lahko naredi?
Možno je, da organizacija še ni vpisana v register RIZDDZ. Uporabnik to lahko preveri pri kontaktni osebi za RIZDDZ za svojo območno enoto NIJZ (http://www.nijz.si/sl/podatki/izvajalci-zdravstvene-dejavnosti/), kjer bo tudi prejel dodatna navodila.
Možno je tudi, da vloga, ki jo želi uporabnik pridobiti, ni relevantna za organizacijo, za katero sprašuje.
Uporabnik bo delal v različnih enotah znotraj organizacije. Kaj mora narediti?
Dodeljene pravice veljajo v vseh enotah oz. oddelkih v istem zavodu. V zgornjih odgovorih je opisano, kako pridobiti pravico. V primeru, kadar uporabnik dela v več enotah v istem zavodu, ni potrebno oddati vloge za vsako enoto posebej, pač pa lahko odda samo eno vlogo, tako da v spustnem seznamu organizacij izbere organizacijo, ki predstavlja njegov zavod.
Zaposlitev je bila vpisana v RIZDDZ, vendar uporabnik še vedno nima vseh potrebnih pravic.
Za nekatere pravice je potrebno oddati prošnjo za dodelitev pravic. To velja za naslednje pravice:
- eNaročanje: sestra (administrator) zdravstvene ustanove
- varnostna shema: VS nadzornik organizacije
Uporabnik lahko zaprosi za pravice na naslovu https://euez.ezdrav.si/VS.web/. Prošnjo bo v pregled prejel nadzornik organizacije, ki prošnjo lahko potrdi. Dodeljena pravica je trajna do preklica.
Uporabnik nujno potrebuje pravice za delo z rešitvami eZdravja, prijava zaposlitve v RIZDDZ je že podana, vendar pravic še nima.
Podatki iz registra RIZDDZ se osvežijo enkrat dnevno. V kolikor uporabnik še nima pravic, lahko zaprosi za začasne pravice na naslovu https://euez.ezdrav.si/VS.web/.
Prošnjo bo v pregled prejel nadzornik organizacije, ki prošnjo lahko potrdi.
Mehanizem pridobitve začasnih pravic je namenjen zgolj za premostitev obdobja do vpisa zaposlitve v RIZDDZ. Dodeljena pravica je veljavna 21 dni.
Uporabnik potrebuje pravice za uporabo eRecepta in drugih rešitev eZdravja. Kaj mora storiti?
Pravice se uredijo samodejno na podlagi podatkov v registru RIZDDZ (http://www.nijz.si/sl/podatki/izvajalci-zdravstvene-dejavnosti). Delodajalec mora opraviti prijavo zaposlitve v RIZDDZ. Za več informacij so na voljo kontaktne osebe, navedene zgoraj.
Pravice, ki so dodeljene na ta način, so trajne oz. za čas trajanja zaposlitve.
Kakšen je splošni postopek, s katerim pacient omogoči dostop do zdravstvenih podatkov v CRPP?
Pacient se odloči, da bo dovolil vpogled v dokumentacijo zdravniku, ki ni njegov osebni zdravnik oz. specialistu, za katerega nima veljavne napotnice.
- Odgovorna oseba pri registriranem izvajalcu zdravstvene dejavnosti pacientu predloži v podpis obrazec PRIVOLITEV ZA VPOGLED V ZDRAVSTVENO DOKUMENTACIJO. Ob privolitvi pacient navede časovno obdobje, na katerega se privolitev nanaša. Pacientova privolitev je lahko tudi ustna, biti pa mora izrecna oz. nedvoumna.
- Odgovorna oseba v informacijskem sistemu izvajalca zdravstvene dejavnosti (v skladu s funkcionalnostmi sistema) izpolni elektronski obrazec, v katerem v skladu s pacientovo pisno oz. ustno privolitvijo označi, da pacient dovoli vpogled v dokumentacijo.
- Izpolnjen obrazec se v elektronski obliki shrani v CRPP.
- S tem se v CRPP/IH samodejno izvedejo nastavitve, s katerimi je zdravnikom omogočen vpogled v pacientovo dokumentacijo v skladu z njihovimi strokovnimi pooblastili, in sicer za časovno obdobje, ki ga je pacient navedel na podpisanem obrazcu ali z ustno privolitvijo. Privolitev lahko pacient poda za določenega zdravnika ali za ustanovo.
- V kolikor je pacient podal pisno privolitev v papirni obliki, lahko odgovorna oseba shrani podpisan obrazec med lastno dokumentacijo izvajalca zdravstvene dejavnosti (kot dokazilo, da je pacient dejansko dal privolitev).
Zanima me, ali lahko uporabljam portal zVEM tudi za otroka. Kako lahko pridobim digitalno potrdilo zanj?
V kolikor je otrok star 15 oz. več, lahko na upravni enoti sam pridobi brezplačno digitalno potrdilo SIGEN-CA.
S podatki otrok mlajših od 15 let preko portala zVEM upravljata starša (oče in mati) s svojim digitalnim potrdilom. Oče oz. mati, ki se prijavi v portal, ima možnost vpogleda v podatke svojega otroka tako, da izbere razdelek desno zgoraj (ime, priimek in ZZZS številka otroka).
Pravica vpogleda v podatke ni vezana na zdravstveno zavarovanje otroka. Oba starša imata vpogled, ne glede na to, po kom je otrok zavarovan.