V portalu zVEM uporabnik vidi dve vrsti dokumentov. Na vrhu seznama so samodejno generirani dokumenti, ki so ustvarjeni ob prijavi v portal zVEM in imajo vedno aktualni datum. Ti dokumenti povzemajo zadnje stanje najpomembnejših zapisov. To so Povzetek podatkov o pacientu (Patient Summary), Povzetek pisnih izjav volje pacienta, Osnovni podatki pacienta in Seznam testiranj na COVID-19. Datumi ostalih dokumentov odražajo čas posredovanja dokumenta v CRPP (Centralni register podatkov o pacientu). Izvajalci zdravstvenih storitev lahko podatke pošiljajo s časovnim zamikom (za nazaj); v tem primeru je datum, ki ga vidite v seznamu, poznejši od datuma zdravstvene storitve.
Archives: FAQ
Zakaj izvajalec cepljenja ne vidi podatkov o cepljenju v modulu eRCO?
Zakaj pacient v portalu zVEM ne vidi vpisanega cepljenja za COVID-19?
Imam vprašanje v zvezi s cepljenjem.
Objavljamo začasen seznam vprašanj in odgovorov, ki smo jih zbrali. Seznam bo v kratkem urejen in dopolnjen.
Kako se kot državljan prijavim v portal zVEM?
Ali se v CRPP pošiljajo tudi rezultati samotestiranja? Kaj naj stori pacient, pri katerem je rezultat samotestiranja pozitiven?
Rezultati samotestiranja oziroma testiranja, ki ga niso izvedli strokovno usposobljeni zdravstveni delavci, se ne posredujejo v CRPP. V primeru pozitivnega rezultata naj pacient pokliče svojega osebnega zdravnika, ki ga bo naročil na potrditveni PCR-test.
Zakaj v primeru PCR-testa pacient dobi izvid v obliki zapisa PDF, pri hitrih testih pa ni dodatnega izvida?
PCR-testi so zahtevnejši, in se izvajajo v mikrobioloških laboratorijih. Laboratoriji izdajajo izvide v obliki zapisa PDF tako za teste na covid-19 kot tudi za druge mikrobiološke preiskave. Pri testu na covid-19 laboratorij poleg klasičnega izvida zabeleži tudi rezultat testa v strukturirani obliki, kar omogoča enotno sistematično spremljanje rezultatov in njihovo primerjavo z rezultati hitrih testov. Izvajalci hitrih testov zapisujejo samo rezultat testa v strukturirani obliki, dodatnih izvidov pa ne izdajajo.
Napotnica je v napačnem statusu. Ali je možna reaktivacija?
V različicah V2 in V3 centralnega sistema eNaročanja (COS v2/COS v3) je izvajalcem zdravstvene dejavnosti v dveh primerih omogočena reaktivacija napotnic, ki so bile neustrezno zaključene. Za uporabo omenjenih funkcionalnosti je potrebno implementirati spremembe v lokalnih ambulantnih oz. bolnišničnih sistemih.
Napotnico izvajalec zdravstvene dejavnosti lahko reaktivira v roku 30 dni od datuma, ko jo je centralni sistem eNaročanja zaključil. Reaktivacija napotnic je mogoča le v teh dveh primerih:
- Ob realizaciji naročila je bila poslana oznaka, da kontrola ni potrebna – ControlNotNeeded = ‘1’.
- Naročilo je odpovedano zaradi neupravičenega razloga, to je »Brez navedbe razlogov«.
V prvem primeru, ko je med zaključkom naročila z uporabo metode ReferralUsed (v2)/ AppointmentRealisation (v3) napotnica zaključena z oznako, da kontrola ni več potrebna ( ControlNotNeeded = ‘1’), in je status napotnice »Izkoriščena«, se lahko napotnico reaktivira z metodo CancelReferralUsage (v2)/CancelAppointmentRealisation (v3). Po uspešni izvedbi metode se status napotnice spremeni v »V uporabi«. Uporabnik lahko naročilo ponovno zaključi z isto napotnico z metodo ReferralUsed (v2)/AppointmentRealisation (v3), vendar brez oznake ControlNotNeeded. V tem primeru napotnica ostane aktivna.
Če je napotnico centralni sistem zaključil zato, ker je bilo naročilo odpovedano zaradi neupravičenega razloga »Brez navedbe razlogov«, se napotnico lahko reaktivira s ponovno »odpovedjo« že odpovedanega naročila. Uporabnik lahko status napotnice spremeni v »Izdana« tako, da uporabi metodo CancelAppointmentForReferral (v2)/CancelAppointments (v3) z IDT-jem odpovedanega naročila, ob tem pa izbere ta razlog za preklic naročila:
- »Reaktivacija napotnice znotraj 35 dni od datuma termina in v primeru neupravičenega razloga za preklic naročila«
Število reaktivacij napotnice ni omejeno, zato je določeno napotnico možno reaktivirati večkrat.
Izvajalec zdravstvene dejavnosti pri prvi odpovedi naročila nima na voljo zgoraj navedenega razloga za preklic naročila, ker je ta namenjen samo za reaktivacijo napotnice.
V lokalnih ambulantnih oz. bolnišničnih sistemih je potrebno uporabnikom omogočiti izbiro zgoraj navedenega razloga za ponovno odpoved naročila, tako da lahko spremenijo neupravičen razlog odpovedi naročila, s tem pa tudi reaktivirajo napotnico.
Kako omogočiti delo s profesionalnimi karticami ZZZS za prijavo v spletne aplikacije
Zanima me, kako se lahko vključim v omrežje zNet.
Če se želite vključiti v omrežje zNet, morate oddati vlogo in pridobiti odobritev NIJZ. Najprej se morate registrirati s kvalificiranim digitalnim potrdilom na portalu zVem na naslovu https://zvem.ezdrav.si/. Elektronsko vlogo lahko oddate na naslovu https://zvem.ezdrav.si/obrazci. Po pregledu vaše vloge in potrditvi s strani NIJZ bo sprožen dejanski postopek vključitve v omrežje zNet.