Archives: FAQ
Ali mi EU digitalno COVID potrdilo 1/1 o cepljenju z enim odmerkom kot prebolevniku zagotavlja enake pogoje vstopa v druge države kot EU digitalno COVID potrdilo 2/2 o cepljenju?
EU digitalno COVID potrdilo je verodostojna listina, ki izkazuje resničnost navedb na njem, vendar regulativa, ki ureja izdajanje potrdil, ne posega v avtonomnost posameznih držav članic, da pravila za vstop v državo še naprej določajo same.
Kateri izvajalci zdravstvene dejavnosti so zavezani k izdaji tiskanega EU digitalnega COVID potrdila? Kateri izvajalci imajo tehnično možnost izdaje potrdila?
EU digitalno COVID potrdilo (EU DCP) mora od 1.7.2021 brezplačno izdati izvajalec storitve testiranja ali cepljenja, ki je tudi zavezan k posredovanju pravilnih podatkov v Centralni register podatkov o pacientu (CRPP). Če so podatki o testiranju in cepljenju pravilno posredovani v CRPP, imajo tehnično možnost izdaje EU DCP zdravniki in drugi zdravstveni delavci, ki imajo dostop do informacijskih sistemov, povezanih s CRPP. Pridobiti ga je mogoče tudi v lekarnah, ki imajo vzpostavljene tehnične pogoje za povezavo s CRPP in tiskanje dokumentov.
Ali se EU digitalno COVID potrdilo o testiranju izdaja tudi samoplačnikom in pod kakšnimi pogoji?
EU digitalno COVID potrdilo o testiranju se lahko izda vsem osebam, za katere je bil rezultat testa pravilno zabeležen. Pri tem mora biti izvajalec testiranja pozoren na identifikacijske podatke osebe. Za osebe, ki imajo v Sloveniji stalno ali začasno prebivališče, naj se uporabi bodisi številka ZZZS bodisi EMŠO. Uporabi se lahko tudi številka ZZZS tuje zavarovane osebe (tovrstne številke se začnejo s 7), ob kateri je potrebno v rezultat testa dosledno zabeležiti ime, priimek in datum rojstva. V kolikor ni mogoče pridobiti nobenega drugega identifikacijskega podatka, se lahko rezultat zabeleži z lokalnim identifikatorjem (Local_ID), ob obveznem vnosu imena, priimka in datuma rojstva. Posebej velja opozoriti na teste PCR , kjer mora izvajalec, ki odvzame bris, sporočiti lokalni identifikator laboratoriju, laboratorij pa mora istega uporabiti pri beleženju rezultata. Potrdilo o testiranju ali potrdilo o prebolelosti je mogoče pridobiti izključno na podlagi znanega identifikatorja osebe. Več informacij o identifikacijskih podatkih tujih državljanov najdete tukaj.
Kateri identifikacijski podatki se uporabljajo za tuje državljane oz. osebe, ki nimajo kartice in številke zdravstvenega zavarovanja ZZZS?
Za osebe, ki nimajo številke ZZZS, se uporabi EMŠO. EMŠO imajo vse osebe, ki imajo v Sloveniji bodisi stalno bodisi začasno prebivališče, dodeli pa se ob prijavi v Centralni register prebivalstva (CRP). Prijava v CRP in s tem pridobitev EMŠO se izvede ob prijavi prebivališča ali zdravstvenega zavarovanja tujcev. To so npr. osebe na začasnem delu v Sloveniji, osebe z diplomatskim statusom in prosilci za mednarodno zaščito. Možno je, da oseba svoje številke EMŠO ne pozna, zato je potrebno tuje državljane ob naročilu na cepljenje ali testiranje pozvati, naj preverijo svoje prijavne dokumente oz. naj EMŠO pridobijo od uradne osebe, ki je zanje izvedla prijavo. EMŠO imajo tudi slovenski državljani, ki bivajo v tujini. Vse osebe, ki imajo EMŠO, so vpisane v Centralni register podatkov o pacientu (CRPP), kar pomeni, da sistem eZdravja že ima njihove osebne podatke (ime, priimek, datum rojstva, naslov). Ob vnosu zapisa za to osebo se ti podatki avtomatsko izpolnijo na podlagi številke EMŠO. Vse osebe, ki so v Sloveniji upravičene do cepljenja proti COVID-19, imajo EMŠO, kot je opisano v dokumentu Navodila za cepljenje tujcev.
Osebe z evropsko kartico zdravstvenega zavarovanja ob prejemu zdravstvene storitve praviloma pridobijo številko ZZZS tuje zavarovane osebe (TZO). Tovrstne številke se začnejo s 7 in se dodeljujejo tekoče. V podatke o rezultatu testa na COVID je obvezno vpisati osebne podatke (ime, priimek, datum rojstva, naslov). Na podlagi teh podatkov se lahko izda EU digitalno COVID potrdilo o negativnem testu ali prebolelosti. Zapis o cepljenju z uporabo številke TZO trenutno ni možen, zato EU digitalnega COVID potrdila o cepljenju ni mogoče izdati za osebe z številko TZO.
Ali zasebni izvajalci zdravstvene dejavnosti lahko uporabljajo rešitve eZdravja?
Ali moram po priklopu v omrežje zNet spremeniti še kakšno nastavitev?
Izvajalci zdravstvene dejavnosti morajo po priklopu v omrežje zNET implementirati spremembo v svojih lokalnih informacijskih sistemih, prek katerih dostopajo do eNaročanja.
Izvajalce zdravstvene dejavnosti, ki so povezani s sistemom eNaročanja, in bodo v naslednjih dneh prešli na zNet, opozarjamo, da morajo spremeniti COS URL na naslednji način:
- https://service.narocanje.ezdrav.si/COSWebServicePublic.asmx (v omrežju zNET)
- https://storitve.ezdrav.si/narocanje/service/COSWebServicePublic.asmx (izven omrežja zNET)
Kje lahko pridobim potrdilo o opravljenih testih na COVID-19?


Zanima me, ali lahko uporabljam portal zVEM tudi za otroka. Kako lahko pridobim digitalno potrdilo zanj?
Starši in skrbniki imajo samodejno dostop do otrokovih podatkov v svojem profilu do otrokovega dopolnjenega 15. leta. Oče, mati oz. skrbnik, ki se prijavi v portal, ima možnost vpogleda v podatke svojega otroka tako, da izbere razdelek desno zgoraj (ime, priimek in ZZZS številka otroka). Pravica vpogleda v podatke ni vezana na zdravstveno zavarovanje otroka. Oba starša imata vpogled, ne glede na to, po kateri osebi je otrok zavarovan.
Če je otrok star 15 let ali več, lahko na upravni enoti sam pridobi brezplačno digitalno potrdilo SIGEN-CA, do portala zVEM pa lahko dostopa tudi z biometrično osebno izkaznico. Otrok, ki je dopolnil 15 let, ima tudi možnost za dostop do svojih zdravstvenih podatkov na portalu zVEM pooblastiti svoje starše, skrbnike ali drugo osebo. Več informacij o zVEM pooblastilih najdete tukaj.
V ambulanti družinske medicine smo prejeli poročilo o napaki pri poročanju kazalnikov kakovosti.
V ambulantah družinske medicine so nekateri prejeli sporočilo s spodnjo vsebino:
Spoštovani! Vaše poročilo kazalnikov kakovosti ADM vsebuje kritične napake in je bilo zavrnjeno! Sporočilo je avtomatsko generirano, zato nanj ne odgovarjajte. Za vsa vprašanja v zvezi s poročanjem kazalnikov kakovosti se lahko obračate na elektronski naslov referencna-ambulanta@nijz.si. Napaka: Izvajalec glede na vnesen certifikat nima pravice vnosa kazalnikov za ambulanto s šifro XY.
Sporočilo je bilo poslano, ker je od 1.6.2021 ponovno vklopljeno preverjanje skladnosti certifikatov, ki pošiljajo podatke, s tistimi, ki so zapisani v bazi poročevalcev. Ambulante, ki v bazi nimajo zabeležene prave številke certifikata, so dobile obvestilo o napaki.
Dne 7.6.2021 bo začasno predvidoma do konca meseca kontrola ponovno izklopljena. V tem času bodo ambulante, ki so dobile sporočilo o napaki, sporočile pravo številko certifikata v pisarno za podporo ambulantam družinske medicine. Ambulante družinske medicine od 8.6.2021 lahko ponovno pošljejo mesečno poročilo o kazalnikih kakovosti.