Kako so razvrščeni dokumenti, glede na čas njihovega nastanka? Zakaj se nekateri dokumenti pojavljajo z novejšim datumom, ki se ne ujema s časom zdravstvene obravnave?

V portalu zVEM uporabnik vidi dve vrsti dokumentov. Na vrhu seznama so samodejno generirani dokumenti, ki so ustvarjeni ob prijavi v portal zVEM in imajo vedno aktualni datum. Ti dokumenti povzemajo zadnje stanje najpomembnejših zapisov. To so Povzetek podatkov o pacientu (Patient Summary), Povzetek pisnih izjav volje pacienta, Osnovni podatki pacienta in Seznam testiranj na COVID-19. Datumi ostalih dokumentov odražajo čas posredovanja dokumenta v CRPP (Centralni register podatkov o pacientu). Izvajalci zdravstvenih storitev lahko podatke pošiljajo s časovnim zamikom (za nazaj); v tem primeru je datum, ki ga vidite v seznamu, poznejši od datuma zdravstvene storitve.

Zakaj izvajalec cepljenja ne vidi podatkov o cepljenju v modulu eRCO?

Izvajalec cepljenja naj se najprej obrne na programsko hišo, ki vzdržuje lokalni ambulantni program (informacijsko rešitev). Programska hiša mora izvajalcu pokazati, na kakšen način lahko preveri, ali so podatki o cepljenju bili poslani v Centralni register podatkov o pacientu in register cepljenja eRCO. Če so podatki bili poslani, mora izvajalec preveriti, ali je prišlo do napake pri pošiljanju.
Izvajalec cepljenja (zdravnik) lahko preveri vpis cepljenja tudi v Povzetku podatkov o pacientu (PPOP). Če podatka o cepljenju ni v PPOP, ga ne bo tudi v registru cepljenja eRCO. Če je podatek o cepljenju na voljo v PPOP, v modulu eRCO pa ne, se obrnite na podporo eZdravja na podpora@ezdrav.si. Enako velja za popravke na podatkih o cepljenjih in brisanje cepljenj.
Izvajalce cepljenja prosimo, da najprej vedno preverijo, ali so bili podatki o cepljenju poslani iz lokalnega ambulantnega programa v eZdravje (CRPP in eRCO). Če so podatki bili poslani, v eRCO pa niso na voljo, se obrnite na podporo eZdravja. Za hitrejše reševanje zahtevka, na varen način sporočite tudi številko KZZ pacienta.

Zakaj pacient v portalu zVEM ne vidi vpisanega cepljenja za COVID-19?

Izvajalec cepljenja za COVID-19 je odgovoren za pošiljanje podatkov v register cepljenja eRCO. Če pacient v portalu zVEM ne vidi vpisanega cepljenja, naj se najprej obrne na izvajalca cepljenja, ki bo preveril, ali so bili podatki o cepljenju poslani v Centralni register podatkov o pacientu in v register cepljenja eRCO.

Kako se kot državljan prijavim v portal zVEM?

Prijava v portal zVEM za državljane je od 3.5.2021 možna samo prek storitve SI-PASS. Vsi uporabniki so ob prijavi v zVEM preusmerjeni na SI-PASS, kjer lahko za prijavo uporabijo ali kvalificirano digitalno potrdilo ali pa SMS-pass. Uporabniki, ki še nimajo računa SI-PASS, bodo pozvani, da si račun uredijo. Z digitalnim potrdilom to vzame samo minuto časa in se izvede samo enkrat. Uporabniki, ki imajo težave s storitvijo SI-PASS, se lahko obrnejo na pomoč uporabnikom na brezplačni telefonski številki 080 20 02.

Zakaj v primeru PCR-testa pacient dobi izvid v obliki zapisa PDF, pri hitrih testih pa ni dodatnega izvida?

PCR-testi so zahtevnejši, in se izvajajo v mikrobioloških laboratorijih. Laboratoriji izdajajo izvide v obliki zapisa PDF tako za teste na covid-19  kot tudi za druge mikrobiološke preiskave. Pri testu na covid-19 laboratorij poleg klasičnega izvida zabeleži tudi rezultat testa v strukturirani obliki, kar omogoča enotno sistematično spremljanje rezultatov in njihovo primerjavo z rezultati hitrih testov. Izvajalci hitrih testov zapisujejo samo rezultat testa v strukturirani obliki, dodatnih izvidov pa ne izdajajo.

Napotnica je v napačnem statusu. Ali je možna reaktivacija?

V različicah V2 in V3 centralnega sistema eNaročanja (COS v2/COS v3) je izvajalcem zdravstvene dejavnosti v dveh primerih omogočena reaktivacija napotnic, ki so bile neustrezno zaključene. Za uporabo omenjenih funkcionalnosti je potrebno implementirati spremembe v lokalnih ambulantnih oz. bolnišničnih sistemih.

Napotnico izvajalec zdravstvene dejavnosti lahko reaktivira v roku 30 dni od datuma, ko jo je centralni sistem eNaročanja zaključil. Reaktivacija napotnic je mogoča le v teh dveh primerih:

  1. Ob realizaciji naročila je bila poslana oznaka, da kontrola ni potrebna – ControlNotNeeded = ‘1’.
  2. Naročilo je odpovedano zaradi neupravičenega razloga, to je »Brez navedbe razlogov«.

V prvem primeru, ko je med zaključkom naročila z uporabo metode ReferralUsed (v2)/ AppointmentRealisation (v3) napotnica zaključena z oznako, da kontrola ni več potrebna ( ControlNotNeeded = ‘1’), in je status napotnice »Izkoriščena«, se lahko napotnico reaktivira z metodo CancelReferralUsage (v2)/CancelAppointmentRealisation (v3). Po uspešni izvedbi metode se status napotnice spremeni v »V uporabi«. Uporabnik lahko naročilo ponovno zaključi z isto napotnico z metodo ReferralUsed (v2)/AppointmentRealisation (v3), vendar brez oznake ControlNotNeeded. V tem primeru napotnica ostane aktivna.

Če je napotnico centralni sistem zaključil zato, ker je bilo naročilo odpovedano zaradi neupravičenega razloga »Brez navedbe razlogov«, se napotnico lahko reaktivira s ponovno »odpovedjo« že odpovedanega naročila. Uporabnik lahko status napotnice spremeni v »Izdana« tako, da uporabi metodo CancelAppointmentForReferral (v2)/CancelAppointments (v3) z IDT-jem odpovedanega naročila, ob tem pa izbere ta razlog za preklic naročila:

  • »Reaktivacija napotnice znotraj 35 dni od datuma termina in v primeru neupravičenega razloga za preklic naročila«

Število reaktivacij napotnice ni omejeno, zato je določeno napotnico možno reaktivirati večkrat.

Izvajalec zdravstvene dejavnosti pri prvi odpovedi naročila nima na voljo zgoraj navedenega razloga za preklic naročila, ker je ta namenjen samo za reaktivacijo napotnice.

V lokalnih ambulantnih oz. bolnišničnih sistemih je potrebno uporabnikom omogočiti izbiro zgoraj navedenega razloga za ponovno odpoved naročila, tako da lahko spremenijo neupravičen razlog odpovedi naročila, s tem pa tudi reaktivirajo napotnico.