Pri receptih, ki so označeni z oznako “nujno“, je potrebno zagotoviti, da je mogoča izdaja zdravila v lekarni ne glede na to, ali farmacevt v tistem trenutku lahko dostopa do eRecepta ali ne, vendar pa je še vedno potrebno preprečiti zlorabo recepta in izdajo v dveh lekarnah. Zato je potrebno pri predpisu recepta z oznako »nujno« natisniti recept na papirni obrazec in pri izdaji zahtevati papirnati obrazec.
Predvideni pozitivni scenarij, ko vse deluje:
- Zdravnik predpiše e-recept in natisne papirni obrazec z oznako »nujno«. Farmacevt prebere podatke iz sistema in naredi izdajo. Papirni obrazec zadrži. V eRecept se zabeleži izdaja in elektronski recept je v stanju »porabljen«.
Predvideni negativni scenarij, ko eRecept v lekarni ne deluje:
- Zdravnik predpiše e-recept in stiska papirni obrazec z oznako “nujno”. Pacient gre v lekarno, kjer pa eRecept v tistem trenutku ne deluje. Kljub temu mu lekarna izda zdravilo, farmacevt pa zadrži papirnati obrazec. Poraba se zabeleži v sistem eRecept s časovnim zamikom, ko se povezava z eReceptom ponovno vzpostavi.
Papirnati obrazec je varovalo, ki poskrbi, da ne more priti do ponovne izdaje v drugi lekarni.
Dokler povezava z eReceptom ne deluje, ostaja elektronski recept v stanju »predpisan«. Lekarna potem, ko ponovno vzpostavi povezavo z eReceptom, pošlje podatke o izdaji v eRecept, s čemer uredi tudi stanje elektronskega zapisa.
Lekarnar mora v teh primerih ročno vnesti šifro ZP, sistem pa ga opozori, če tega ne stori (opozorilo, če je recept označen kot »nujno«). Najkasneje ob koncu izmene (oz. ko se eRecept vzpostavi) mora farmacevt podpisati vse čakajoče izdaje za pošiljanje v eRecept.
Vzroki, zakaj lekarna ali zdravnik ne more dostopati do eRecepta, so lahko lokalni:
- Ni internetne povezave
- Delovna postaja uporabnika ne deluje
- Zaledna aplikacija ne deluje
Reševanje teh težav je v domeni lokalnega skrbnika sistema oz. ponudnika povezave.
Vzroki, zakaj lekarna ali zdravnik ne more dostopati do eRecepta, so lahko povezani z nedelovanjem centralne infrastrukture. Reševanje teh težav je v domeni eZdravja.
Možni scenariji:
- Zdravnik nima povezave do sistema eRecept. Zdravnik predpiše zdravilo na papirnati recept brez vpisa v eRecept. V lekarni imajo dostop do sistema eRecept. Lekarna izda zdravilo in v eRecept zapiše izdajo brez e-predpisa. Scenarij je identičen scenariju, ko zdravnik ne uporablja sistema eRecept.
- Zdravnik in lekarna nimata povezave do sistema eRecept. Zdravnik predpiše zdravilo na papirnati recept brez vpisa v eRecept. V lekarni nimajo dostopa do sistema eRecept. Lekarna izda zdravilo na podlagi papirnega obrazca in izdajo zabeleži v lokalni sistem. Ko se povezava z eReceptom v lekarni spet vzpostavi, se izvede asinhrono pošiljanje podatkov o izdajah iz lokalnega sistema v eRecept.
- Zdravnik ima povezavo do sistema eRecept, lekarna pa ne. Zdravnik predpiše zdravilo v eRecept. V lekarni nimajo dostopa do sistema eRecept. Lekarna ne more dostopati do podatkov o predpisu in zdravila ne sme izdati. Če gre za nedelovanje lokalnega sistema, se pacienta usmeri v drugo lekarno. Če gre za nedelovanje centralnega sistema eRecept, pa pacienta prosimo, da počaka do ponovnega delovanja sistema.
- Zdravnik ima povezavo do sistema eRecept, lekarna pa v trenutku obiska pacienta ne. Zdravnik predpiše zdravilo v eReceptu in ga označi z oznako »nujno«. V lekarni nimajo dostopa do sistema eRecept, zato lekarna ne more dostopati do podatkov o predpisu. Lekarna izda zdravila na podlagi papirnatega obrazca z oznako »nujno« (farmacevt v lokalni sistem prepiše tudi številko eRecepta – ZP). Podatki se v tem primeru zapišejo v vrsto za pošiljanje, najkasneje ob koncu izmene (sicer pa takoj, ko začne eRecept iz lekarne ponovno delovati) pa farmacevt podpiše vse recepte, ki se pošljejo v eRecept.
Vse lekarne v Sloveniji so vključene v sistem eRecept z vsemi delovnimi postajami, kjer lahko prevzamemo zdravilo, predpisano na recept. Vsi zdravniki, razen v posebnih primerih, uporabljajo eRecept. V primeru vpisa v eRecept zdravniki ne tiskajo kopij elektronskih receptov na papirnatih obrazcih. Izjema so nujni recepti, kjer zdravnik izdela tako elektronski kot papirnati recept in mora pacient v lekarni predložiti tudi papirnati recept. V nekaterih primerih (npr. obiski na domu, osebni recepti) zdravnik napiše samo papirnati recept.
Predpisovanje receptov z oznako »nujno« v elektronski obliki in na papirnati obrazec zagotovi, da bo pacient lahko dvignil nujno potrebno zdravilo tudi v primeru nedelovanja eRecepta v trenutku, ko je prišel ponj v lekarno.
Pri obnovljivih e-receptih lahko pacient ponovne izdaje zdravila prevzame v različnih lekarnah.
Uporabniki eRecepta so zdravniki, farmacevti in pacienti.
Rešitev elektronskega predpisovanja in elektronske izdaje zdravil (krajše eRecept) podpira celoten proces predpisovanja in izdaje zdravil na zelenem in belem receptu, ki se je včasih izvajala v papirni obliki na primarni in sekundarni ravni zdravstvenih storitev. Podpora pri odločanju in poizvedba po interakcijah med zdravili je narejena kot dodatni del rešitve in je enako implementirana tako za predpisovalce kot tudi izdajatelje zdravil. Rešitev zdravniku omogoča izdelavo elektronskega recepta, ki je elektronsko podpisan in po varni poti poslan v sistem, od koder ga pridobi farmacevt v lekarni ob izdaji zdravila na zahtevo pacienta.
Aplikacija eKnjiga ne deluje ali pa do nje nimate dostopa.
- Preverite dostop do spletnega naslova http://eknjiga.ezdrav.si. Če dostop do naslova ni mogoč, preverite dostop do strežnika prek naslova IP 172.29.208.37. Če dostop prek naslova IP deluje, prek oznake URL pa ne, je težava v strežniku DNS.
- Če dostop prek naslova IP ne deluje, je lahko težava v povezavi do aplikacijskega strežnika eKnjige. Preverite, ali ima računalnik neoviran omrežni dostop do strežnika prek vrat 443 po varnem protokolu https.
Preverite, ali ste pravilno vnesli elektronski naslov. Če je naslov pravilen, morda poštni strežnik ne dovoli prejemanja sporočil pošiljatelja. Preverite nastavitve poštnega strežnika. Prav tako preverite mapo za nezaželena e-poštna sporočila.