Reševanje težav z dostopom do zVEM za fizične osebe v primeru težav z odjemalskim potrdilom

Nekateri končni uporabniki imajo težave z dostopom do portala zVEM. Pogosto je vzrok odsotnost odjemalskega potrdila.

Ob taki težavi se lahko najprej preveri stanje pošiljanja odjemalskega digitalnega potrdila za tiste, ki prijavljajo težave s prijavo v zVEM:

Prvi korak:

  1. Preverite delovanje na naslovu https://storitve.ezdrav.si/servis/preveriDostopnost, in centru za pomoč uporabnikom posredujte rezultat preizkusa.
  2. Predlagamo tudi, da delovanje preizkusite v različnih brskalnikih.

Če je vsebina SSL_CLIENT_CERT: <vrednost> prazna, to pomeni, da uporabnikov sistem ne posreduje kvalificiranega digitalnega potrdila.

Drugi korak (če je vrednost SSL_CLIENT_CERT prazna, ali če je prisotna napaka, da ni bilo posredovano odjemalsko potrdilo):

  1. Preverite veljavnost digitalnega potrdila, ali je morda poteklo.
  2. Če je potrdilo veljavno, preverite delovanje dostopa z digitalnim potrdilom v drugem brskalniku.
  3. Če dostop do zVEM še vedno ne deluje, preverite delovanje dostopa z digitalnim potrdilom v drugem računalniku.
  4. Preverite delovanje dostopa z digitalnim potrdilom do drugih javnih storitev z istim digitalnim potrdilom

Če uporabljate rešitev za napredno zaščito spletnih mest kot je na primer »Avast Web shield« morate med izjeme dodati naslov https://zvem.ezdrav.si in https://storitve.ezdrav.si.

Zakaj med svojimi dokumenti vidim izvid specialističnega pregleda, ne vidim pa laboratorijskega izvida ali izvida ultrazvočne preiskave?

V CRPP se v največjem obsegu zbirajo ambulantni izvidi in odpustna pisma. Posebni tipi izvidov, kot so npr. laboratorijski izvidi, pa so še v fazi uvajanja. Tovrstni izvidi nastajajo v specializiranih lokalnih informacijskih sistemih, ki večinoma še niso povezani s CRPP. Možno je, da izvajalec zdravstvene dejavnosti posreduje ambulantne izvide, ne pa tudi laboratorijskih izvidov in izvidov ultrazvočnih preiskav.

Kateri izvajalci zdravstvene dejavnosti posredujejo podatke v CRPP?

Podatke posreduje večina zdravstvenih domov in bolnišnic, slabša pa je vključenost zasebnikov. Posredovanje v CRPP je obveznost vseh izvajalcev zdravstvene dejavnosti, vendar nekateri podatkov še vedno ne posredujejo ali pa jih posredujejo v manjšem obsegu, kot bi pričakovali glede na njihovo dejavnost. Za informacije, zakaj konkretni dokumenti  niso na voljo, se obrnite na izvajalca zdravstvenih dejavnosti, kjer ste bili obravnavani.

Menim, da so moji podatki v CRPP, ki jih vidim na portalu zVEM, pomanjkljivi oz. napačni. Na koga naj se obrnem?

Če potrebujete osnovne podatke o tem, ali je zdravstvena ustanova vključena v CRPP oz. ali v splošnem posreduje podatke v CRPP, se lahko obrnete na Center za pomoč uporabnikom eZdravja.

Če imate vprašanja o konkretnih podatkih v zvezi z vašim zdravstvenim stanjem, se obrnite na izvajalca zdravstvene dejavnosti, kjer ste bili obravnavani. NIJZ kot upravljavec eZdravja nima pooblastil za vpogled v vaše zdravstvene podatke, zato ne more presojati o njihovi pravilnosti oz. pomanjkljivosti.

Kdo ima vpogled v CRPP?

Zdravnik lahko v skladu s pooblastili v okviru zdravstvene oskrbe pacienta vpogleduje, pridobiva in uporablja zdravstveno dokumentacijo pacienta v CRPP na podlagi:

  • pacientove privolitve
    • izjave o izbiri izbranega osebnega zdravnika
    • napotne listine

Poleg zdravnikov imajo v skladu s pooblastili pravico vpogleda tudi klinični psihologi.
Pravice dostopa so omejene tudi časovno, in sicer na največ 45 dni po prenehanju napotne listine ali pacientove privolitve.  Zdravnik torej sme vpogledovati v dokumentacijo samo, če je pacientov izbrani osebni zdravnik,  če je pacient k njemu napoten oz.  če  ima posebno pooblastilo, ki ga podpiše pacient sam.

Zdravstveni delavci (poleg zdravnikov so to medicinske sestre, fizioterapevti …) lahko v okviru obravnave pacienta vpogledujejo v podatke, zbrane v Povzetku podatkov o pacientu, v kolikor pacient tega ne prepove.

Pacient lahko vpogleduje v svoje podatke preko portala zVEM.  Starši lahko preko portala zVEM vpogledujejo v podatke otrok do njihovega 15. leta.

Kateri zdravstveni delavci imajo vpogled v CRPP in pod kakšnimi pogoji?

CRPP ima vgrajene privzete omejitve dostopa v skladu s Pravilnikom o pooblastilih za obdelavo podatkov v Centralnem registru podatkov o pacientih.

Dostop do dokumentacije (izvidov in odpustnih pisem) imajo zgolj zdravniki, pri čemer so v sistem vgrajene še nadaljnje omejitve glede na vrsto zdravstvene dejavnosti. Neomejen dostop ima zgolj pacientov izbrani osebni zdravnik. Ostali zdravniki imajo dostop na podlagi veljavne napotnice ali pacientove privolitve. Pravice dostopa so omejene tudi časovno, in sicer na največ 45 dni po prenehanju napotnice ali pacientove privolitve.

Posebna kategorija podatkov je »Povzetek podatkov o pacientu«. Povzetek je dostopen vsem zdravstvenim delavcem pod pogojem, da pacient tega ne prepove.

Ali medicinska sestra lahko prebere moj izvid v CRPP?

Ne, medicinske sestre lahko preberejo samo vaš povzetek, ki vsebuje najosnovnejše podatke o zdravstvenem stanju (npr. cepljenja, alergije, rezultate testov na COVID-19 ipd.). Izvid lahko prebere zgolj zdravnik.