eTriaža prinaša razvoj skupin določil nujnosti, zmanjšuje napake pri triažnem postopku z manjšim številom administrativnih napak, omogoča spremljanje dela, predvsem pa prinaša večjo varnost pacientov.
Archives: FAQ
eTriaža
eTriaža je informacijska podpora za triažni postopek v zdravstvenih domovih in bolnišnicah. Z uporabo manchestrskega triažnega postopka in urejanjem čakalnih seznamov pacientov s prioriteto obravnave na podlagi triažnega postopka zmanjšuje tveganja za paciente v primerih, ko zaradi velikega števila pacientov zdravstveno osebje ne zmore sprotne obravnave vseh pacientov. Po končanem postopku eTriaže je pacient uvrščen na čakalni seznam posameznega izvajalca, ki ima možnost razvrščanja pacientov po statusih obravnave, kot so čakanje, laboratorijski izvidi in podobno.
Na kakšen način lahko prepovem vpogled v svoj »Povzetek podatkov o pacientu«?
Pacient lahko odda prepoved vpogleda v »Povzetek podatkov o pacientu« preko portala zVEM. Prepoved se lahko nanaša na posameznega izvajalca zdravstvene dejavnosti (ustanovo, pravno osebo) ali na vse izvajalce. Prepovedi ni mogoče podati za posameznega zdravstvenega delavca. Vsi zdravstveni delavci v ustanovi, za katero je podana prepoved, ne bodo videli pacientovih zapisov o boleznih, cepljenjih, alergijah, kirurških posegih in izdanih zdravilih.
V razdelku “Moji dokumenti” izberite “Izdelava novih dokumentov” in “Izdelaj dokument”.
Če želite podati prepoved samo za določenega izvajalca zdravstvene dejavnosti (pravno osebo), v spustni seznam vtipkajte del imena, da poiščete izvajalca.
Če želite prepoved podati vsem, izberite “Vsi izvajalci”.
Kje lahko pridobim kvalificirana digitalna potrdila SiGEN-CA in SiGOV-CA?
Kvalificirana digitalna potrdila SiGEN-CA in SiGOV-CA lahko posamezniki, pravne osebe in državni organi pridobijo na naslovu SI-TRUST Državni center za storitve zaupanja.
Oddaja vloge v varnostno shemo ni uspela. Razpoložljivi certifikati niso prikazani.
Če se ob vstavljeni profesionalni kartici na spletni strani ne prikažejo razpoložljivi certifikati, je vzrok težave v lokalnem informacijskem sistemu. Svetujemo, da se uporabnik obrne na pooblaščenega informatika, ki bo težavo odpravil v lokalnem informacijskem sistemu.
Če so nastavitve v lokalnem informacijskem sistemu posodobljene, in so prikazani razpoložljivi certifikati, vloge pa ni mogoče oddati, se obrnite na center za pomoč uporabnikom eZdravja.
Na profesionalni kartici (številka kartice 12345678) uporabnik potrebuje pooblastila za branje e-napotnic za storitev eNaročanja. Na ZZZS so uporabnika napotili na skrbnike varnostne sheme. Uporabnika zanima, kakšen je postopek za registracijo.
Za branje prve strani e-napotnice uporabnik potrebuje vsaj vlogo sestre (administratorja) zdravstvene ustanove. Pridobitev tega pooblastila je potrebno urediti ročno preko portala Varnostne sheme. Preostala pooblastila se uredijo samodejno na podlagi vpisanih zaposlitev v RIZDDZ.
Na portalu varnostne sheme (https://euez.ezdrav.si/VS.web/) uporabnik mora oddati prošnjo za vlogo SESTRA (ADMINISTRATOR) ZDRAVSTVENE USTANOVE tako, da uporabi profesionalno kartico.
Ko bo prošnja oddana, bo nadzornik varnostne sheme pri zdravstveni ustanovi dobil obvestilo, in nato potrdil vlogo. Nadzornik ustanove se v varnostno shemo prijavi s svojo profesionalno kartico oz. digitalnim potrdilom, mora pa imeti dodeljena ustrezna pooblastila.
Kako ustrezna oseba v zdravstveni ustanovi dobi pooblastila za nadzornika varnostne sheme?
Postopek za nadzornika varnostne sheme je podoben postopku za oddajo vloge za dodeljevanje pravic v varnostni shemi.
Oseba, ki bo pooblaščena kot nadzornik varnostne sheme, se s svojim digitalnim potrdilom prijavi v spletno stran https://euez.ezdrav.si/VS.web/ in pod rubriko VS izbere vlogo VS_NADZORNIK_ORGANIZACIJE.
Večina podatkov bo samodejno izpolnjena s pomočjo digitalnega potrdila. Potrebno je izbrati še tip organizacije in pa samo organizacijo.
Poleg elektronske vloge je potrebno oddati tudi pisno vlogo.
Obrazec za pisno vlogo je na voljo na naslovu: https://ezdrav.si/storitve/varnostna-shema/ v razdelku “Zdravstveni delavci”. Izberite »Obrazec za vpis pooblastil za nadzornika (prvi korak pri postopku za pridobitev pravic nadzornika)«.
Pisno vlogo posredujte na naslov Nacionalni inštitut za javno zdravje (za eZdravje), Trubarjeva cesta 2, 1000 Ljubljana. Potrebno je izpolniti vsaj prvo, drugo in četrto tabelo (podatki o izvajalcu zdravstvene dejavnosti, podatki o nadzornikih, podatki o zakonitem zastopniku) ter dodati podpise in žig, kjer je to označeno. Četrto tabelo izpolnite, če želite odvzeti pooblastila obstoječim nadzornikom.
Kdo potrjuje vloge v varnostni shemi?
Vlogo za dodelitev pravic potrdi nadzornik zdravstvene ustanove, ki je bil potrjen s strani NIJZ. Vsaka zdravstvena ustanova bi morala imeti svojega nadzornika. Določitev nadzornika varnostne sheme je v domeni organizacije.
Zdravnik nima pooblastil za izdajanje e-recepta.
Zdravnik za uporabo eRecepta in izdajanje e-recepta potrebuje pooblastilo v varnostni shemi. Pooblastila se pridobijo trajno z vpisom zaposlitve v register RIZDDZ ali začasno s strani nadzornika ustanove za varnostno shemo.
Varnostna shema je dostopna na povezavi: https://euez.ezdrav.si/VS.web/. Za prijavo je potrebno digitalno potrdilo, ki ga imajo zdravniki ali farmacevti na profesionalni kartici.
Lokalna informacijska rešitev, ki uporablja knjižnico IK (IKLib) za komunikacijo s centralnim delom rešitve eRecept, ne more vzpostaviti povezave.
Do te napake pride, kadar lokalna informacijska rešitev ne uspe vzpostaviti varne seje s strežnikom zaradi težav, povezanih z digitalnim potrdilom zdravstvenega delavca. Preveriti je potrebno naslednje:
- Ali je kvalificirano digitalno potrdilo (KDP), v primeru, da je potrdilo na profesionalni kartici, odklenjeno?
V upravitelju kartičnih potrdil je potrebno preveriti, ali je kvalificirano digitalno potrdilo aktivirano in odklenjeno.
- Ali je digitalno potrdilo, ki se uporablja za prijavo v rešitev eRecepti, še veljavno?
Veljavnost digitalnega potrdila je možno preveriti tako, da v brskalniku Internet Explorer odprete »Internetne možnosti« (Internet Options), v zavihku »Vsebina« (Content) kliknete gumb »Certifikati« (Certificates), odprete seznam digitalnih potrdil in dvakrat kliknete izbrani certifikat, da preverite obdobje veljavnosti certifikata. V drugih brskalnikih poiščite seznam digitalnih potrdil na ustreznem mestu in preverite veljavnost.
Če digitalno potrdilo ni več veljavno, je potrebno pridobiti novo potrdilo in ga namestiti. Ob prijavi v rešitev eRecept je potrebno izbrati novo, veljavno potrdilo.
- Ali obstaja veljaven zasebni ključ za digitalno potrdilo, ki se uporablja za prijavo v rešitev eRecept?
Obstoj zasebnega ključa je možno preveriti tako, da v brskalniku Internet Explorer odprete »Internetne možnosti« (Internet Options), v zavihku »Vsebina« (Content) kliknete gumb »Certifikati« (Certificates), odprete seznam digitalnih potrdil in dvakrat kliknete izbrani certifikat, da preverite obstoj zasebnega ključa. Če je pod obdobjem veljavnosti prikazano spodnje obvestilo, potem je zasebni ključ na voljo.
»You have a private key that corresponds to this certificate.«
Če zasebni ključ ni na voljo, potem digitalno potrdilo odstranite in ga ponovno uvozite. Če digitalno potrdilo uvažate iz datoteke, bodite pozorni na to, ali datoteka vsebuje tudi zasebni ključ.
- Ali je bilo vneseno pravilno geslo oz. koda PIN?
Če uporabljate digitalno potrdilo, zaščiteno z geslom ali kodo PIN, preverite, ali ste geslo vpisali pravilno. Vnos kode PIN v čitalec pametnih kartic je časovno omejen.