Kako lahko pacient preveri točnost svojih kontaktnih podatkov?

Pacient lahko pri osebnem zdravniku preveri točnost svojih kontaktnih podatkov, kot so naslov, mobilna telefonska številka ali naslov elektronske pošte. V primeru spremembe kontaktnih podatkov, ali pa če so le-ti neveljavni ali manjkajoči, je osebni zdravnik tisti, ki lahko podatke posodobi v lokalnem informacijskem sistemu.

Pacient lahko preveri svoje kontaktne podatke tudi na potrdilu o izdani e-napotnici. Pomembno je, da so kontaktni podatki točni, ker se uporabljajo za obveščanje pacienta o naročenem terminu.

Ali mi zdravnik lahko napiše tudi papirnato napotnico?

Po veljavni zakonodaji je izdaja e-napotnice obvezna. Le v izjemnih primerih, npr. ob motenem delovanju storitve eNaročanja, lahko izvajalec izda tudi papirnato napotnico.

V primeru napotnic s stopnjo nujnosti »nujno«, mora zdravnik zaradi varnosti pacienta obvezno poleg e-napotnice izdati tudi papirnato napotnico.

Papirnato napotnico zdravnik izda tudi v primeru hišnega obiska pri pacientu.

Veljavnost izdane papirnate napotnice je sicer popolnoma enakovredna elektronski. Papirnato napotnico je izbranemu specialistu potrebno predložiti osebno ali po pošti.

Kje lahko dobim pomoč in več informacij o eNaročanju?

Za pomoč in dodatne informacije o sistemu eNaročanja in drugih storitvah eZdravja se lahko obrnete na center za pomoč uporabnikom eZdravja.

Kontaktni podatki centra:

  • brezplačna telefonska številka: 080 24 45
  • spletni portal: https://podpora.ezdrav.si
  • elektronski poštni naslov: podpora@ezdrav.si

Kako lahko izvajalec zdravstvene dejavnosti obvesti pacienta o naročenem terminu?

Kontaktni podatki pacienta, kot so naslov, mobilna telefonska številka in naslov elektronske pošte, so zabeleženi v lokalnem informacijskem sistemu pri njegovem osebnem zdravniku.

Med pripravo e-napotnice se pacientovi kontaktni podatki iz lokalnega informacijskega sistema prepišejo na e-napotnico. Napotovalec lahko na e-napotnici spremeni nekatere kontaktne podatke, na primer mobilno telefonsko številko ali naslov elektronske pošte.

Izvajalec zdravstvene dejavnosti, pri katerem je pacient naročen na zdravstveno storitev, lahko pacientove kontaktne podatke uporabi za obveščanje o terminu storitve, in za pošiljanje drugih obvestil, kot je na primer obvestilo o odpovedi ali zamenjavi termina.

Kdaj pride do spremembe stopnje nujnosti in triaže napotnice?

Pri uvrščanju v čakalni seznam se upošteva stopnja nujnosti, ki je zapisana na e-napotnici, oziroma stopnja nujnosti, določena pri triaži e-napotnice, ki jo opravi izvajalec zdravstvene storitve (le na podlagi dokumentacije ali podatkov, ki so navedeni na e-napotnici). Če se stopnja nujnosti, navedena na e-napotnici, in stopnja nujnosti, ki se ugotovi ob triaži, razlikujeta, velja stopnja nujnosti, ki se ugotovi ob triaži.

Kaj če izvajalca zdravstvene dejavnosti, kamor bi se želel naročiti, ni na seznamu izvajalcev, ki neko storitev opravljajo?

Če pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti znaša čakalna doba na izbrano zdravstveno storitev več kot 7 let, ta izvajalec ne bo prikazan na seznamu izvajalcev, ki opravljajo to storitev.

Možno je, da izvajalec storitve, na katero ste napoteni, res ne opravlja.

Morda izvajalec, zaradi kakršnih koli vzrokov, podatkov o storitvi še ni posredoval v centralni sistem eNaročanja.

Mogoče pa je tudi, da zaradi tehničnih težav izvajalec podatkov le trenutno ne more posredovati v eNaročanje.

V vseh teh in podobnih primerih vam svetujemo, da se obrnete neposredno na izvajalca zdravstvene dejavnosti.

Nekateri termini, ki so prikazani na straneh eNaročanja, so napačni. Kako to? Komu lahko sporočim ugotovljene nepravilnosti?

Vsi podatki o prvih prostih terminih in čakalnih dobah, ki so prikazani na spletnih straneh eNaročanja, so taki, kot so jih posredovali izvajalci zdravstvene dejavnosti. Ti so za pravilnost podatkov tudi odgovorni.

Če menite, da vam je izvajalec zdravstvene dejavnosti ponudil termin, ki se ne ujema s terminom, objavljenim na spletnih straneh eNaročanja, se obrnite na Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije.

Ali lahko eNaročanje uporabljam tudi za otroka?

Starši imajo vpogled v otrokove zdravstvene podatke prek portala zVEM na naslovu https://zvem.ezdrav.si do otrokovega dopolnjenega 15. leta starosti. Na portalu so prikazane otrokove e-napotnice in naročeni termini zdravstvenih storitev.

Po dopolnjenem 15. letu pa otrok lahko na upravni enoti odda vlogo za izdajo brezplačnega kvalificiranega digitalnega potrdila, s katerim se lahko registrira na portalu zVEM.