Uporabnik si zahtevo za pravice do IPPO aplikacije uredi sam, nato pa vlogo potrdi nadzornik varnostne sheme v njegovi organizaciji, ki potrjuje vloge za vpis v varnostno shemo.
POSTOPEK UPORABNIKA:
- Z uporabo certifikata odpre povezavo
- Na vmesniku, pod razdelkom IPPO, izbere željeno vlogo:
OPOZORILA:
- Vsak uporabnik ima lahko le eno vlogo!
- Uporabnik, ki bo izvajal vpis ostalih uporabnikov v IPPO aplikacijo, mora NUJNO imeti vlogo IPPO_KOORDINATOR (tudi če je vodja CKZ)!
- Uporabniki, ki izvajajo prenos delavnic v obračun, morajo imeti dodatno še vlogo IPPOWS_DELAVNICE.

- Uporabnik izpolni svoje podatke in potrdi vnos z »Vloži prošnjo«

- Nato se potrdi še z gumbom »Vloži prošnje za dodelitev pravic«

- Na delovno postajo je potrebno namestiti gonilnik in programsko opremo Classic Client, ki se ju dobi na naslednjih naslovih:
http://www.zzzs.si/zzzs/info/egradiva.nsf/o/97BA20DBB91C1A42C1257C5A004BFF04
http://www.zzzs.si/zzzs/info/egradiva.nsf/o/A48C0C0C05D94514C1257D79002AB76D?OpenDocument
- Na delovno postajo je potrebno namestiti brskalnik Firefox (https://www.mozilla.org).
- V nastavitvah brskalnika je potrebno dodati čitalec kartic kot PKCS#11 modul. To storite po opisanem postopku:
- V Firefox odprite Options, kliknite na Privacy & Security

- Kliknite gumb Security Devices

- V novem oknu kliknite gumb »Load«. Odpre se okno:

Module Name: Gemalto PKSC#11 Module
Module filename: C:\Program Files\Gemalto\Classic Client\BIN\gclib.dll
Oziroma izberite pravo pot do gclib.dll knjižnice, če ste Classic Client namestili drugam.
Da si lahko uredite dostop do IPPO, potrebujete naslednje:
- Profesionalno kartico ZZZS ali drugo ustrezno kvalificirano digitalno potrdilo (SIGEN-CA, AC-NLB, HALCOM-CA, POŠTAR-CA, SIGOV-CA), ki mora biti vpisano v varnostno shemo.
- V primeru uporabe profesionalne kartice ZZZS, morate do aplikacije dostopati s pravilno nastavljenim Firefox brskalnikom.
- Urejene vloge za IPPO aplikacijo v varnostni shemi.
- Vpis izvajalca v IPPO aplikacijo.
Naslov za dostop do IPPO aplikacije je: https://ippo.ezdrav.si/ippo
Ob dostopu do IPPO aplikacija zahteva prijavo s certifikatom. V kolikor za dostop do IPPO uporabljate ZZZS profesionalno kartico, na čitalcu najprej vnesete PIN – vtipkajte PIN kodo kartice in pritisnite zelen gumb (vnos PIN pri drugih ustreznih kvalificiranih digitalnih potrdilih ni potreben), nato v brskalniku izberite pravi certifikat (če jih imate več). Seveda pa morate imeti prej urejene vse pravice na varnostni shemi in pa biti vpisani kot izvajalec tudi v IPPO aplikacijo.
Takoj po opravljenem cepljenju zdravnik vpiše podatke o opravljenih cepljenjih in zaščiti s specifičnimi imunoglobulini v elektronski računalniški sistem, ki je v zdravstveni ustanovi v uporabi za beleženje podatkov o obravnavani osebi, zdravstvenih posegov in storitev (tako tistih, ki jih plača ZZZS, kot tudi samoplačniških). Podatki o opravljenih cepljenjih se nato prepišejo v Povzetek podatkov o pacientu in prenesejo v Register cepljenih oseb in neželenih učinkov po cepljenju (eRCO).
Zdravnik ima možnost, da za osebo, ki je prišla na cepljenje, vpogleda v zgodovino predhodnih cepljenj (cepilni status osebe), ki so zapisana v Povzetku podatkov o pacientu in so bila vnesena tudi v eRCO, pri kateremkoli zdravniku kjerkoli v Sloveniji. Če se cepljena oseba oglasi pri zdravniku zaradi neželenih učinkov po cepljenju, je informacija o predhodnih cepljenjih zdravniku na voljo.
Zdravnik posreduje podatke o neželenih učinkih po cepljenju v Register cepljenih oseb in neželenih učinkov po cepljenju takoj po obravnavi osebe, pri kateri se je neželeni učinek pojavil. Prijava neželenega učinka (učinkov) se mora, če je le mogoče (cepljenje je bilo opravljeno v RS; cepljenje je bilo opravljeno v času, ko je eRCO že obstajal), vezati na opravljeno cepljenje, ki je že zavedeno v Povzetku podatkov o pacientu in v eRCO.
Če želite podatke o cepljenju sporočati v eRCO, se morate najprej priklopiti v omrežje zNET. Za priklop se obrnite na Center za pomoč uporabnikom eZdravja na podpora at ezdrav.si.
Poleg dostopa do omrežja zNET, morate imeti še primerno programsko opremo (lokalni informacijski sistem, ambulantni program) za pošiljanje podatkov v eRCO in veljavno digitalno kvalificirano potrdilo. Vse infomacije lahko dobite pri obstoječem ponudniku vašega lokalnega informacijskega sistema (ambulantnega programa) ali pa se pozanimate pri dobaviteljih programske opreme za ambulante. Ponudniki vam morajo zagotoviti program za vodenje ambulatne dejavnosti in tehnično tudi pošiljanje podatkov o cepljenju v eRCO.
Pravna oseba mora pridobiti veljavno certificirano digitalno potrdilo SIGEN-CA (https://www.si-trust.gov.si/sl/) ali potrdilo drugega overitelja (POŠTA®CA, Halcom, AC-NLB …). Vsaka pravna oseba mora imeti svoje digitalno potrdilo. Potrdilo je potrebno obnoviti po določenem obdobju, npr. 5 let, zato bodite pozorni, kdaj poteče veljavnost.
Priklop enega računalnika lahko izvedete z uporabo aplikacije za VPN CiscoAnyConnect, ki računalnik priklopi v omrežje zNET. Vsak računalnik se priklaplja posebej prek varne povezave VPN v omrežje zNET. Postopek ni samodejen in ga je potrebno izvesti vsak dan posebej za vsak računalnik. Priklop je časovno omejen, in ko čas poteče, je potreben ponoven priklop.
Če imate več računalnikov oz. večje računalniško omrežje v katerem delate z ambulantnim programom na isti lokaciji, lahko to storite tudi tako, da kupite usmerjevalnik zNET ali storitev priklopa najamete pri ponudnikih omrežja zNET. V tem primeru so vsi računalniki v omrežju neprestano povezani v zNET, in ne potrebujete ročnih priklopov. Če imate/boste imeli ambulantni program v strežniku, se o najboljšem načinu priklopa v zNET posvetujte z obstoječim ali novim ponudnikom programske opreme.
Ko boste enkrat povezani v omrežje zNET, morate imeti še primerno programsko opremo (ambulantni/bolnišnični program) za pošiljanje in dostop do podatkov v eRCO. Trenutno je dostop do eRCO omogočen s programsko opremo podjetij Comtrade, DSvet, Infonet, LIST, Nova vizija in Pinna. Ponudniki programske opreme vam morajo zagotoviti program za ambulantno dejavnost in tehnično tudi pošiljanje/dostop do podatkov o cepljenju v eRCO.
IPPO je Informacijska podpora preventivnih obravnav, namenjena Centrom za krepitev zdravja (CKZ).
Program integrirane preventive kroničnih nenalezljivih bolezni (KNB) in zmanjšanja neenakosti v
zdravju (Preventivni program) pri odraslih je namenjen izboljšanju zdravja odraslih prebivalcev
Slovenije.
V okviru Preventivnega programa v centrih za krepitev zdravja (CKZ) poteka obravnava odraslih oseb z
vedenjskimi, biološkimi in psihosocialnimi dejavniki tveganja, oseb, ogroženih za razvoj KNB in oseb z
že prisotno KNB. Aktivnosti CKZ obsegajo izvajanje nemedikamentoznih delavnic (NMD ) v okviru
Programa za krepitev zdravja, individualnih nemedikamentoznih obravnav (NMO), ter aktivnosti za
udejanjanje javnozdravstvenih ciljev v lokalnih skupnostih.
Za napotnice s stopnjo nujnosti »redno« in »hitro« veljajo ta pravila:
- Pacient lahko sam odpove termin prek portala zVem https://zvem.ezdrav.si/ ali spletne strani https://narocanje.ezdrav.si/.
- Pacient lahko z upravičenim razlogom večkrat odpove termin in se ponovno naroči.
- Pacient lahko odpove termin brez navedbe razloga najkasneje 10 dni pred terminom, vendar le enkrat za eno napotnico. Če to stori še drugič, bo napotnica preklicana, pacient pa bo potreboval novo napotnico.
- Če pacient neupravičeno odpove termin manj kot 10 dni pred terminom, bo napotnica preklicana, pacient pa bo potreboval novo napotnico.
- Če pacient odpove termin, se mora ponovno naročiti v roku 3 dni.
Za napotnice s stopnjo nujnosti »zelo hitro« pa dodatno veljajo še ta pravila:
- Če pacient kadar koli neupravičeno odpove termin, bo napotnica preklicana, pacient pa bo potreboval novo napotnico.
- Ostalo velja tako, kot pri rednih in hitrih napotnicah.
Naročanje ni potrebno za napotnice s stopnjo nujnosti »nujno«.
- Napotnica »zelo hitro« se lahko predloži v sedmih dneh, hitro in redno pa v 21 dneh.
- Rok za zamenjavo izvajalca zdravstvene dejavnosti je pet dni.
Proste termine pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti si lahko ogledate na spletnih straneh https://cakalnedobe.ezdrav.si ali https://zvem.ezdrav.si.
Kaj se zgodi, če pacient pri odpovedi naročila na seznamu razlogov izbere “Brez navedbe razlogov”?
Če napotnica ima stopnjo nujnosti “redno” ali “hitro”:
– Pacient lahko enkrat neupravičeno (brez navedbe razlogov) odpove naročilo do 10 dni pred terminom.
– Če pacient drugič neupravičeno (brez navedbe razlogov) odpove naročilo do 10 dni pred terminom, bo naročilo odpovedano, napotnica pa preide v stanje “neizkoriščena”.
– Če pacient neupravičeno (brez navedbe razlogov) odpove naročilo manj kot 10 dni pred terminom, bo naročilo odpovedano, napotnica pa preide v stanje “neizkoriščena”.
Če napotnica ima stopnjo nujnosti “zelo hitro”:
– Če pacient neupravičeno (brez navedbe razlogov) odpove naročilo ne glede na to, koliko je dni pred terminom, bo naročilo odpovedano, napotnica pa preide v stanje “neizkoriščena”.