Kako ustrezna oseba v zdravstveni ustanovi dobi pooblastila za nadzornika varnostne sheme?

Postopek za nadzornika varnostne sheme je podoben postopku za oddajo vloge za dodeljevanje pravic v varnostni shemi.

Oseba, ki bo pooblaščena kot nadzornik varnostne sheme, se s svojim digitalnim potrdilom prijavi v spletno stran https://euez.ezdrav.si/VS.web/ in pod rubriko VS izbere vlogo VS_NADZORNIK_ORGANIZACIJE.

Večina podatkov bo samodejno izpolnjena s pomočjo digitalnega potrdila. Potrebno je izbrati še tip organizacije in pa samo organizacijo.

Poleg elektronske vloge je potrebno oddati tudi pisno vlogo.

Obrazec za pisno vlogo je na voljo na naslovu: https://ezdrav.si/storitve/varnostna-shema/ v razdelku “Zdravstveni delavci”. Izberite »Obrazec za vpis pooblastil za nadzornika (prvi korak pri postopku za pridobitev pravic nadzornika)«.

Pisno vlogo posredujte na naslov Nacionalni inštitut za javno zdravje (za eZdravje), Trubarjeva cesta 2, 1000 Ljubljana. Potrebno je izpolniti vsaj prvo, drugo in četrto tabelo (podatki o izvajalcu zdravstvene dejavnosti, podatki o nadzornikih, podatki o zakonitem zastopniku) ter dodati podpise in žig, kjer je to označeno. Četrto tabelo izpolnite, če želite odvzeti pooblastila obstoječim nadzornikom.

Kdo potrjuje vloge v varnostni shemi?

Vlogo za dodelitev pravic potrdi nadzornik zdravstvene ustanove, ki je bil potrjen s strani NIJZ. Vsaka zdravstvena ustanova bi morala imeti svojega nadzornika. Določitev nadzornika varnostne sheme je v domeni organizacije.

Zdravnik nima pooblastil za izdajanje e-recepta.

Zdravnik za uporabo eRecepta in izdajanje e-recepta potrebuje pooblastilo v varnostni shemi. Pooblastila se pridobijo trajno z vpisom zaposlitve v register RIZDDZ ali začasno s strani nadzornika ustanove za varnostno shemo.

Varnostna shema je dostopna na povezavi: https://euez.ezdrav.si/VS.web/. Za prijavo je potrebno digitalno potrdilo, ki ga imajo zdravniki ali farmacevti na profesionalni kartici.

Lokalna informacijska rešitev, ki uporablja knjižnico IK (IKLib) za komunikacijo s centralnim delom rešitve eRecept, ne more vzpostaviti povezave.

Do te napake pride, kadar lokalna informacijska rešitev ne uspe vzpostaviti varne seje s strežnikom zaradi težav, povezanih z digitalnim potrdilom zdravstvenega delavca. Preveriti je potrebno naslednje:

  1. Ali je kvalificirano digitalno potrdilo (KDP), v primeru, da je potrdilo na profesionalni kartici, odklenjeno?

V upravitelju kartičnih potrdil je potrebno preveriti, ali je kvalificirano digitalno potrdilo aktivirano in odklenjeno.

  1. Ali je digitalno potrdilo, ki se uporablja za prijavo v rešitev eRecepti, še veljavno?

Veljavnost digitalnega potrdila je možno preveriti tako, da v brskalniku Internet Explorer odprete »Internetne možnosti« (Internet Options), v zavihku »Vsebina« (Content) kliknete gumb »Certifikati« (Certificates), odprete seznam digitalnih potrdil in dvakrat kliknete izbrani certifikat, da preverite obdobje veljavnosti certifikata. V drugih brskalnikih poiščite seznam digitalnih potrdil na ustreznem mestu in preverite veljavnost.

Če digitalno potrdilo ni več veljavno, je potrebno pridobiti novo potrdilo in ga namestiti. Ob prijavi v rešitev eRecept je potrebno izbrati novo, veljavno potrdilo.

  1. Ali obstaja veljaven zasebni ključ za digitalno potrdilo, ki se uporablja za prijavo v rešitev eRecept?

Obstoj zasebnega ključa je možno preveriti tako, da v brskalniku Internet Explorer odprete »Internetne možnosti« (Internet Options), v zavihku »Vsebina« (Content) kliknete gumb »Certifikati« (Certificates), odprete seznam digitalnih potrdil in dvakrat kliknete izbrani certifikat, da preverite obstoj zasebnega ključa. Če je pod obdobjem veljavnosti prikazano spodnje obvestilo, potem je zasebni ključ na voljo.

»You have a private key that corresponds to this certificate.«

Če zasebni ključ ni na voljo, potem digitalno potrdilo odstranite in ga ponovno uvozite.  Če digitalno potrdilo uvažate iz datoteke, bodite pozorni na to, ali datoteka vsebuje tudi zasebni ključ.

  1. Ali je bilo vneseno pravilno geslo oz. koda PIN?

Če uporabljate digitalno potrdilo, zaščiteno z geslom ali kodo PIN, preverite, ali ste geslo vpisali pravilno. Vnos kode PIN v čitalec pametnih kartic je časovno omejen.

Uporabnik ne more dostopati do spletnega obrazca za oddajo vloge v varnostni shemi. Kako lahko odpravi težavo?

Če je uporabnik po vpisu naslova spletne strani varnostne sheme izbral digitalno potrdilo, in se je prikazalo obvestilo, da spletne strani ni mogoče prikazati, potem je morda prišlo do težave pri dostopu do digitalnega potrdila. Če uporabnik uporablja digitalno potrdilo na pametni kartici, je potrebno pri upravitelju kartičnih potrdil preveriti, ali je dostop omogočen. V primeru, da uporabnik uporablja čitalec pametnih kartic Gemalto, lahko to preveri tako, da na zavihku »Potrdila« poišče potrdilo »HPC-Qualified« potrdilo, klikne gumb »Prijava« in vnese številko PIN.

Če prijava ne uspe, naj uporabnik sledi postopku za omogočitev dela s profesionalnimi karticami ZZZZ na spletni strani https://podpora.ezdrav.si/faq/kako-omogociti-delo-s-profesionalnimi-karticami-zzzs-za-prijavo-v-spletne-aplikacije/.

Uporabnik bo delal v različnih enotah znotraj organizacije. Kaj mora narediti?

Dodeljene pravice veljajo v vseh enotah oz. oddelkih v istem zavodu. V zgornjih odgovorih je opisano, kako pridobiti pravico. V primeru, kadar uporabnik dela v več enotah v istem zavodu, ni potrebno oddati vloge za vsako enoto posebej, pač pa lahko odda samo eno vlogo, tako da v spustnem seznamu organizacij izbere organizacijo, ki predstavlja njegov zavod.