Podatki iz registra RIZDDZ se osvežijo enkrat dnevno. V kolikor uporabnik še nima pravic, lahko zaprosi za začasne pravice na naslovu https://euez.ezdrav.si/VS.web/.
Prošnjo bo v pregled prejel nadzornik organizacije, ki prošnjo lahko potrdi.
Mehanizem pridobitve začasnih pravic je namenjen zgolj za premostitev obdobja do vpisa zaposlitve v RIZDDZ. Dodeljena pravica je veljavna 21 dni.
Pravice se uredijo samodejno na podlagi podatkov v registru RIZDDZ (http://www.nijz.si/sl/podatki/izvajalci-zdravstvene-dejavnosti). Delodajalec mora opraviti prijavo zaposlitve v RIZDDZ. Za več informacij so na voljo kontaktne osebe, navedene zgoraj.
Pravice, ki so dodeljene na ta način, so trajne oz. za čas trajanja zaposlitve.
Pacient se odloči, da bo dovolil vpogled v dokumentacijo zdravniku, ki ni njegov osebni zdravnik oz. specialistu, za katerega nima veljavne napotnice.
- Odgovorna oseba pri registriranem izvajalcu zdravstvene dejavnosti pacientu predloži v podpis obrazec PRIVOLITEV ZA VPOGLED V ZDRAVSTVENO DOKUMENTACIJO. Ob privolitvi pacient navede časovno obdobje, na katerega se privolitev nanaša. Pacientova privolitev je lahko tudi ustna, biti pa mora izrecna oz. nedvoumna.
- Odgovorna oseba v informacijskem sistemu izvajalca zdravstvene dejavnosti (v skladu s funkcionalnostmi sistema) izpolni elektronski obrazec, v katerem v skladu s pacientovo pisno oz. ustno privolitvijo označi, da pacient dovoli vpogled v dokumentacijo.
- Izpolnjen obrazec se v elektronski obliki shrani v CRPP.
- S tem se v CRPP/IH samodejno izvedejo nastavitve, s katerimi je zdravnikom omogočen vpogled v pacientovo dokumentacijo v skladu z njihovimi strokovnimi pooblastili, in sicer za časovno obdobje, ki ga je pacient navedel na podpisanem obrazcu ali z ustno privolitvijo. Privolitev lahko pacient poda za določenega zdravnika ali za ustanovo.
- V kolikor je pacient podal pisno privolitev v papirni obliki, lahko odgovorna oseba shrani podpisan obrazec med lastno dokumentacijo izvajalca zdravstvene dejavnosti (kot dokazilo, da je pacient dejansko dal privolitev).
Podatki so vidni na portalu zVEM, če so jih izvajalci zdravstvene dejavnosti shranili v Centralni register podatkov o pacientih. Možno je, da zdravniki, ki so vas obravnavali, niso ničesar zapisali oz. so podatke shranili samo v lokalni informacijski sistem, niso pa jih posredovali v CRPP.
Nekatere večje ustanove in večina zasebnih zdravstvenih izvajalcev še ne pošilja podatkov v CRPP. Najpogosteje je razlog v tem, da še niso ustrezno prilagodili lokalnih informacijskih sistemov.
Predlagamo vam, da v se zvezi z manjkajočimi podatki obrnete na zdravstvene ustanove, kjer ste bili obravnavani.
Vključenost v CRPP od posameznega udeleženca (npr. izvajalca zdravstvene dejavnosti) zahteva le manjše in relativno nezahtevne spremembe delovnih procesov. Za elektronsko izmenjavo dokumentov preko CRPP morajo biti ti dokumenti seveda nujno v elektronski obliki.
S tehničnega vidika je ključni predpogoj, ki mora biti izpolnjen, da je izvajalec zdravstvene dejavnosti vključen v varno komunikacijsko omrežje zNET. Izvajalec zdravstvene dejavnosti mora imeti nameščeno ustrezno različico informacijskega sistema za pripravo in obvladovanje medicinske dokumentacije, ki omogoča shranjevanje dokumentov na lokalnih repozitorijih in uporabo storitev, ki jih zagotavlja CRPP. Informacijski sistem izvajalca zdravstvene dejavnosti mora biti vpisan v Register aplikacij programskih hiš. Izvajalcu zdravstvene dejavnosti mora biti dodeljen ključ programskega vmesnika (APIKey), na katerega so vezani podatki o sistemu (Vendor, SystemName, Številka izvajalca), ki se uporabijo pri preverjanju parametrov zahtev in vzpostavitvi seje. Prav tako mora izvajalec zdravstvene dejavnosti razpolagati z ustreznim kvalificiranim digitalnim potrdilom, ki ga je pridobil namensko za vključitev v CRPP in je bilo izdano pri izdajateljih kvalificiranih digitalnih potrdil.
Programske rešitve pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti morajo omogočati:
- shranjevanje nestrukturiranih dokumentov (izvidi, odpustnice). Praviloma se pošiljanje v CRPP izvede hkrati s shranjevanjem v lokalni sistem.
- zapisovanje strukturiranih podatkov v Povzetek podatkov o pacientu. Glede na dejavnost, se vpisujejo tisti podatki, ki so relevantni oz. ki nastanejo pri določeni obravnavi, npr. zapis o cepljenju, zapis ob ugotovljeni nosečnosti, zapis alergije itd.
- vnos pacientove privolitve za vpogled v dokumentacijo z namenom, da lahko pacient dovoli vpogled v dokumentacijo tudi zdravniku v ustanovi, za katero nima veljavne napotnice.
- poizvedbe po dokumentih.
CRPP omogoča tudi popravke in/ali dopolnitve zdravstvene dokumentacije, vendar funkcionalnost ne omogoča popravkov neposredno v izvorno shranjenem dokumentu, temveč je sistem zasnovan tako, da mora zdravnik oziroma zdravstveni delavec kreirati nov (popravljen) dokument, in ga po standardnem postopku shraniti v CRPP. Pri tem se izvorni dokument ne izbriše, temveč je označen kot »Razveljavljen«, za vpogled pa je na voljo spremenjen dokument. Popravke in dopolnitve izvaja izključno avtor dokumenta. NIJZ je skrbnik sistema, vendar nima pooblastil za poseganje v njegovo vsebino.
Sistem ne omogoča izbrisa določenega dokumenta iz CRPP, temveč izbran dokument »razveljavi« in ustrezno označi.
Glede na trenutno veljavno zakonodajo oz. Pravilnik o pooblastilih za obdelavo podatkov v CRPP, imajo specializanti družinske medicine dostop do Povzetka podatkov o pacientu, do ostalih dokumentov pa zgolj na podlagi pacientove privolitve. Brez pacientove privolitve družinski zdravnik, ki ni pacientov izbrani osebni zdravnik, nima dostopa do ambulantnih izvidov in odpustnih pisem. Pacient lahko privolitev poda v ambulanti.
V izrednih primerih, kot je npr. izvajanje nujne medicinske pomoči, ima zdravnik na voljo mehanizem izrednega dostopa, s katerim pridobi začasni vpogled v vso dokumentacijo.
- Odgovorni zdravnik pri registriranem izvajalcu zdravstvene dejavnosti izpolni elektronski zahtevek za izredni dostop (ZAHTEVA ZA IZREDNI DOSTOP DO PODATKOV V CENTRALNEM REGISTRU PODATKOV O PACIENTIH). Na obrazcu lahko navede časovno obdobje, ki pa ne more biti daljše kot 8 ur.
- Elektronski zahtevek se zabeleži v CRPP, hkrati pa se zdravniku omogoči dostop do pacientove dokumentacije za omejeno časovno obdobje. Dostop je vezan na osebno identifikacijsko številko zdravnika, zato ga ima izključno oseba, ki je podala zahtevek, ne pa tudi ostali zdravniki v ustanovi.
- Po izteku časovnega obdobja se ponovno vzpostavijo prvotne omejitve dostopa. V kolikor zdravnik potrebuje dostop tudi po poteku časovne omejitve, mora postopek ponoviti.
Vsak zahtevek za izredni dostop je zabeležen v revizijski sledi.